Secret Easterbunny 2026

Bukefalos 30 år!

Japp, det är jag.
Jag hade det lurigt med ledtrådarna och butikerna samarbetade inte alls. Så det var ju tur att den var med 😁.

Nu får jag äntligen förklara nåt om äggen
Alltså som jag letat det jag kallar nougatägg. Jag var i 8(!) butiker.
Tänkte att, ska det vara såhär svårt så får jag försöka hjälpa henne hitta lite alternativa ägg att frossa i sig :angel1:
Hoppas de smakar, trots bristen på just riktig nougat i de flesta.

Hade en idé om något till en av de andra ledtrådarna men butikerna samarbetade inte där heller :rofl:.
Tack!

Oj, ja, jag har inte hittat de jag tänkte på i år heller (brukar finnas i lösvikt). Men de andra äggen jag fick såg foda ut, och de nougatäggen i äggkartongen är jag ganska säker på att jag gillar, ska spara dem tills ikväll. 😊

Hade svårt att hitta på ledtrådar i år, men är som sagt glad över boken!😊😊

Här blev det öppning precis när vi klev upp! 😁
Ljuset luktar fantastiskt och jag har inte smakat någon av barsen innan - kul! 😁
Kåsorna och eldpinnen kommer komma väl till pass under sommarens äventyr (sonen har redan deklarerat att den lila är hans! 😅)
Prydnadsäggen var supersöta och sonen älskade sitt plusplus. ❤️

Tusen tack snälla haren! ❤️ Jag avvaktar lite med att tacka dig vid namn, så får du ändå vara med som gissningsobjekt. 😉

Bifogade filer

• IMG_9643.webp
    IMG_9643.webp
    672,2 KB · Visningar: 75
Tack!

Oj, ja, jag har inte hittat de jag tänkte på i år heller (brukar finnas i lösvikt). Men de andra äggen jag fick såg foda ut, och de nougatäggen i äggkartongen är jag ganska säker på att jag gillar, ska spara dem tills ikväll. 😊

Hade svårt att hitta på ledtrådar i år, men är som sagt glad över boken!😊😊
Ja, de i äggkartongen är ju riktig nougat.
Jag hade velat köpa en rejäl laddning av de nougatäggen jag tänkte på bara. Men i kristider får man ta vad som finns :angel:.

Så jag fyllde på med andra ägg för att det skulle bli mer, jag kan ju inte låta påskbarnet behövs hushålla för mycket med godiset :laugh:.

Däremot mjölkchokladägg, Lindtägg och dumleägg fanns det en uppsjö av i butikerna.
LIDL hade åtminstone kopian hasselnötsägg.
Denna vecka såg jag hasselnötsägg dyka upp i nån lösvikt också.
Antar att hasselnötskräm är billigare än riktig nougat.

Jag har öppnat.
Mjau drog iväg med sin present på en gång och bröt upp den (möjligt att husse hjälpte till). Så jag fick gå dit och sno påsen när hon var upptagen med att äta de som ramlat ut

Väldigt glad över boken, smart tänkt eftersom jag är precis i grundläggande arbete ridning och körning med Y.

Sedan ett fjordpussel och en påskhare som fattat att mint är en av de bästa godissmaker som finns.
Återkommer med gissning strax.

Bifogade filer

• 20260404_075514-COLLAGE.webp
    20260404_075514-COLLAGE.webp
    163,7 KB · Visningar: 69
Jag har öppnat!
Fick en jättefin kökshandduk med Mulle.
Och ett ljus med påsktema och godis, som jag faktiskt inte har ätit upp ännu!

Blev jätteglad för allt, tusen tack till sig som skickade till mig! Har ingen gissning på vem du är ännu, ska klura lite!

Bifogade filer

• 20260404_062706.webp
    20260404_062706.webp
    233 KB · Visningar: 69

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2025
  • Secret Santa 2025
  • Adventskalendertråden 2026!
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok