Senast tagna bilden XVI

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 136 697

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_2594.webp
Nu tyckte denna där att det är vår, och tog ett dopp i djupa skogsdiket 💦

20260315_161644.webp

Eftersom det är lite varmare ute nu så tog jag fram trimmern och gick loss på träskhunden (fy satan vad sand det är inne..) och det visade sig att det dolde sig en liten dalmatiner där bakom! Att han var prickig i de vita partierna på frambenen visste jag men jag blev förvånad över att de att han faktiskt är prickig över hela, även på baksidan av halsen osv. Det har inte synts alls när han varit långpälsad.

Jag hade egentligen inte tänkt klippa alls så mycket på huvudet men jag började uppe på och råkade ta för mycket (första gången jag trimmar hund) så han blev liksom helt skallig som en sån gammal munk så jag fick ta resten också.. 😅

Visa bifogad fil 182604

Eftersom det är lite varmare ute nu så tog jag fram trimmern och gick loss på träskhunden (fy satan vad sand det är inne..) och det visade sig att det dolde sig en liten dalmatiner där bakom! Att han var prickig i de vita partierna på frambenen visste jag men jag blev förvånad över att de att han faktiskt är prickig över hela, även på baksidan av halsen osv. Det har inte synts alls när han varit långpälsad.

Jag hade egentligen inte tänkt klippa alls så mycket på huvudet men jag började uppe på och råkade ta för mycket (första gången jag trimmar hund) så han blev liksom helt skallig som en sån gammal munk så jag fick ta resten också.. 😅
Vad snygg med alla prickar!!!

Man kan tro att han har varit ute i regnet men det är bara tantdregel från lek 😆

IMG_0703.webp

Annars har vi varit på fullproppad tunnelbana och han var inte det minsta stressad, blev lite impad faktiskt :) han satt i sin sling lugn som en filbunke även om det var klaustrofobiskt som fan, tror jag var mer obekväm än han var 😅

Gårdagens hundpromenad genomfördes i snömos, vattensjuk is, vatten på is, gyttja, lervälling översvämningar. 🙄

Hundarna tyckte det var roligt med nya stigar pga ännu sämre där vi brukar gå.

IMG_0525.webp

Att voffan hittade en ungbjörk på ca 3 m att fäkta runt med förgyllde promenaden ytterligare, för henne som slapp ducka. 😂

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka