SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 910
  • Visningar Visningar 42 358
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SD-politiker skriver anonymt på hatsajter

Jag håller inte med om att invandringspolitiken har gått åt helsike. Det där är ett knep som SD använder för att diskussionen ska starta därifrån och jag köper inte det.

Jag vet att den har det för hade den inte gjort det så hade det inte sett ut som det gör på vissa håll i landet. Blundar du för det så är det tråkigt och jag hoppas att du öppnar upp ögonen och ser hur det är!

För alla invandrare är en homogen grupp som alla älskar varandra. För det finns till exempel inte en arab att uppbringa i världen som har något emot en afrikan, inte en afrikan som har något emot en arab. Inte en turk som ogillar kurder eller tvärtom.

Shit alltså, tänk att det bara finns två grupper i hela världen; svenskar och så resten. Hade jag ingen aning om.

Invandrare betyder flera, jag har inte skrivit av vilken härkomst.

Du säger att invandrare inte kan hata "sig själva". Då försökte jag lite pedagogiskt förklara att man kan ha invandrat till ett land och ändå ha problem med andra invandrargrupper.

Som att min sambo kan hata afrikaner trots att han själv inte är svensk. Det är inte bara svenskar som kan vara rasister du vet.

Nja, vad de senaste dagarnas avslöjanden visar är just att sverigedemokrater offentligt påstår att det är invandringspolitik de är missnöjda med, men när de är anonyma är de grova rasister.

Den som INTE är rasist borde dessutom vara livrädd för att sammankopplas med SD, hur kritisk hen än är till invandringspolitiken.

Men ärligt inte en enda av er har kommenterat den länk jag la in tidigare i tråden.

Tror ni på fullaste allvar att det bara är SD anhängare som yttrar dessa tankar anonymt?

Då är ni riktigt insnöade!

Du säger att invandrare inte kan hata "sig själva". Då försökte jag lite pedagogiskt förklara att man kan ha invandrat till ett land och ändå ha problem med andra invandrargrupper.

Som att min sambo kan hata afrikaner trots att han själv inte är svensk. Det är inte bara svenskar som kan vara rasister du vet.

Då bor du med en rasist alltså?

Då bor du med en rasist alltså?
Hur står det till med läsförståelsen egentligen?

Det står att han kan hata, inte att han gör det. Som ett litet exempel, för att göra det lättare för dig att förstå.

Jag vet att den har det för hade den inte gjort det så hade det inte sett ut som det gör på vissa håll i landet. Blundar du för det så är det tråkigt och jag hoppas att du öppnar upp ögonen och ser hur det är!

Också ett knep, att diskvalificera någons åsikter och gå till personangrepp för att de inte tycker som du istället för att debattera sakfrågan. Det finns ingen universell sanning när det gäller invandringspolitik om vad som är rätt och fel och frågan är dessutom komplex.

Oavsett vad jag tycker om vad som skrivits på avpixlat så tycker jag det är problematiskt med att publicera av-anonymiserade anonyma skribenter från internet och än mer föra register på dessa.
Det blir en slags dold ammunition mot samtliga som samtliga som nån gång skrivit någonting som kan tolkas på något sätt som nu eller i framtiden inte anses accepterat. Det anser jag vara problematiskt.

Jag tror att det är en kortvarig effekt att de får stöd. Om vi ska bli av med SD tror jag att det enda sättet är att visa vad de egentligen tror.

Ja, man hoppas ju att det är tillfälliga uppgångar det handlar om, som tex efter järnrörsincidenten. Men med ett minimum av otur, sammanfaller ju en sådan tillfällig uppgång efter någon incident med att ett val äger rum. Det är ju så pass tätt mellan incidenterna, att det inte kan uteslutas, tycker jag.

Just nu tycker jag att SD är väldigt behjälpliga med att själva visa vad de egentligen tror och tycker. De gör det bättre än jag hade kunnat. :D :p

Mest skrämmande - eller en av de mest skrämmande sakerna - är de personer som säger att samma skit som hos SD finns i alla partier. Jag menar, vilka erfarenheter har man för att tro något sådant? Det är otäckt.

Det behövs ingen tolkning. Dessa personer har skrivit väldigt tydligt och klart vad de anser.

Jag tycker att det är mycket obehagligt att så många människor reagerar som du. X antal personer har skrivit fruktansvärda saker på en öppen internetsida. Inläggen skriker av hat, förakt, hets mot folkgrupp och smutskastning, men det du reagerar på är att de blivit avslöjade. Det är för mig obegripligt hur man kan ta del av det hat som vräks ut på sidor som Avpixlat, och sedan tycka att det värsta i situationen är att de får stå för sina egna ord.

Oavsett vad jag tycker om vad som skrivits på avpixlat så tycker jag det är problematiskt med att publicera av-anonymiserade anonyma skribenter från internet och än mer föra register på dessa.
Det blir en slags dold ammunition mot samtliga som samtliga som nån gång skrivit någonting som kan tolkas på något sätt som nu eller i framtiden inte anses accepterat. Det anser jag vara problematiskt.

Jag tycker tvärtom, att det är väldigt bra att man visar att du är inte så anonym som du tror och det finns möjlighet att visa att det du skriver "anonymt" är något du faktisk kan få stå till svars för.
Extra viktigt på hatsidor som avpixlat, där hatet gör fysiskt ont att läsa...

Folk borde lära sig att bara skriva det dem står för och kan man inte stå för det, kan man tala tyst med sig själv i sitt huvud och ge fanken i tangenterna.

Absolut.

Jag har inga som helst problem med invandrare eller invandring, inte sverige heller. Vi har däremot ett stort problem med folk som inte vågar stå för det de säger eller ta ansvar för sina egna handlingar utan behöver nån att skylla på, i dags läget är det invandrare.

Jag tycker det är korkat att tro att 9 miljoner svenskar är fantastiska men 1,5 MILJARD muslimer onda.

Ska du börja dra upp ekonomiska aspekter så börja räkna på vad SD och dess anhängare kostar sverige. Ska vi börja utse goda medborgare beroende på hur inkomstbringande de är ligger SD illa till. Få SDare kan betala sin egen välfärd. men vet du vad? det skiter jag i, jag tycker de får ta del av den ändå.
För det är HUMANT. googla det ordet och du kommer lära dig nåt nytt.

Jag tycker att det är mycket obehagligt att så många människor reagerar som du. X antal personer har skrivit fruktansvärda saker på en öppen internetsida. Inläggen skriker av hat, förakt, hets mot folkgrupp och smutskastning, men det du reagerar på är att de blivit avslöjade.

Så tycker jag också. Det de skriver är så obegripligt hatfyllt att man inte kommer förbi det. Visst finns det andra aspekter att diskutera men huvuddiskussionen är absolut den om vad de faktiskt skrivit.

jag håller helt med dig i det.
men jag tror på svenskarna och att 90% av befolkingen inte kommer låta SD få nån reell makt.

För alla invandrare är en homogen grupp som alla älskar varandra. För det finns till exempel inte en arab att uppbringa i världen som har något emot en afrikan, inte en afrikan som har något emot en arab. Inte en turk som ogillar kurder eller tvärtom.

Shit alltså, tänk att det bara finns två grupper i hela världen; svenskar och så resten. Hade jag ingen aning om.

:bow:

"jag är inte rasist för Achmed som städar på vårt jobb är snäll".

Du kompis, jag bor här. Vad är problemet? fattigdom, arbetslöshet?
Har alltid funnits.

Är man inte SDare har man inte problem med invandringspolitiken.
man kan ha åsikter på integrationen men det är nåt helt annat.

Jag tycker tvärtom, att det är väldigt bra att man visar att du är inte så anonym som du tror och det finns möjlighet att visa att det du skriver "anonymt" är något du faktisk kan få stå till svars för.
Extra viktigt på hatsidor som avpixlat, där hatet gör fysiskt ont att läsa...

Folk borde lära sig att bara skriva det dem står för och kan man inte stå för det, kan man tala tyst med sig själv i sitt huvud och ge fanken i tangenterna.

Men om du bor i ett samhälle som du anser vara fel. Du har en stark åsikt/övertygelse och vill göra detta samhälle bättre. Problemet är bara att du kan inte öppet försöka påverka samhället eftersom det skulle rasera hela ditt liv (välj någonstans på skalan från förlorad inkomst till fängelse, misshandel och död av dig och din familj). Skulle du inte se möjligheten till att anonymt kunna försöka påverka, bilda opinion, som något positivt.

Sen finns det pappskallar med pappskalliga åsikter. Men ser det inte som bättre att hänga ut de för allmän lynchning i tredje statsmakten istället för att ta diskussion.

Det behövs ingen tolkning. Dessa personer har skrivit väldigt tydligt och klart vad de anser.

Jag tycker att det är mycket obehagligt att så många människor reagerar som du. X antal personer har skrivit fruktansvärda saker på en öppen internetsida. Inläggen skriker av hat, förakt, hets mot folkgrupp och smutskastning, men det du reagerar på är att de blivit avslöjade. Det är för mig obegripligt hur man kan ta del av det hat som vräks ut på sidor som Avpixlat, och sedan tycka att det värsta i situationen är att de får stå för sina egna ord.

:banghead: Läs om för det tycker jag inte alls. (på tal om att tolkning....)

jag tycker det finns en stor skillnad på där man vill förbättra sitt liv och sina möjligheter att leva sitt liv och på att önska livet ur barn.

I sverige har vi demokrati, det går fint att rösta fram det man vill få fram.
man måste inte önska livet ur barn på internet, finns inget som helst behov av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 572
Senast: alazzi
·
Äldre http://www.expressen.se/nyheter/gavleimam-var-med-i-hemlig-jihadist-grupp/ Det jag länge antagit och gissat mig till har nu även... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
18 987
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka