Seabiscuit !

T

The_Last

Vilka ska gå på filmen!?!

Jag kommer GARANTERAT gå på den, räknar ner dagarna!

Sen slog en tanke mig... :idea:
Skulle man inte kunna dra ihop ett gäng galoppintresserade o hitta på ngt innan, och sen gå på filmen?? :confused: :)

Skulle va trevligt tycker jag!
 
jo det låter kul! :)
men det är bara det att vi finns på så olika ställen i sverige allihop... :crazy: jag bor nästan så långt ner i skåne man kan komma. :smirk:
 
JAG SKA GÅ!!!! har precis läst klart boken "Seabiscuit, en amerikansk legend" av Laura Hillenbrand bland de bästa böcker jag läst!!!!! UNDERBAR!!!!

När har filmen premiär??!! Kul att Tobey Macguire e med också!
 
vore jätte kul att försöka gå så många som möjligt i allafall och träffas någonstans innan. boken är jätte bra. när är premiären?
 
carro!!
Det är nån förhandsvisning INFÖR filmen på täby den... hmm vilket datum det nu var. (kan kolla imorrn står i det officiella programmet om det).

Där kommer dom prata om filmen och historien och visa dokumentärer om hur filmen är gjord och skådespelarna osv....
biljetter löses ut på täby galopp tror jag nånstans där och kostar 40:-

Är du sugen på att gå? Jag skulle vilja gå men inte gå själv....
 
Jag håller på och läser den nu! Snart klar men jag vill inte att den ska ta slut.

Seabiscuit - en amerikansk legend av Laura Hillenbrand
 
Jag skulle gärna gå, men det är imorgon kväll... så jag vet inte hur jag ska hinna skaffa förköpsbiljetter... :crazy: :(

Skulle vara grymt kul o åka dit, tycker d e så jäkla spännande med legender!! :love: :bump:
 
Re: amatör-recension

Jag har sett filmen och den är inte SÅ himlans bra allvarligt talat. (I min mening.) Vill inte förstöra något för nån, så jag kommer inte gå in på detaljer, men som helhet är filmen (som alla hjältehistorier) väldigt förutsägbar och ganska "platt". Alltså, det händer saker i inledningen och sen känns det som att det inte händer så mycket mer. Spänningen försvinner ganska omgående, även om början är både bra spelad och välregisserad. Filmen har en hel drös med scener som är onödiga, de för inte handlingen framåt alls utan tar bara plats och tid. Kan vara därför den känns lite långdragen och tjatig mot slutet.

Men det var kul att samtala med jockeys i USA som känner några av de som rider i filmen, fick en hel del bakgrundsinfo den vägen.

Jag hade inte läst boken innan, förresten, om någon undrar. Så den kanske är som Sagan om Ringen-filmerna? Har man läst böckerna och älskar dem så är filmerna också jättebäst? (Med vissa undantag, JA! *Ler*)

Men what the heck, det är ju hästar och racing i filmen, så för den sakens skull - se den! Men JAG kommer inte köpa DVD'n........ :p
 
Re: amatör-recension

jag håller på och läser boken nu och den är som du beskriver filmen; lite tjatig :smirk:
 
Re: amatör-recension

nee... jag tycker inte att boken e tjatig!

Början var väl iofs. rätt långtråkig o så, men tycker att när Seabiscuit kom in i boken så flöt den på alldeles för fort... :crazy:
Ville inte att den skulle sluta ju!! :cry: :smirk:
 
Re: amatör-recension

Vad då? Vad är det här för film?
Kan ingen berätta lite vad den handlar om och så? :)
 
Re: amatör-recension

Den handlar om hästen Seabiscuit som blev lite av en hjälte i amerikansk galoppsport för en massa herrans år sen. Man kan säga att kontentan av filmen är, att fast än man skadar sig, vare sig man är häst eller människa, behöver man inte vara nere för räkning. Filmen är en typiskt dramahistoria om glorifieringen av en ikon. Personligen tycker jag att det finns större hästnamn att göra film om än just Seabiscuit, men i och med boken som skrevs och blev omåttligt populär på nolltid så tyckte ett gäng filmskapare att man lika gärna kunde göra film av historien. Den är inte jättebäst, men jag har sett värre. ;)
 
Re: amatör-recension

Åå den ska jag gå å se och de skulle va urkul om ett gäng här kunde gå.

har den på min dator och kan kolla när jag vill men de e ju inte samma sak :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp