Se och synas i mörker?!

Screenshot_20181015-154534_Photos.jpg

Såhär ser vi ut. Plus pannlampa. Brösta och benreflexer med lampa. Skritttäcke med reflexer och lite lampor hängande.
Jag har gjort det till en liten grej att pynta hästen i oktober mörkret.
 
Förutom reflexlndtäcke med reflex på sidor, över svans och sådan där bred ring runt halsen så har jag gjort några trevliga inköp på senare år.

Hööks: Reflexbenskydd och handskar med hela ovansidan i reflex. Inget mer pillande med benreflexer och benskydden är ju större än dem. Handskarna är bra för då kan man också vinka lite om det behövs. Har sådana när jag cyklar till jobbet också (och nu såg jag att de i år även har kommit på att reflexhandskar är the shit i vanliga sportbutiker!). Ska snart även köpa deras långa tygelreflexer efter att ha sett dem på en i stallet.

Biltema: Varseljacka i softshell. Där innanför ryms flera lager kläder om man vill samt säkerhetsväst. Den har reflexer både över mage, runt armar och upp över axlarna/ryggen och billig var den också :p
 
En riktigt bra pannlampa är A och O! Förra hösten införskaffade jag en Lumonite Compass och det är den bästa lampa jag någonsin haft! Plötsligt kändes det inte läskigt eller jobbigt att ge sig ut i beckmörkret längre... Funkar perfekt både för ridning och löprundor!
Förstår inte hur man kan ge sig ut utan lampa? De flesta höst och vinterkvällarna här är det så mörkt att man på riktigt inte ser någonting över huvud taget, helt omöjligt och direkt farligt att rida i. Dock bor jag en bit ut på landet där gatlysen inte existerar, skogen är tät och avstånden mellan husen långa.
Det är inte farligt om man skrittar på en grusväg som man känner väldigt väl. Hästen ser.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 916
Senast: Efwa
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: Cezzan
·
Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
1 856
Senast: Tummetott
·
Hästvård Jag blir lite förvånad av 'svängningarna' i åsikter som förs fram ang när man ska ge upp och se till att få sin häst utslagen. Så nu...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 114
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp