Sena till vovven?

skuggi

Trådstartare
Köper fryset renkött(slaktrens) till vovven och nu när jag höll på att skära upp och göra portioner så hittade jag en ganska stor ca 1,5 dec lång sena. Den påminner lite om det man kan köpa som "tjurmuskel"... därför började jag fundera om senan kan vara god/bra/nyttig för vovve, och hur jag i så fall kan ge den till honom?
Rå hel, bara sådär?
Torkad, hur torkar man isf?
I småbitar?

Eller slänga den helt enkelt :p

Sv: Sena till vovven?

Vanligt nötrens brukar man iaf kunna köpa i frys/kyldisken. Dock tycker jag att det är för mycket ben och skit i så jag köper det aldrig...

Sv: Sena till vovven?

En hundfoderbutik här i stockholm som har nån deal med samerna typ ;)

Gnist: jo, den är ju det.. men fick för mig att "folk" ger senor till hundarna.. jaja, då slänger jag den :idea:

Lady: det jag får (i ca 500g-påsar) är bara kött, fett och någon sena(uppenbarligen..), inga ben och väldigt lite att slänga. Är det mycket fett så tar jag bort det värsta. Betalar 30 kr/kg :idea::bow:
(har en liten hund så det går ju inte åt så mycket..)

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 258
Relationer Hemligt nick och sådär. Har varit sambo i ett par år med en man. En fin man på de flesta sätt, förhållandet fungerar bra för övrigt... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
16 989
Senast: Jajjemen
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 245
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 861
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025