SD minskar igen Del V

MP har visat att man som parti inte inser hur det fungerar. Man är medlem i en regering, då backar man antingen upp regeringsbesluten eller så lämnar man regeringen. Man står inte och gnäller bakom knuten.

Jag tror att MP behövde gå ut med detta för att inte förlora fler väljare. Jag tycker nig inte att det är så konstigt att två partier i regeringen kan tycka olika, sedan får man ju förhandla med varandra, men det skulle inte gynna MP att bara gå på socialdemokraternas linje. Det är två olika partier och MP har ju tidigare uttryckt en rätt generös flyktingpolitik.
 
Men uppenbarligen har "man" gett förtroende till ett parti i en fråga som "man" tycker ALLA andra partier missköter och som ger långtgående konsekvenser ute i samhället. Att du har svårt med det hjälper knappast. Att Sveriges generösa migrationspolitik skapat den politiska situation vi nu sitter i, är inte någon liten fråga för väljarna.
Öhh till vilka väljare talar du till? Alla de som tidigare var ansvarfulla, som röstade rätt dvs. på de etablerade...för att sedan i en handvändning helt plötsligt blev oansvariga och röstade fel?
Håller jag med om!
Köper man grisen i säcken får man stå sitt kast och hoppas på att sittande regering inte hinner ställa till alltför stor skada tills nästa val. Likt den här regeringen.....

Ja det var fint sagt av honom. Det hade varit lika fint av honom att säga "Jag ska ordna fred i världen". Lika trovärdigt dessutom:grin:
gulan

Jag menar alltså att jag har svårt att se att man röstar på ett parti man inte gillar. Jag tror att de som röstar på SD gillar SD, hur sorgligt det än är. Något annat är ju bara idiotiskt och jag vill ändå tro att människor är tillräckligt insatta för att veta vad de röstar på och välja det parti de tror kan styra Sverige bäst inom alla områden. Att så många tror att SD skulle klara det är ju däremot extremt bedrövligt, men nästan ännu värre att tänka att de röstar på något de inte tror kan styra landet.
 
Jag tror att MP behövde gå ut med detta för att inte förlora fler väljare. Jag tycker nig inte att det är så konstigt att två partier i regeringen kan tycka olika, sedan får man ju förhandla med varandra, men det skulle inte gynna MP att bara gå på socialdemokraternas linje. Det är två olika partier och MP har ju tidigare uttryckt en rätt generös flyktingpolitik.
Om att orsaken till deras fega beteende är just att de känner att deras väljare sviker står väl fullständigt klart.
Men samtidigt gäller en enda regel i det här fallet. Det man kommit överens om inom en styrelse bakom lykta dörrar kritiserar man sedan inte öppet. Det är fegt och omoraliskt att inte stå för sina egna beslut !!
Det handlar inte om att gå på sossarnas linje, den förhandlingen sker bakom lykta dörrar, det handlar om att stå för beslut man fattat. Men det riktigt fina i kråksången är att både den borgerliga sidan och sossarna nu har svart på vitt, att man inte kan lita på att MP står för vad de säger....vilket är bra att veta, tills nästa val ;)
 
Eller så är det inte lika många som gillar sd längre. Som har fått upp ögonen för vilket otäckt litet fascistparti det är.
Det är inte det som är viktigt. Det viktigaste är att ALLA Riksdagspartier och partier i Regeringen har varit överrens om att Sverige medvetet med hjälp av lagstiftning gjort det svårt för flyktingar att ta sig in i Sverige.
 
Det här ligger nu hos Lagrådet och det ät tänkt att ytterligare göra det svårare för flyktingar i Sverige samt att avskräcka flyktingar att komma hit. Den här lagtexten är tänkt att gälla från sista maj, snart alltså.

" Ett utkast på en ny lag, som ska begränsa möjligheten att få uppehållstillstånd i Sverige, har lämnats av regeringen till Lagrådet.

• Förslaget innebär att det införs tidsbegränsade uppehållstillstånd för alla skyddsbehövande utom kvotflyktingar, att möjligheterna till anhöriginvandring begränsas för personer med tillfälliga uppehållstillstånd, samt att försörjningskrav skärps. Dessutom försvinner möjligheten att bevilja uppehållstillstånd till övriga skyddsbehövande liksom möjligheten att ge uppehållstillstånd på grund av synnerliga eller särskilt ömmande omständigheter.

• Lagen är tidsbegränsad och ska gälla i tre år från och med 31 maj. Efter två år finns en kontrollstation.

Så nu förbereder man sig för nästa våg flyktingar som snart är på väg hit med våren
 
Om att orsaken till deras fega beteende är just att de känner att deras väljare sviker står väl fullständigt klart.
Men samtidigt gäller en enda regel i det här fallet. Det man kommit överens om inom en styrelse bakom lykta dörrar kritiserar man sedan inte öppet. Det är fegt och omoraliskt att inte stå för sina egna beslut !!
Det handlar inte om att gå på sossarnas linje, den förhandlingen sker bakom lykta dörrar, det handlar om att stå för beslut man fattat. Men det riktigt fina i kråksången är att både den borgerliga sidan och sossarna nu har svart på vitt, att man inte kan lita på att MP står för vad de säger....vilket är bra att veta, tills nästa val ;)

Ja, man kan såklart tycka att det är fegt, men samtidigt tänker jag att de har förklarat varför de har tagit de beslut de har tidigare och stått för att det både varit svårt och emot deras egna politiska idé men nödvändigt. Jag har inte hört annat än att de fortfarande anser att det beslut som togs var nödvändigt då det togs.
Jag upplever att det är väldigt motstridiga saker som sägs i den här tråden, dels ska alla partier lyssna på opinionen och ändra sig efter den, men samtidigt är MP fega när de lyssnar på sina väljare och ändrar sig efter dem. Det blir lite svårt att hänga med i svängarna tycker jag. Hur ska ni ha det egentligen?
 
Ja, man kan såklart tycka att det är fegt, men samtidigt tänker jag att de har förklarat varför de har tagit de beslut de har tidigare och stått för att det både varit svårt och emot deras egna politiska idé men nödvändigt. Jag har inte hört annat än att de fortfarande anser att det beslut som togs var nödvändigt då det togs.
Jag upplever att det är väldigt motstridiga saker som sägs i den här tråden, dels ska alla partier lyssna på opinionen och ändra sig efter den, men samtidigt är MP fega när de lyssnar på sina väljare och ändrar sig efter dem. Det blir lite svårt att hänga med i svängarna tycker jag. Hur ska ni ha det egentligen?
Min avsmak för MP;s agerande har ingenting med opinionen att göra, ingenting med vad jag anser om deras politik utan det handlar om ett normalt rakryggat beteende gentemot samarbetspartner och gemensamt fattade beslut.

Att då göra som MP, vara med i beslutsprocessen , skriva under på dessa beslut för att sedan gå runt hörnet och förklara, att det här minsann inte är vår politik.
Det är det fega och ohederliga.
 
För att förtydliga, jag skulle ha full respekt för MP om man nu sade att situationen utvecklat sig så att man inte längre har mandat av väljarna att bedriva den politik som man kommit överens om med sin partner.
Vilket gör situationen ohållbar och man väljer att avgå ur regeringen.
Det vore rakryggat.
Men att istället för det alternativet så är man så makt-kåt att man klamrar sig fast vid sina ministerposter och sedan, för att behålla ansiktet hos sina väljare så går man bakom sin partner och gnyr ut sitt missnöje....
 
Min avsmak för MP;s agerande har ingenting med opinionen att göra, ingenting med vad jag anser om deras politik utan det handlar om ett normalt rakryggat beteende gentemot samarbetspartner och gemensamt fattade beslut.

Att då göra som MP, vara med i beslutsprocessen , skriva under på dessa beslut för att sedan gå runt hörnet och förklara, att det här minsann inte är vår politik.
Det är det fega och ohederliga.
Vi får väl se hur MP ska försvara nya lagen som ska gälla om 3månader. Det är ju dom som har arbetat fram den med Lövet :D. Det blir en bra lag anser jag som ska skydda vår välfärd
 
Vi får väl se hur MP ska försvara nya lagen som ska gälla om 3månader. Det är ju dom som har arbetat fram den med Lövet :D. Det blir en bra lag anser jag som ska skydda vår välfärd
Förslagen är ju på rätt väg. Men det blir naturligtvis svårt att förklara för den grupp som inte inser att politik är kompromissandets konst. Vi får väl se om MP;s fotfolk inser att alternativet för dem är värre än liggande förslag.
 
Min avsmak för MP;s agerande har ingenting med opinionen att göra, ingenting med vad jag anser om deras politik utan det handlar om ett normalt rakryggat beteende gentemot samarbetspartner och gemensamt fattade beslut.

Att då göra som MP, vara med i beslutsprocessen , skriva under på dessa beslut för att sedan gå runt hörnet och förklara, att det här minsann inte är vår politik.
Det är det fega och ohederliga.

Ja, vi har helt enkelt väldigt olika syn på vad som gör en politiker rakryggad och hederlig.
 
Ja, vi har helt enkelt väldigt olika syn på vad som gör en politiker rakryggad och hederlig.
Min syn på en politiker är att han eller hon kämpar med näbbar och klor vid alla förhandlingar för sin och sitt partis sak. Men när man väl slutit avtalet så ska han lägga ner samma möda på att försvara ingånget avtal. Så gör en professionell politiker man kan lita på.
En som sinkar undan och gnäller över ingångna avtal , avtal han själv förhandlat fram och skrivit under.är inget att stå efter
Förlåt, men hur f**n kan man kunna lita på en dylik politiker?
 
Riksdagsledamoten och Centerpartisten Staffan Danielsson (som f.ö förbjöds att delta i migrationspolitiska diskussioner inom partiet eftersom han i höstas ville se en anpassning till EU-nivå) bloggar om flyktingars etablering på arbetsmarknaden: "Andelen helårsanställda inkl. företagare bland flyktingar inkl. flyktinganhöriga uppgick till 25 procent efter 8 år i Sverige och andelen efter 15 år var 34 procent." Det är anmärkningsvärda siffror eftersom motsvarande siffra för inrikes födda är över 70%.
 
Riksdagsledamoten och Centerpartisten Staffan Danielsson (som f.ö förbjöds att delta i migrationspolitiska diskussioner inom partiet eftersom han i höstas ville se en anpassning till EU-nivå) bloggar om flyktingars etablering på arbetsmarknaden: "Andelen helårsanställda inkl. företagare bland flyktingar inkl. flyktinganhöriga uppgick till 25 procent efter 8 år i Sverige och andelen efter 15 år var 34 procent." Det är anmärkningsvärda siffror eftersom motsvarande siffra för inrikes födda är över 70%.
Det talar för att alla ska få pension efter samma villkor och inte erhålla ngn gräddfil beroende på utomeuropeiskt ursprung.
DVS 1/40 garantibelopp per år man haft uppehållstillstånd. 40 års medborgarskap eller uppehållstillstånd = full garantipension
 
I mars månads Sentio är SD fortfarande störrsta partiet :laugh:
I dagens Sifo ökar SD igen. Vadå trenden är bruten för SD :laugh:
KD, L, C, MP på väg ut :laugh:
 
Måste säga att t.o.m jag tycker att den senaste tidens förslag från Moderaterna går för långt. Att låta flyktingar självfinansiera sina välfärdsutbetalningar via personliga lån och begränsa flyktingars rätt till välfärd är några av förslagen jag tänker på. Om vi ska välkomna människor till vårt land så ska det vara som jämlikar, inte som andra klassens medborgare.
 
Måste säga att t.o.m jag tycker att den senaste tidens förslag från Moderaterna går för långt. Att låta flyktingar självfinansiera sina välfärdsutbetalningar via personliga lån och begränsa flyktingars rätt till välfärd är några av förslagen jag tänker på. Om vi ska välkomna människor till vårt land så ska det vara som jämlikar, inte som andra klassens medborgare.
Men vill man ta tillbaka SD röster så måste det ju vara förslag som dom som röstar på SD kan acceptera. Blir det för "klena" förslag så röstar man på SD i kommande val. Bara att välja o svälja för nu är det nog slutdaltat.
 
Nu lär det väl visa sig hur mycket "luft" det är i opinions ändringarna. Vid nästa val får vi väl svart på vitt hur landet ligger..
 
Nu lär det väl visa sig hur mycket "luft" det är i opinions ändringarna. Vid nästa val får vi väl svart på vitt hur landet ligger..
Japp och där kommer SD att vara det ENDA partiet som ånyo går framåt med överlägset störrsta ökningen sedan förra valet :laugh:. Om det var ett bekymmersamt parlamentariskt läge med 12,9% för SD, vad ska man då säga om resultatet för kommande val ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 391
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp