SD minskar igen Del V

Japp och där kommer SD att vara det ENDA partiet som ånyo går framåt med överlägset störrsta ökningen sedan förra valet :laugh:. Om det var ett bekymmersamt parlamentariskt läge med 12,9% för SD, vad ska man då säga om resultatet för kommande val ;)
Nja, i det verkliga livet så är det ju valsedlarna som avgör, så jag väntar hellre och ser ;)
 
Måste säga att t.o.m jag tycker att den senaste tidens förslag från Moderaterna går för långt.
M går nu framåt beroende på att Moderaternas framgång är att de har blivit allt mer negativa till flyktingmottagande i sin politik, på ett tydligare sätt än regeringen, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet.
Då når man framgång helt enkelt. Svårare än så är det inte. Fortsätter man att komma med ännu mer negativ flyktingpolitik, ja då finns det ju chans att trycka ner SD. Så än är det inte över
SD fortfarande störrsta partiet i gårdagens Yougov och flera partier på väg utför kanten :laugh:. Så rådet till L för att rädda sig kvar är att likt M bli mer negativ till flyktingmottagande annar får man nog skylla sig själv om man åker ut
yougov_mars1.jpeg
 
M går nu framåt beroende på att Moderaternas framgång är att de har blivit allt mer negativa till flyktingmottagande i sin politik, på ett tydligare sätt än regeringen, säger Sören Holmberg, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet.
Då når man framgång helt enkelt. Svårare än så är det inte. Fortsätter man att komma med ännu mer negativ flyktingpolitik, ja då finns det ju chans att trycka ner SD. Så än är det inte över
SD fortfarande störrsta partiet i gårdagens Yougov och flera partier på väg utför kanten :laugh:. Så rådet till L för att rädda sig kvar är att likt M bli mer negativ till flyktingmottagande annar får man nog skylla sig själv om man åker ut
yougov_mars1.jpeg
Den där ser ganska trovärdig ut. Alla utom Sentios visar på en stor ökning för sossarna. Det tror jag inte alls på. Att M. ökat sen de tagit SD politik som sin är logiskt. Bra att MP o L sjunker.

Yugov var rätt ute vid valet, så ... Även spelbolagen visar samma sak.
Den här är lite kul
56966047-zI62w.png


Källa. http://www.riksdagsval2018.se
 
Senast ändrad:
Vem som helst får rösta.
Inte utvalda som i Sifo

Nu får vi för att vi anklagat andra EUländer för att inte ta "ansvar".
Jo de har tagit ansvar för sina länder, ekonomi o folk.
EU vägrar att omfördela flyktingar från Sverige trots att Sverige tillhör de största nettobidragsgivarna. Afghanistan vägrar att skriva återvändandeavtal men får trots det fortsatt oförminskat bistånd från Sverige. Marocko tar inte emot sina ”gatubarn” trots att Wallström vek ner sig i Västsaharafrågan. Tyskland bryter mot Dublinförordningen och tar inte emot migranter som har åkt till Sverige via Tyskland. Alla skiter med all rätt fullständigt i vad den veka verklighetsfrånvända feministiska regeringen för den humanitära "stormakten" Sverige vill.

Så de 80000 utan asylrätt som skulle utvisas samt alla som kommer var dag blir vårat eget ansvar med försörjningplikt.

@sjöberga hade fel gällande de assimilering. Det står i FN´s stadgar
FNs-flyktingkonvention-flyktingars-rättsliga-ställning-artikel-34-engelska.jpg
 
Senast ändrad:
Mycket sevärd intervju med Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi om migrationsekonomin:

Smakprov:
"Vi kommer nog se stora skattehöjningar framöver för att klara det här. Alternativet är ju då att vi gömmer det genom att staten fortsätter låna. I dagsläget ser det ut som att det inte kostar någonting eftersom staten lånar helt gratis. Men någon gång ska det betalas och dessutom är det så att det betalas redan nu av de blivande pensionärerna. Det är ju deras sparande som går in och inte får någon avkastning. Så att om 10-15-20 år så kommer vi höra väldigt många som säger att de har väldigt låg pension".
 
Mycket sevärd intervju med Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi om migrationsekonomin:

Smakprov:
"Vi kommer nog se stora skattehöjningar framöver för att klara det här. Alternativet är ju då att vi gömmer det genom att staten fortsätter låna. I dagsläget ser det ut som att det inte kostar någonting eftersom staten lånar helt gratis. Men någon gång ska det betalas och dessutom är det så att det betalas redan nu av de blivande pensionärerna. Det är ju deras sparande som går in och inte får någon avkastning. Så att om 10-15-20 år så kommer vi höra väldigt många som säger att de har väldigt låg pension".
Därför blir det tangerat rekord för SD i nya Skop :laugh:
 
Nu är även sossarna rasister.
Det vill börja ålderstesta alla de som kan påstå att de är barn. Barnläkarföreningen har av någon orsak motsatt sig detta.
FIFA o alla EU länder har genomfört detta som en självklarhet. Gissa varför 90% av alla ensamkommande männen sökte sig till Sverige. Lättlurade naiva ... Över 35000! För den kostnaden hade vi kunnat anställa 83 000 undersköterskor.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/medicinska-aldersbedomningar-pa-gang
 
Anledningen till att barnläkarna motsatt sig åldersbestämningar som de utförs i dag är att de är osäkra. Det handlar inte om att skilja 35-åringar från 15-åringar som en del tycks tro, utan om att skilja 18-åringar från 20-åringar.
 
Mycket sevärd intervju med Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi om migrationsekonomin:

Smakprov:
"Vi kommer nog se stora skattehöjningar framöver för att klara det här. Alternativet är ju då att vi gömmer det genom att staten fortsätter låna. I dagsläget ser det ut som att det inte kostar någonting eftersom staten lånar helt gratis. Men någon gång ska det betalas och dessutom är det så att det betalas redan nu av de blivande pensionärerna. Det är ju deras sparande som går in och inte får någon avkastning. Så att om 10-15-20 år så kommer vi höra väldigt många som säger att de har väldigt låg pension".
Jag tror vi är räddade. Nu verkar Turkiet vara nöjda med alla pengar EU och även Sverige kommer att ge till Turkiet. Så till helgen reser man upp den verkliga stora och breda muren för att skydda EU länderna.
 
Anledningen till att barnläkarna motsatt sig åldersbestämningar som de utförs i dag är att de är osäkra. Det handlar inte om att skilja 35-åringar från 15-åringar som en del tycks tro, utan om att skilja 18-åringar från 20-åringar.
Det där är den officiella versionen. Jag har låst interna pm där MV säger att inte neka såvida personen inte SER UT att var över 40.
Regeringen är medvetna om detta, men skyndar dock inte på detta som är lätt att utföra med en felmarginal på max 18 män.
Man får gratis mobil, kläder, badhus kort, tja extra allt o per automatik PUT, så visst är det dumt att inte försöka. Vi ställer ju Inga som helst krav på bevis.
 
Jag tror vi är räddade. Nu verkar Turkiet vara nöjda med alla pengar EU och även Sverige kommer att ge till Turkiet. Så till helgen reser man upp den verkliga stora och breda muren för att skydda EU länderna.
Du glömmer att Italien tar emot alla från Libyen och övriga Nordafrika.
Vi har t o m åkt och hämtat därifrån.
 
Det där är den officiella versionen. Jag har låst interna pm där MV säger att inte neka såvida personen inte SER UT att var över 40.
Regeringen är medvetna om detta, men skyndar dock inte på detta som är lätt att utföra med en felmarginal på max 18 män.
Man får gratis mobil, kläder, badhus kort, tja extra allt o per automatik PUT, så visst är det dumt att inte försöka. Vi ställer ju Inga som helst krav på bevis.
Här försökte man få till att flyktingarna skulle få gratis busskort men tack o lov så satte landstinget ner foten och det blev inget av med detta
 
Du glömmer att Italien tar emot alla från Libyen och övriga Nordafrika.
Vi har t o m åkt och hämtat därifrån.
Kanske Italien snart kommer att kräva pengar för att sätta upp sin mur. Det är ju då bättre att vi betalar ett eller några länder för att dom ser till så att flyktingar inte kommer vidare hit upp än att vi ska behöva stå för alla kostnader i flera år
 
Den där ser ganska trovärdig ut. Alla utom Sentios visar på en stor ökning för sossarna. Det tror jag inte alls på. Att M. ökat sen de tagit SD politik som sin är logiskt. Bra att MP o L sjunker.

Yugov var rätt ute vid valet, så ... Även spelbolagen visar samma sak.
Den här är lite kul
56966047-zI62w.png


Källa. http://www.riksdagsval2018.se
Det skulle ju verkligen smaka mumma om SD fick 88,4% och mer eller mindre alla andra partier åkte ut :bump::laugh:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 391
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp