Bukefalos 28 år!

Semmelwrap

Ja, det är samma ingredienser, men det är inte lika mycket bulle som i en vanlig semla i förhållande till grädden. Vi snackar inte pizza nu. ;)

Pizza? Nu hänger jag faktiskt inte med, men det är lika mycket bulle, tar du en slätbulle och kavlar ut all luft så att den blir platt, har du exakt lika mycket bulle, bara i en annan form, simple as that.
 
Ja att ingredienserna är samma förstår jag men olika bagare har olika mängd mandelmassa och grädde. Precis som i det här fallet, där dom verkar ha öst på rejält med grädde.

Det är ju en annan aspekt, dock så använde denna bagaren lika mycket ingredienser i wrapen som när den gjorde vanliga semlor, vilket var själva poängen i mitt inlägg, om den nu har mer eller mindre äv sina ingredienser än andra bagare är ju en annan sak.
 
Pizza? Nu hänger jag faktiskt inte med, men det är lika mycket bulle, tar du en slätbulle och kavlar ut all luft så att den blir platt, har du exakt lika mycket bulle, bara i en annan form, simple as that.
Nej, kavlar du ut samma mängd deg så blir det mycket mer än vad som går åt i wrapen, simple as that. Det är samma ingredienser, inte samma mängd!
 
Så här säger bagaren om dessa:
Mattias Ljungberg på Tössebageriet i Stockholm, som skapat denna nya version, är det en helt vanlig semla med samma mängd bröd. Skillnaden är att degen kavlats väldigt tunt och att den inte gräddats särskilt varmt för att den ska kunna gå att rulla ihop.
 
Nej, kavlar du ut samma mängd deg så blir det mycket mer än vad som går åt i wrapen, simple as that. Det är samma ingredienser, inte samma mängd!

Läs inlägget här ovan, bagaren säger att han har samma mängd bröd och jag tror att han vet bättre än både dig och mig, men du kan ju fortsätta att försöka överbevisa för mig att jag inte kan läsa....
 
Jag tänker att även om det är samma typ av deg och samma mängd, så förloras ju en hel del av luften iom att de kavlas så tunt. Så jag tror att det kommer upplevas som mindre bulle i och med att den blir mer kompakt.
 
Tycker den ser jävligt torr ut...

Jag använder kesella och gillar tunga semmelbullar, urgröpa så mycket som möjligt. Mmm...
 
Min lokala Ica-butik har börjat tillverka dessa i sitt bageri så jag och sambon va tvungna att testa men dom va faktiskt ingen hit...
Brödet är inte alls lika gott när det är så "platt och packat", får lite tacobröd-feeling, och precis som jag misstänkte så blev det på tok för mycket grädde i förhållande till brödet :( Otroligt mättsamma dessutom och vi var spyfärdiga efter halva...
 
Läs inlägget här ovan, bagaren säger att han har samma mängd bröd och jag tror att han vet bättre än både dig och mig, men du kan ju fortsätta att försöka överbevisa för mig att jag inte kan läsa....
Läs @bejkonfis inlägg så ser du vad jag menar.
för mycket grädde i förhållande till brödet
Så det är väl skitsamma om "mängden bröd är samma" när det är mer grädde i förhållande till bullen!
 
Nån här som har prövat denna underbara skapelse :d. Nu kan man äntligen dra i sig en sån här på bussen utan att kladda ner sig :D. Var ligger mandelmassan? I början, mitt i eller på slutet? Gissar på slutet för då har man det göttaste kvar :love:
semmel.jpg

Ingen aning om någon skrivit detta men man ser ju mandelmassa väl? Längst ned under grädden?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
888
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 926
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp