Bukefalos 28 år!

Sele från England

Sv: Sele från England

CrazyMia skrev:
Vart ringde du eller vart ifrån beställde du? tänkte om de har en hemsida för jag är väldigt nyfiken på hur selarna ser ut. fanns det större storlek än ponny?


Jag beställde från http://www.clipclops.com/ Namnet låter kanske inte så seriöst! haha! Men Dem är jätte trevliga och man har bra kontakt via mail. Mitt paket försvann...så det tog tid innan jag fick den. Men dem gjorde allt för att hitta det!
Det finns många andra fina selar där! :D Bland annat en Jiggsele som ja tänkte köpa i stället först! :) Den va mums! :d Jag kan ta Kort kanske i dag :) Så lägger ja int de här sen :) Men ja kan inte ta med draglinor för Har inte satt dit svängeln på vagnen än! Hoppas ni överlever ändå :p Kan ta kort på dem brevid :)
 
Sv: Sele från England

Bilder! :bump:
Inte spelar det så stor roll - vore kul att se bilder, gärna närbilder på selen! :idea:

Jag har svårt att hitta på hemsidan/kommer inte fram???
Liknar din denna??:
other1.jpg


/L
 
Senast ändrad:
Sv: Sele från England

_L_ skrev:
Bilder! :bump:
Inte spelar det så stor roll - vore kul att se bilder, gärna närbilder på selen! :idea:

Jag har svårt att hitta på hemsidan/kommer inte fram???
Liknar din denna??:
other1.jpg


/L

Nej ja vet hemsidan är lite knäpp!,....Japp! selen ser ut som min i alla fall :) Men min är ju helt ny! :) så då ser den ju extra fin ut! :) Ja skulle prova den i dag....:P Men upptäckte att hon va lite för smal..::( trodde aldrig ja skulle uppleva att hon va för smal för nånting! hahaha! Men ska göra mer hål!..:Sen ta kort med den på!
:)
 
Sv: Sele från England

Hehe jag var tydligen lite mer envisare än du :D
Nejdå jag snokade runt så gott det gick och under riding wear finns den bilden jag lånade :)
Jag har sett att det står längst ner på sidan "closed" och "bank hollidays" inte vet jag, men nåt annat dumt om varför sidan inte fungerar hittar inte jag :p

/L
 
Sv: Sele från England

{30B61666-076E-4F85-BA18-5F55622F8129}.jpg


Har inte hunnit ta på hela selen :P Men här är bild på Min lilla älskling med huvudlaget i alla fall :) Jätte fint det med! :D vad tycker ni om min lilla Felicia? :)
 
Sv: Sele från England

linneaforss skrev:
Jag beställde från http://www.clipclops.com/ Namnet låter kanske inte så seriöst! haha! Men Dem är jätte trevliga och man har bra kontakt via mail. Mitt paket försvann...så det tog tid innan jag fick den. Men dem gjorde allt för att hitta det!
Det finns många andra fina selar där! :D Bland annat en Jiggsele som ja tänkte köpa i stället först! :) Den va mums! :d Jag kan ta Kort kanske i dag :) Så lägger ja int de här sen :) Men ja kan inte ta med draglinor för Har inte satt dit svängeln på vagnen än! Hoppas ni överlever ändå :p Kan ta kort på dem brevid :)

Tack så mycket.. men ja kan inte riktigt hitta vart selarna är.. finns det inga bilder på de? eller är ja helt ute och cyklar? :confused:
 
Sv: Sele från England

Nej men du får klicka dej vidare på sidan :P Det heter någonting med Harness. haha jag kommer inte i håg.
 
Sv: Sele från England

Tack nu hittade jag det...=)
Hittade denna bild oxå:
horseandcart1.jpg


Dessa hittade jag på en annan sida:
brostsele526_big.jpg

brostsele523_big.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sele från England

CrazyMia skrev:
Tack nu hittade jag det...=)
Hittade denna bild oxå:
horseandcart1.jpg


Dessa hittade jag på en annan sida:
brostsele526_big.jpg

brostsele523_big.jpg


Vad fina! den första Bilden...Det är en sån jag har! :) :D
 
Sv: Sele från England

CrazyMia skrev:
okej.. vet du om det fanns i någon större storlek?



Nej inte den ja beställde i alla fall den hette pony harness och fanns från mini shettis till ponny. ja beställde en ponny. till min shettis...eftersom hon är så gjorv...men ja måste göra fler hål i jorden å så.
 
Sv: Sele från England

Du har örnblick, Jenny :)

Jag hade inte lagt märke till det, men visst är det nedförsbacke? Men den kanske inte ska bli så lång ändå, bakselen borde hindra det, eller hur?

Lotta
 
Sv: Sele från England

När den hänger vid hasen är det illa! Skaklarna sticker ju fram en bra bit, så bakselen är antagligen alldeles felspänd.

/Håkaj
 
Sv: Sele från England

snigelfarmor skrev:
Har ni sett den översta bildens draglina? Så ser inte din ut va? :)

Såg det nu! :p haha! Men jag måste ändå köpa nya draglinor :crazy: Dem var för korta för min rockard! :mad: Sen va dem helt konstiga...det var inga spännen eller ringar på dem! Engelsmän asså :confused: haha! :rofl:
 
Sv: Sele från England

Jo, de var väldigt korta. 130 cm tror jag att de var. Spännena fungerar om man har en svängel med "tappar" eller vad man ska kalla det, alltså en pinne på var sida som står upp.
 

Liknande trådar

Körning Köpte ett sele som enligt säljaren skulle vara ett travsele i syntet. I själva verket var det en skum blandning mellan körsele och...
Svar
8
· Visningar
2 371
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp