Secret Santa 2021

@Snurrfian haha nu ser jag ju att det är en hund på din bild! Jag har under hela leken trott att det är en shetlandsponny och tänkt "åh, den är ju lik min lilla".. Det fick mig faktiskt att tveka lite när jag skulle gissa, för en av mina slutsatser var att min tomte måste ha hund pga kartongen som klappen kom i :rofl:
 
Du får gärna tolka det som skrevs för jag fattar ingenting av det!
Kanske tolkade jag fel, det vet jag ju inte, men jag tog det som ett kanske lite halvt internt skämt och som mer syftar på den egna personen eller så.. Och att hem bara inte gissat ännu
Men bäst är väl såklart att @IngelaH själv får en chans att berätta än att vi alla sitter här och gissar och läser in :)
 
Va fan är det för svar? Som gammal moderator borde du oxå ha lärt dig att tagga @Ninnurur om du ska vara elak, du kanske skulle ha låtit bli att vara med o leka?!
???

Ursäkta, vad är elakt med mitt svar. Jag svarade för ett par dagar sedan att jag inte har en susning, men att pingvinerna säkert skulle vara nån ledtråd... Och nu försökte jag skoja till det, då jag och några för några år sedan när jag JA, var moderator busade lite och svamlade om "inre surströmming" som var typ inre samvete... som "benjamin syrsa" eller det vanliga korkade svamlet som jag tydligen alltid haft för mig.

Jag kan inte rå för hur jag uttrycker mig. Jag är född sån, vad har du för ursäkt- ungefär.

Jag spelar internetspel och där är jag fullt begriplig med mitt svammel.

om jag på något vis var otrevlig mot Ninnurur och nej, jag har aldrig lärt mig tagga någon - så ber jag om ursäkt på förhand. Jag har inte för vana att vara otrevlig även om jag tydligen på senare år plötsligt har blivit det och ska bli anklagad för det så fort jag försöker skriva något.

Om den som är min tomte på något vis tagit anstöt av mig. Var vänlig kontakta mig privat så skickar jag tillbaka klapparna.
 
???

Ursäkta, vad är elakt med mitt svar. Jag svarade för ett par dagar sedan att jag inte har en susning, men att pingvinerna säkert skulle vara nån ledtråd... Och nu försökte jag skoja till det, då jag och några för några år sedan när jag JA, var moderator busade lite och svamlade om "inre surströmming" som var typ inre samvete... som "benjamin syrsa" eller det vanliga korkade svamlet som jag tydligen alltid haft för mig.

Jag kan inte rå för hur jag uttrycker mig. Jag är född sån, vad har du för ursäkt- ungefär.

Jag spelar internetspel och där är jag fullt begriplig med mitt svammel.

om jag på något vis var otrevlig mot Ninnurur och nej, jag har aldrig lärt mig tagga någon - så ber jag om ursäkt på förhand. Jag har inte för vana att vara otrevlig även om jag tydligen på senare år plötsligt har blivit det och ska bli anklagad för det så fort jag försöker skriva något.

Om den som är min tomte på något vis tagit anstöt av mig. Var vänlig kontakta mig privat så skickar jag tillbaka klapparna.
Jag är din tomte och ja jag tog illa vid mig. Det ser ut som att du kallar mig för surströmming. Så god jul och varsågod att behålla dina julklappar. Ska du vara med igen så läs av trådens energi och jargong innan du skriver något lika plumpt igen.
 
Jag är din tomte och ja jag tog illa vid mig. Det ser ut som att du kallar mig för surströmming. Så god jul och varsågod att behålla dina julklappar. Ska du vara med igen så läs av trådens energi och jargong innan du skriver något lika plumpt igen.

Som sagt, det var inget plumpt med det, utan det var Mimmi C som hade en inre surströmming för några år sedan och varken Mimmi C eller jag har för vana att vara plumpa, även om ni tycker det.

Tack och förlåt igen, för ingenting utan bara hur man själv läser av tråd/inläggsskrivares jargong. Ska jag behöva läsa av andras energier, så önskar jag att någon någon gång ville läsa av mina energier. Men det är ALLTID jag som gör fel och är otrevlig.

Jag är förmodligen född i fel kropp, eftersom det bara är på denna sida folk väljer att missförstå allt just JAG skriver.
 
Helt ärligt tar jag I min tur illa vid mig av dina inlägg, både detta och Det tidigare. Särskilt eftersom jag jobbade de två dagarna som var efter julafton och därmed inte hade tid att hänga på buke
Jag har varit med en gång tidigare och då hade jag en tomte som inte skickade nåt, tvekade jättelänge på om jag skulle våga vara med pga det. ( tack @Nixehen som trollade fram klappar till mig då :heart )
Nu med detta sista, som ju är tolkat på ett annat sätt än menat, så blev det istället bara sjukt tråkig stämning.
Så himla himla trist tycker jag :(
Jag är din tomte och ja jag tog illa vid mig. Det ser ut som att du kallar mig för surströmming. Så god jul och varsågod att behålla dina julklappar. Ska du vara med igen så läs av trådens energi och jargong innan du skriver något lika plumpt igen.
 
Helt ärligt tar jag I min tur illa vid mig av dina inlägg, både detta och Det tidigare. Särskilt eftersom jag jobbade de två dagarna som var efter julafton och därmed inte hade tid att hänga på buke
Jag har varit med en gång tidigare och då hade jag en tomte som inte skickade nåt, tvekade jättelänge på om jag skulle våga vara med pga det. ( tack @Nixehen som trollade fram klappar till mig då :heart )
Nu med detta sista, som ju är tolkat på ett annat sätt än menat, så blev det istället bara sjukt tråkig stämning.
Så himla himla trist tycker jag :(
Du hade å andra sidan förvarnat att du skulle vara frånvarande.
 
???

Ursäkta, vad är elakt med mitt svar. Jag svarade för ett par dagar sedan att jag inte har en susning, men att pingvinerna säkert skulle vara nån ledtråd... Och nu försökte jag skoja till det, då jag och några för några år sedan när jag JA, var moderator busade lite och svamlade om "inre surströmming" som var typ inre samvete... som "benjamin syrsa" eller det vanliga korkade svamlet som jag tydligen alltid haft för mig.

Jag kan inte rå för hur jag uttrycker mig. Jag är född sån, vad har du för ursäkt- ungefär.

Jag spelar internetspel och där är jag fullt begriplig med mitt svammel.

om jag på något vis var otrevlig mot Ninnurur och nej, jag har aldrig lärt mig tagga någon - så ber jag om ursäkt på förhand. Jag har inte för vana att vara otrevlig även om jag tydligen på senare år plötsligt har blivit det och ska bli anklagad för det så fort jag försöker skriva något.

Om den som är min tomte på något vis tagit anstöt av mig. Var vänlig kontakta mig privat så skickar jag tillbaka klapparna.
Nej man är inte född hur man uttrycker sig, det kan man träna hela livet, och om det är så att du upplever att alla ständigt missförstår dig så kanske du behöver vara tydligare i ditt skrivande.
Jag förstår att du inte menade något illa men det kan uppfattas så. Ett bra sätt när man blir missförstådd är att konstatera att man blev just det och förklara vad man ville ha sagt. Det är många nya på forumet och jag som har hängt här länge har noll minne av någon inre surströmming hos någon. Ibland är det en jargong mellan några få, som man själv tror är allmängiltigt. Att gamla vänner hänger med i din jargong är inte konstigt, men man måste anpassa sig efter det umgänge man är i just för tillfället.

Om du kollar i tråden så är vi många som är dåliga på att gissa rätt men vi försöker, och det är just försöken som gör att man visar intresse för det gemensamma i julklappsbytet, det som kanske är den viktigaste delen. Att vara med i ett sammanhang och gemenskap.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 113
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 138
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 633
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom...
115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
97 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp