Bukefalos 28 år!

Sent missfall.

Tänker att på Buke finns alltid svar. Vid ett sent missfall (om man kallar det så), hur går det till efteråt? Antar att man måste kunna få beviljat kejsarsnitt om man inte känner sig kapabelt att genomföra en vanlig förlossning? Vad händer sedan, jag antar att det är delvis upp till de inblandade, men får man begrava barnet? Om man inte vill, vad händer då?

Det är inte min graviditet och inte mitt missfall men jag är så ledsen för de inblandade och vill inte betunga dem med mina frågor nu när de just fått bära upp den redan ihopskruvade barnsängen till vinden.

Jag vill tipsa om ett program i p1 tendens, där en mamma berättar om hur de gick igenom en sådan process och vilka tankar och känslor det växte hos henne. Mycket gripande och tänkvärt. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/596810?programid=3381
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har velat fram och tillbaka om jag ska skriva en sån här tråd. Egentligen vet jag svaren men vill bara bolla lite tankar och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 771
Senast: Badger
·
Gravid - 1år OBS!! Rubriken säger väl det mesta, men det här är nog inte en tråd för förlossningsrädda! Jag har blivit mer och mer intresserad...
2
Svar
24
· Visningar
4 273
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 425
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 731

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp