Senast tagna bilden X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Glad att Amy begåvats med av och- på-knapp. Ute pigg och aktiv, inne slocknar hon på två sekunder. :laugh:
IMG_20181204_152752.jpg
 
Aysu är sådär måttligt imponerad av det här vädret, som alla vet... Idag hittade hon ett torrt ställe ute på promenaden och satte sig där i ren protest. När vi gick hemifrån gick det låååångsamt, när vi gick hemåt gick det jättefort. Jag börjar tröttna på det här :(
46315699_431996707334013_1132098801068884165_n.jpg
 
Känns som det var länge sedan jag skrev här, det har varit en turbulent höst på hundfronten för vår del.

Morris flyttade till en ny husse i oktober och har sedan dess gjort livet osäkert för älgarna i Småland.
De sköt tre älgar på två jaktdagar för honom under deras jakthelg tillsammans, jätteroligt! :love: Vi har bra kontakt med nya ägaren och får rapporteringar då och då om hans eskapader. De verkar ha blivit ett riktigt dream team.

Vi tog över en ny hund, alpländarfröken Doris som är tre år gammal. Hon är en riktig liten raket och jätterolig att jaga med, hennes jaktsätt passar våra marker och sambon och hon har blivit ett uppskattat hundekipage påmarkerna här omkring. Hon har haft flera riktigt fina drev och fått tre rådjur och en gris skjutna för henne. Vi hoppas på attt kunna gå ett jaktprov i juldagarna, hon behöver två ettor till för att bli champion.

aGfnSaP.jpg


Tyvärr visade sig hon inte tycka om andra hundar, så hon och Frank blev inte de goda vänner som vi hoppats på. Vi har inte lyckas få vardagen att fungera med båda två, så Frank har fått flytta till Jonas föräldrar.

Han blev utdömd som jakthund men mår ändå bra och verkar trivas bra med livet som pensionärshund. Det är nog mest jag som saknar honom enormt. :cry:

Jag lever lite på hoppet att kanske låta honom flytta hem igen till sommaren när vi har mer tid att få vardagen att fungera med båda två, men det kräver mycket jobb som vi inte har möjlighet att lägga just nu. Eller så får jag bara inse att det inte kommer fungera med Doris och Frank ihop, och Frank får fortsätta vara pensionärshund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
66 867
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 915
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 502
Senast: verser
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
380
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp