September-utmaning

Bukefalos 30 år!

Silver Girl

Trådstartare
Jag blev inspirerad när jag lyssnade på en pod idag att försöka få in lite fysisk aktivitet varje dag. Jag tänkte börja med 30 dagar och sedan se om det ska förlängas.

All ansträngande aktivitet räknas, från lite tuffare vardagssysslor som t ex trädgårdsarbete till träningspass. Minst tio minuter måste det vara, förutom promenader som måste vara minst 30 min.

Någon som vill hänga på? Alla får så klart göra sina egna regler efter sina förutsättningar.

Dagens pass var ashtangayoga på ca 20 min.

Jag blev inspirerad när jag lyssnade på en pod idag att försöka få in lite fysisk aktivitet varje dag. Jag tänkte börja med 30 dagar och sedan se om det ska förlängas.

All ansträngande aktivitet räknas, från lite tuffare vardagssysslor som t ex trädgårdsarbete till träningspass. Minst tio minuter måste det vara, förutom promenader som måste vara minst 30 min.

Någon som vill hänga på? Alla får så klart göra sina egna regler efter sina förutsättningar.

Visst :) . Har promenerat i 40 minuter (tog lite extra tid när jag letade svamp :D) och gjort det "vanliga", dvs mockat i morse.

Jag hänger på, jag behöver komma igång mer. Jag joggade för första gången på måååånga månader (ett år kanske?) för någon dag sedan, och det var tungt :p

Dagens träning - en kilometer jogging (tempo ca 8 min/km) och några få minuter styrka (deadbug, doppa häl och crunch)

Jag hänger på! Äntligen är luften lite klarare och det är lite svalare, så idag har vi varit på en 5 km runda i skogen, i lite högre promenadtempo. Tog en knapp timme.

Kommer dock inte lägga in någon direkt egen träning, utan hålla mig till att cykla eller promenera lite aktivare med hundarna, mocka lösdrift, klippa gräs och kratta löv typ. Vill inte lägga på någon prestation i det här, men ändå vara lite mer uppmärksam på att faktiskt göra något varje dag 💪

Jag är på! :). Har idag kört in spånbalar från logen till boxen; tog 3 balar på en gång - hästtjejer går ju sällan fler än en gång 🤣. Körde in, delade sönder dem i boxen, gjorde klart den, dunkade ut vatten I hagen och promenad 30 min 😊

Jag är med.
Joggingrunda på ca 40 min mån och tis den här veckan.
Inslag av promenad emellanåt då kondisen är så dålig just nu.
Har en runda som känns lagom lång och ska försöka ta mig runt den varje dag, antingen promenad eller jogg.

"Träningsklubben" med Therese Alshammar och Jessica Almenäs. De pratade om hur mycket de tränade så jag tänkte att lite varje dag borde väl jag klara.
Har bara lyssnat på första avsnittet så vet inte hur podden utvecklar sig men jag kommer fortsätta lyssna.
Satte på första avsnittet och gick ut på morgonrundan med hundarna, med springskorna på 💪 Lite högre promenadtempo och en mycket tung intervall uppför en backe 😄 Så dagens aktivitet är klar ✅

Peppande podd, ska definitivt lyssna mer 😊

Jag är med :)

Var ute och joggade för första gången på ca en månad i förrgår. 6 km/41 minuter och helt okej känsla.

Igår hade jag rejäl träningsvärk. Och en himla massa tidningar att dela ut... så jag får nog räkna trappspringandet som den dagens fysiska aktivitet, för efter det gjorde jag inte mycket. Tar varken tid eller antal trappor men det tog mer än tio minuter totalt (varvat med en del körning, de flesta trapphus är dock i samma område).

Har fortsatt träningsvärk idag men det går över hyfsat med rörelse, så får väl ta en promenad för utmaningens skull. Hunden lär bli glad.

Uppskattar verkligen hur det är svalare nu så att det går att vara ute och jogga. Mycket trevligare med sådana aktiviteter när det är svalt ute.

Det blev ca fyra km vandring i ett berg, i sällskap av hunden. Mer av en utflykt än träningspass, men helt utan ansträngning är det inte att gå där heller. Tror också att det blev väldigt lagom med tanke på att jag tänkte gå ut och springa igen imorgon.
1000000198.webp

För min del blev det en promenad på 40 minuter samt trädgårdsarbete med att klippa syrener. Hann med hälften innan det började regna, så resten får bli en annan dag.

Joggingrunda ikväll med. Stötte på tre djur under turen. Först en stor lurvig katt som gärna ville bli kliad. Sen en fladdermus! Den var något större än de jag är van att se. Sen en söt groda som satt vid vägkanten.
Har problem med mina fötter, hälarna och tårna värker. Försökt med lite olika inlägg och bättre skor så kanske en liiiten förbättring. Får se hur fötterna tål löpningen nu.

Ojoj, jag skulle verkligen vilja hoppa på och göra yoga varje dag, det är bara så svårt att lyckas ta sig ur soffan. Jag provar.

(Jag har rört mig varje dag, hjälpligt, typ cyklat mot jobbet/ridit/promenerat.)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka