Secret Santa - 2016

Super sen uppdatering från mig!

Men av min snälla tomte fick jag tre fina ljuslyktor, 2 chokladkakor ( som pojkvännen dock snabbt plockade på sig :cautious: ) och boken Flickan på tåget, som jag verkligen ser fram emot att läsa!

Har tyvärr ingen bild, men jätte glad för dem fina paketen :D
 
1. Nixehen - BobberiBoo
2. Fille - Mirre
3. Houdinie - Fille
4. Athena_Arabians - Blacksmithfarm
5. Lil-sis - Liten_ung
6. Illernettan - CaptainObvious
7. Pannkaka - Mumfie
8. Ceta - Grodan21
9. Snurrfian - _Elly_
+ Gul_Zebra
10. Anna - Mariposa
11. Tigerflickan - Reville
12. Toughcookie - Monifa
13. WS6 - Illernettan
14. Prallan - WS6
15. strawberrysylt - Prallan
16. Squie - Hemlig
17. Jeps - AinaSoja
18. gul_zebra - Tolksele
19. LittleJohn - Malin_L
20. Youmeoh - Ninnurur
21. Mirre - Cirkus
22. Mumfie - Roxer
23. BobberiBoo - Kaktuzblomma
24. Inglorion - Cambodia
25. Ainasoja - Ceta
26. Ninnurur - Anna
27. Zoya - Masse
28. Hemlig - cattaflajna
29. Kaktuzblomma - Jeps
30. Cattaflajna - Inglorion
31. sweep - Snurrfian
32. Fraggel_Tess - Glooper
33. Liten_Ung - Gul_Zebra (Fick klapp av Snurrfian istället!)
34. cambodia - malibu_stacy
35. Blacksmithfarm - Sonic76
36. Roxer - Emtherlia
37. YaHilweh - EmmaW
38. cirkus - Flixon
39. Glooper - Houdinie
40. Malibu_Stacy - Yorkwann
41. Emtherlia - Sweep
42. Monifa - Wingates
43. Flixon - Pannkaka
44. Sonic76 - YaHilweh
45. Marty - Asko
46. CaptainObvious - Athena_Arabians
47. Malin_L - Stjarnhimmel
48. Asko - Squie
49. AraSlei - Zoya
50. Barbabelle - lil_sis
51. YorkWann - Barbabelle
52. Reville - Nixehen
53. Stjarnhimmel - Tigerflickan
54. mariposa - Toughcookie
55. Wingates - AraSlei
56. _Elly_ - Strawberrysylt
57. Masse - Youmehoh
58. Grodan21 - LittleJohn
59. Tolksele - Marty
60. EmmaW - Fraggel_Tess
 
1. Nixehen - BobberiBoo
2. Fille - Mirre
3. Houdinie - Fille
4. Athena_Arabians - Blacksmithfarm
5. Lil-sis - Liten_ung
6. Illernettan - CaptainObvious
7. Pannkaka - Mumfie
8. Ceta - Grodan21
9. Snurrfian - _Elly_
+ Gul_Zebra
10. Anna - Mariposa
11. Tigerflickan - Reville
12. Toughcookie - Monifa
13. WS6 - Illernettan
14. Prallan - WS6
15. strawberrysylt - Prallan
16. Squie - Hemlig
17. Jeps - AinaSoja
18. gul_zebra - Tolksele
19. LittleJohn - Malin_L
20. Youmeoh - Ninnurur
21. Mirre - Cirkus
22. Mumfie - Roxer
23. BobberiBoo - Kaktuzblomma
24. Inglorion - Cambodia
25. Ainasoja - Ceta
26. Ninnurur - Anna
27. Zoya - Masse
28. Hemlig - cattaflajna
29. Kaktuzblomma - Jeps
30. Cattaflajna - Inglorion
31. sweep - Snurrfian
32. Fraggel_Tess - Glooper
33. Liten_Ung - Gul_Zebra (Fick klapp av Snurrfian istället!)
34. cambodia - malibu_stacy
35. Blacksmithfarm - Sonic76
36. Roxer - Emtherlia
37. YaHilweh - EmmaW
38. cirkus - Flixon
39. Glooper - Houdinie
40. Malibu_Stacy - Yorkwann
41. Emtherlia - Sweep
42. Monifa - Wingates
43. Flixon - Pannkaka
44. Sonic76 - YaHilweh
45. Marty - Asko
46. CaptainObvious - Athena_Arabians
47. Malin_L - Stjarnhimmel
48. Asko - Squie
49. AraSlei - Zoya
50. Barbabelle - lil_sis
51. YorkWann - Barbabelle
52. Reville - Nixehen
53. Stjarnhimmel - Tigerflickan
54. mariposa - Toughcookie
55. Wingates - AraSlei
56. _Elly_ - Strawberrysylt
57. Masse - Youmehoh
58. Grodan21 - LittleJohn
59. Tolksele - Marty
60. EmmaW - Fraggel_Tess
Tror @gul_zebra fick båda sina paket tillslut? :)
 
Tror @gul_zebra fick båda sina paket tillslut? :)
Det stämmer att hon fick. Dock krävdes det att jag tog hjälp av tre andra personer som hjälptes åt för att få tag på tomten. Mail, pm, sms och messenger..
Det är liksom inte okej. Jag är stor-tomte, inte barnvakt eller polis. Jag ska inte behöva ägna timmar åt att försöka få fatt i en person som frivilligt anmält sig till en lek!
Supertråkigt och resulterar givetvis i uteslutning från leken under alla kommande omgångar.
 
Det stämmer att hon fick. Dock krävdes det att jag tog hjälp av tre andra personer som hjälptes åt för att få tag på tomten. Mail, pm, sms och messenger..
Det är liksom inte okej. Jag är stor-tomte, inte barnvakt eller polis. Jag ska inte behöva ägna timmar åt att försöka få fatt i en person som frivilligt anmält sig till en lek!
Supertråkigt och resulterar givetvis i uteslutning från leken under alla kommande omgångar.
Och jag kan bara tacka för att du ändå agerade barnvakt och polis också i år :bow:
 
Det stämmer att hon fick. Dock krävdes det att jag tog hjälp av tre andra personer som hjälptes åt för att få tag på tomten. Mail, pm, sms och messenger..
Det är liksom inte okej. Jag är stor-tomte, inte barnvakt eller polis. Jag ska inte behöva ägna timmar åt att försöka få fatt i en person som frivilligt anmält sig till en lek!
Supertråkigt och resulterar givetvis i uteslutning från leken under alla kommande omgångar.
Oj, jisses. Nej vekrligen inte ok!

Du har gjort ett fantastiskt jobb, iår som alltid :bow:
 
Tack från mig också!

Jag tycker det är en kul grej - som ett kinderägg nästan. Först så anmäler man sig och funderar på ledtrådar och sen börjar väntan på den man ska få tomta för - sen så har man fått den man ska tomta för och då börjar man klura på saker - sen fixar man paketet och skickar och väntar på att det ska anlända - gärna bilder på paketet - sen kommer julafton då man får öppna sitt paket och vänta på vad ens buke-barn säger om sitt paket - sen så kommer gissningarna - både som man själv gör och den som man tomtat för.

Jag tycker att alla steg är roliga. Besvikelsen när ens bukebarn varken lägger upp bild eller säger flasklock eller gissar :down::down:) Något år så sa mitt bukebarn ingenting men gissade på typ alla utom mig - inte ens när jag var avslöjad som tomte fick jag ett tack :( tror helt enkelt jag var fel tomte - personen är inte kvar på buke längre.
 
Tack från mig också!

Jag tycker det är en kul grej - som ett kinderägg nästan. Först så anmäler man sig och funderar på ledtrådar och sen börjar väntan på den man ska få tomta för - sen så har man fått den man ska tomta för och då börjar man klura på saker - sen fixar man paketet och skickar och väntar på att det ska anlända - gärna bilder på paketet - sen kommer julafton då man får öppna sitt paket och vänta på vad ens buke-barn säger om sitt paket - sen så kommer gissningarna - både som man själv gör och den som man tomtat för.

Jag tycker att alla steg är roliga. Besvikelsen när ens bukebarn varken lägger upp bild eller säger flasklock eller gissar :down::down:) Något år så sa mitt bukebarn ingenting men gissade på typ alla utom mig - inte ens när jag var avslöjad som tomte fick jag ett tack :( tror helt enkelt jag var fel tomte - personen är inte kvar på buke längre.

Du målar upp en sann bild. Det är mkt väntan. ;) Irriterande väntan för icke tålmodiga. ;) :D

Sen håller jag helt med dig om det sista. Det är jättetrist när feedbacken liksom uteblir. Då både från sitt eget offer men också andras offer. Det ligger ju trots allt en viss tankemöda och engagemang bakom.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 664
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
96 872
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 299
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp