Senast tagna bilden X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränade lite stå fint igår

43162583_2439221896095262_1619330819531210752_n.jpg


Ska ansa till halsen lite och sen behövs inte mer än på sin höjd en snabb borstning av pälsen så är hon klar för morgondagens bravader i stimmig, hund och människospäckad miljö
 
Tränade lite stå fint igår

43162583_2439221896095262_1619330819531210752_n.jpg


Ska ansa till halsen lite och sen behövs inte mer än på sin höjd en snabb borstning av pälsen så är hon klar för morgondagens bravader i stimmig, hund och människospäckad miljö
Så fin hon är :love:

Träffade på en igår - en hane, men han var väldigt stor/hög mot alla jag träffat på tidigare. Jag har dock bara träffat på tikar, så är det stor skillnad mellan hane och tik eller var just bara denna jag träffade ovanligt stor tro :)
 
Så fin hon är :love:

Träffade på en igår - en hane, men han var väldigt stor/hög mot alla jag träffat på tidigare. Jag har dock bara träffat på tikar, så är det stor skillnad mellan hane och tik eller var just bara denna jag träffade ovanligt stor tro :)

För att hålla sig inom det godkända så får en fauve inte vara högre än 38 cm (upp till max 40 för extraordinärt excellenta exemplar), men det är ju inte småhundar och folk brukar bli förvånade över hur pass rejäla de faktiskt är.

Den större kusinen (griffon fauve) kan ju också misstas för att vara en fauve, för nästan det enda som skiljer utseendemässigt är att de är högbenta.
 
För att hålla sig inom det godkända så får en fauve inte vara högre än 38 cm (upp till max 40 för extraordinärt excellenta exemplar), men det är ju inte småhundar och folk brukar bli förvånade över hur pass rejäla de faktiskt är.

Den större kusinen (griffon fauve) kan ju också misstas för att vara en fauve, för nästan det enda som skiljer utseendemässigt är att de är högbenta.
Undra om det kan ha varit en sådan då, för jag reagerade på att jag tyckte den hade ovanligt långa ben :o:D
 
Undra om det kan ha varit en sådan då, för jag reagerade på att jag tyckte den hade ovanligt långa ben :o:D

De är nära besläktade och det föds ibland fauvear som blir mer som en griffon i fråga om benhöjden, men då är den ju inte rastypisk för en fauve, men nån av varianterna lär det väl ha varit i af :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
50 51 52
Svar
1 030
· Visningar
68 219
Senast: Barret
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 939
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 518
Senast: verser
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
383
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp