Bukefalos 28 år!

Semmelwrap

Jag håller på att spy bara av att se en vanlig semla och denna ser ännu vidrigare ut. Semlor är sjukt obegripliga och överskattade :yuck: Liksom ljust bröd, grädde och madelmassa?! Varför inte bara bre en macka med grädde? :yuck:

Det värsta är att folk verkar ta för givet att alla äter detta snusk, "vi har köpt semlor..." :arghh: :nailbiting: :yuck: :wtf:
 
Nån här som har prövat denna underbara skapelse :d. Nu kan man äntligen dra i sig en sån här på bussen utan att kladda ner sig :D. Var ligger mandelmassan? I början, mitt i eller på slutet? Gissar på slutet för då har man det göttaste kvar :love:
semmel.jpg
Har inte provat och tänker inte prova heller. Jag är av den uppfattningen att en semla (eller egentligen vad som helst som man äter) är något man ska avnjuta sittandes i lugn och ro, inte något man mölar i sig medan man är på språng. Mvh bakåtsträvaren :-)
 
Läs @bejkonfis inlägg så ser du vad jag menar. Så det är väl skitsamma om "mängden bröd är samma" när det är mer grädde i förhållande till bullen!

Ja fast Bejkonfis tyckte ju att det var för mycket grädde i en "vanlig" semla också, är det då samma mängd i wrappen är det väl självklart att det är för mycket i wrappen också, det är ju en individuell smaksak. Det jag sa var ju bara det att det är samma mängd ingredienser i wrappen som i semlan om man nu inte gillar grädden ber man om mindre. Jag gillar inte semla alls så jag tycker att det är för mkt av allt i wrappen... ok?
 
ÅH det ser så himla gott ut. Om vi får det till min lilla stad ska jag äta en, vanliga semlor låter jag nog bli. Jag vill helst ha mindre mandelmassa och mer grädde på mina semlor så detta ser ju fantastiskt ut ;)

Undrar hur många dagsbehov av kalorier en sån där innehåller... :D
 
ÅH det ser så himla gott ut. Om vi får det till min lilla stad ska jag äta en, vanliga semlor låter jag nog bli. Jag vill helst ha mindre mandelmassa och mer grädde på mina semlor så detta ser ju fantastiskt ut ;)

Undrar hur många dagsbehov av kalorier en sån där innehåller... :D
Det är inte så många alls :angel:
 
Förresten!
Ni har väl inte missat semlogram?
GRATIS SEMLA TILL KOMPIS! :D
http://semlogram.se/

Varje morgon klockan 9 släpps det nya semlor, de tar slut rätt snabbt dock... Och så får man bara skicka en om dagen. Och så fungerar det bara med facebook. Men ändå. ÄLSKAR konceptet och har semlogrammat i flera år nu :D
 
Ja fast Bejkonfis tyckte ju att det var för mycket grädde i en "vanlig" semla också, är det då samma mängd i wrappen är det väl självklart att det är för mycket i wrappen också, det är ju en individuell smaksak. Det jag sa var ju bara det att det är samma mängd ingredienser i wrappen som i semlan om man nu inte gillar grädden ber man om mindre. Jag gillar inte semla alls så jag tycker att det är för mkt av allt i wrappen... ok?
Fast jag kan också förstå att det känns mäktigt. Just att brödet är så fluffigt gör ju att grädden känns mindre. Sen föredrar jag också semlor med mycket vaniljkräm och mindre grädde om jag får välja så det kanske inte räknas :p
 
Förresten!
Ni har väl inte missat semlogram?
GRATIS SEMLA TILL KOMPIS! :D
http://semlogram.se/

Varje morgon klockan 9 släpps det nya semlor, de tar slut rätt snabbt dock... Och så får man bara skicka en om dagen. Och så fungerar det bara med facebook. Men ändå. ÄLSKAR konceptet och har semlogrammat i flera år nu :D
Det skulle vara mig en oförtjänt ära om Ni ville skicka ett Temlogram till mig :love:
 
Är den nån som varit in på Karlavägen och provat en Semmelwrap som kan ge ett utlåtande
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 308
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
888
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp