Fyra månader. Under den tiden hade jag dagligen avdomnade armar, magknip och blev av med mensen.Usch då, det låter tufft. Hur länge varade praktiken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fyra månader. Under den tiden hade jag dagligen avdomnade armar, magknip och blev av med mensen.Usch då, det låter tufft. Hur länge varade praktiken?
Ingen viss tid, men man måste aktivitetsrapportera varje månad och där skriva i vilka jobb man sökt, och det bör ju vara ett gäng. Annars hotas man med indragen ersättning.Aha. Men hur mycket kräver af att man ska aktivt "söka jobb" i tid räknat när du har praktik?
Rapport till af sker via ett speciellt formulär som finns när man loggat in på Ams.se. Denna rapport kan fyllas i och skickas in 1a till 14de efterföljande månad. Det går inte att fylla i formuläret i förväg efter hand som man söker jobb. Det tar en bra stund varje månad.En standard ansökan + ett cv har man i sin dator.
En gång i veckan skickar du in jobbansökan via nätet till respektive arbetsgivare (tar väl ngn timme en regnig lördagsförmiddag.
Naturligtvis skickar du en kopia till dig själv, som du länkar till AF som bevis på aktivt sökande.
Rapport till af sker via ett speciellt formulär som finns när man loggat in på Ams.se. Denna rapport kan fyllas i och skickas in 1a till 14de efterföljande månad. Det går inte att fylla i formuläret i förväg efter hand som man söker jobb. Det tar en bra stund varje månad.
Nej de flesta driver ett företag som egentligen inte går ihop sig om de skulle ta ut den lön som de borde.Det är alltså vad du anser om majoriteten av småföretagare? Lantbrukare, hästföretagare etc? De planerar för dåligt.
Dom jobben söker du ju innan sommaren, tillsätter jobb gör man extremt sällan under sommaren eftersom man har semester. Vi tillsätter alla våra säsongsanställningar och vikariat i februari-mars. Kommer någon maj-juli har vi inga tjänster att erbjuda. Sen börjar vi igen i september eftersom det är då man börjar kolla upp vilka nya projekt som är på gång. Extremt få företag har så dålig framförhålling att de anställer vikarier eller säsongsanställda samma dag som de behöver vara på plats.Är det inte snarare så att det under sommaren finns störst möjligheter att få in en fot på arbetsplatser genom extrajobb/vik som kan leda till längre anställningar? Två av de sommarjobb jag haft har givit mig möjlighet att extrajobba i princip så mycket jag vill under vinterhalvåret, hade jag velat ha en heltidstjänst hade det garanterat inte varit några problem. Det ena jobbet var på landet, det andra i storstan, båda okvalificerade.
Ingen viss tid, men man måste aktivitetsrapportera varje månad och där skriva i vilka jobb man sökt, och det bör ju vara ett gäng. Annars hotas man med indragen ersättning.
Ja, loggar man in med e-leg går det att fylla i och spara, väldigt praktiskt!!Det gör det ju visst det ? Man fyller i så att aktiviteterna ligger som "draft"
Och sen skickar man iväg allt inom datumspannet som gäller dvs mellan 1-14:e.
Det var ju väldigt schyst mot de som vågat erkänna att de är arbetslösa, i en tråd med det här klimatet. Påhopp blir inte bättre för att man inte vågar peka ut vem man hoppar på.Utan att peka ut någon specifik måste jag säga att en del svar i den här tråden förklarar för mig varför vissa är arbetslösa...
http://nyheter24.se/debatt/856520-jobb-for-att-jobbigt-att-jobba-lata-snorungar
Ja, loggar man in med e-leg går det att fylla i och spara, väldigt praktiskt!!
Jag lyckade aldrig med detTack ! Jag blev verkligen helt förvånad när jag läste påståendet och började undra om Jag drömt hur jag gjorde .
Supersmidigt och tar typ 5 min om man slänger in löpande smidigt som man sökt ett jobb .
En standard ansökan + ett cv har man i sin dator.
En gång i veckan skickar du in jobbansökan via nätet till respektive arbetsgivare (tar väl ngn timme en regnig lördagsförmiddag.
Jag ser inga problem med att man ska få vara "ledig från arbetssökande/åtgärder under 3 veckor på sommaren". Dyrare bli det ju inte, det är bara tre veckor som man inte söker jobb under en tid då folk dessutom sällan anställer. Samhällskostnaden blir extremt låg och man kan repa ihop tillräckligt med energi för att ta sig an arbetssökandet på nytt.
.
Jag ser inga problem med det, det är ju ni som argumenterar för att man inte borde få göra så.Jag förstår inte problemet för det går som sagt ypperligt bra att vara "ledig från jobbsökande" 2-3 veckor oavsett tid på året eftersom rapporteringen sker mellan 1-14 dagen på en månad nästkommande månad.
Du kan konsolidera och AMS och AK bryr sig inte särskilt om hur du lägger upp det så länge du rapporterar in med kvalitet och tillräcklig volym.
Sommarmånaderna specifikt vet de även att landet ligger nere och väldigt få nya tjänster kommer ut så då finns det i högsta grad möjlighet att "ha ledigt" och söka lägre volym jobb.
Nja, det där beror på bransch. I min bransch händer det för jämnan samt en del som blir anställda inte orkar hela säsongen/kom på att de ville vara lediga på sommaren och hoppar av och nya måste då tillsättas. Eftersom många tror att ingen anställer under sommaren är konkurrensen om jobb ganska liten just då. I min bransch är det svårt att söka jobb om man är anställd och har uppsägningstid, nästan alla arbetsgivare vill att man börjar så snart som möjligt, helst imorgon.Dom jobben söker du ju innan sommaren, tillsätter jobb gör man extremt sällan under sommaren eftersom man har semester. Vi tillsätter alla våra säsongsanställningar och vikariat i februari-mars. Kommer någon maj-juli har vi inga tjänster att erbjuda. Sen börjar vi igen i september eftersom det är då man börjar kolla upp vilka nya projekt som är på gång. Extremt få företag har så dålig framförhålling att de anställer vikarier eller säsongsanställda samma dag som de behöver vara på plats.
Jag ser inga problem med det, det är ju ni som argumenterar för att man inte borde få göra så.
Och jag (hästföretagare) blev överhopad av jobb i somras och försökte få tag på arbetskraft akut - totalt lönlöst.