Bukefalos 28 år!

Semmelwrap

...och istället förstör ni "moderna människor" denna skapelse med nymodigheter :eek:
Wienersemla, saffranssemla, chokladsemla...:eek::eek: och nu DETTA!
Att de dessutom finns tillgängliga redan innan jul...:cool:
 
Jag och @Snurrfian kan nog klämma en whisky till om det kniper! :D

För övrigt består en riktig semla av en bulle (ingen tortilla), mandelmassa (ju mer desto bättre och gärna spetsad med lite rom eller konjak :d), en mindre mängd grädde och florsocker.

Inte saffran.
Inte vaniljkräm (de som är allergiska får dispens från den regeln dock).
Inte blåbär.
Inte choklad.
Inte fan och hans faster utan endast de ovan beskrivna ingredienserna.

Basta!
 
Det värsta är att folk verkar ta för givet att alla äter detta snusk, "vi har köpt semlor..." :arghh: :nailbiting: :yuck: :wtf:

Det beskriver rätt bra min relation till prinsesstårta, förstår inte riktigt denna förtjusning kombinationen grädde, mandelmassa och kaka/bröd. Det blir bara sött och sliskigt och inte gott alls, tycker jag, men uppenbarligen älskar folk det, eftersom prinsesstårta tycks vara förstahandsvalet så snart det vankas tårta. Semlor är goda om de är hembakade, med lite grädde. De man köper har för mycket mandelmassa och grädde, inte gott alls.
 
Det beskriver rätt bra min relation till prinsesstårta, förstår inte riktigt denna förtjusning kombinationen grädde, mandelmassa och kaka/bröd. Det blir bara sött och sliskigt och inte gott alls, tycker jag, men uppenbarligen älskar folk det, eftersom prinsesstårta tycks vara förstahandsvalet så snart det vankas tårta. Semlor är goda om de är hembakade, med lite grädde. De man köper har för mycket mandelmassa och grädde, inte gott alls.
Semlor är goda om man skrapar bort lite av grädden, men prinsesstårta är vidrigt! Alltså både en massa grädde och vaniljkräm och söt marsipan. Det finns inte en chans att den lilla hallonsylten kan kompensera för det andra.
 
Semlor är goda om man skrapar bort lite av grädden, men prinsesstårta är vidrigt! Alltså både en massa grädde och vaniljkräm och söt marsipan. Det finns inte en chans att den lilla hallonsylten kan kompensera för det andra.

Jag håller med, möjligen om hallonen var rårörda utan socker, men sylten brukar vara sockerstinn och bärfattig industrisylt som bara gör alltihop ännu slibbigare.
 
Det beskriver rätt bra min relation till prinsesstårta, förstår inte riktigt denna förtjusning kombinationen grädde, mandelmassa och kaka/bröd. Det blir bara sött och sliskigt och inte gott alls, tycker jag, men uppenbarligen älskar folk det, eftersom prinsesstårta tycks vara förstahandsvalet så snart det vankas tårta. Semlor är goda om de är hembakade, med lite grädde. De man köper har för mycket mandelmassa och grädde, inte gott alls.

Nu var det många år sen jag åt prinsesstårta men jag tyckte det var ungefär lika hemskt som semlor. Fattar inte kombinationen grädde och bröd, och just prinsesstårta är det ju bara sliskiga saker i.
 
Prinsesstårta är ju supergott. Fast det räcker med en pytteliten bit för att njuta klart av marsipan, grädde och vaniljkräm. Hallonsylten och botten kan man vara utan.
 
Jag håller med, möjligen om hallonen var rårörda utan socker, men sylten brukar vara sockerstinn och bärfattig industrisylt som bara gör alltihop ännu slibbigare.
Nä nu går skam på torra land! Att ge sig på den fantastiska skapelsen prinsesstårtan! Egen är ju helt fantastisk, så det så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
888
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 926
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp