Senast tagna bilden XVI

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 136 701

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_5901.webp

Härlig promenad i vårkänslornas tecken idag. Vi höll oss väldigt nära kanten på isen :D

20260301_121831.webp

Det vräkte ner snö nästan hela dagen igår och temperaturen har hållit sig runt nollan, kramsnö alltså. Efter en kortare promenad på morgonen fick jag spendera typ en halvtimme på att spola/föna bort snö från benen.

Den här bilden är efter lunch när sambon var ute. Han fick bära hem honom då han inte kunde gå längre :( det här är verkligen en vidrig tid på året när man har en hund med lång, ofunktionell päls.

Visa bifogad fil 181947

Det vräkte ner snö nästan hela dagen igår och temperaturen har hållit sig runt nollan, kramsnö alltså. Efter en kortare promenad på morgonen fick jag spendera typ en halvtimme på att spola/föna bort snö från benen.

Den här bilden är efter lunch när sambon var ute. Han fick bära hem honom då han inte kunde gå längre :( det här är verkligen en vidrig tid på året när man har en hund med lång, ofunktionell päls.
Kan en overall hjälpa? Tex regnoverall? De är ju mer tänkande än ett täcke.

Kan en overall hjälpa? Tex regnoverall? De är ju mer tänkande än ett täcke.
Vi har testat några stycken på arken men ingen har passat, han har ju rätt korta ben men mycket päls så allt är för långt eller trångt. Jag har funderat lite på såna där "byxor" som man fäster över ryggen för det är ju på benen allt fastnar men har inte hittat något att prova i butik.

Vi har testat några stycken på arken men ingen har passat, han har ju rätt korta ben men mycket päls så allt är för långt eller trångt. Jag har funderat lite på såna där "byxor" som man fäster över ryggen för det är ju på benen allt fastnar men har inte hittat något att prova i butik.
Så knepigt! Det borde ju finnas en modell/märke som passar. Svårt!

Så knepigt! Det borde ju finnas en modell/märke som passar. Svårt!
Ja det gör det säkert någonstans men vi bor på rätt liten ort och har bara arken här. Vill inte beställa efter eftersom hans mått är lite "knepiga". Vi ska ner till Göteborg om några veckor så funderar på att titta lite då :)

20260302_191538.webp

Här ligger han och morrar åt den suspekta hunden inne i elementet..

Det började i köket. Ibland gick han in dit och morrade men när vi kom så var det liksom inget. Vi funderade ett tag på om det typ var möss eller nåt men vi bor i lägenhet i betonghus så det kändes liksom inte rimligt. Det var ett mysterium i ett par veckor tills jag en dag efter frukost satt kvar och segade med telefonen då han började morra. Det visade sig att det var hans egen reflektion i ugnen..

Så när vi drog fram elementet till kontoret blev det samma sak där. Han gör det fortfarande då och då i köket också, det är rätt roligt :D

Hon är så fin! Det är inte en ras som passar mig i sättet alls vilket är lite synd för jag tycker de är så vackra. Jag älskar den där bruna färgen också. Skulle jag haft en skulle den fått heta marabou :D
Ja visst är hon :love:. Framförallt är hon himla trevlig mentalt, hon har så lätt för sig. Sen skulle jag kanske önska ett lite större huvud, jag får lite fästingvibbar av det här 🙈

Messenger_creation_1905FCFC-4720-4284-A294-741FB44DEAEA.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?