September-utmaning

Bukefalos 30 år!

Två timmar/ca en mil framåt promenad med hunden idag. Plus tidningstrappor innan dess :)
Med trådens existens kanske jag kan komma igång och hitta någon stretchrutin för höfterna. Min vänstra har något ofog för sig som borde vara lätt att stretcha/träna bort, bara jag tar och engagerar mig i det då.

Dagens blev en dryg kilometer jogging och några korta och enkla styrkeövningar med en kettlebell (som inte precis använts så många gånger under de åren jag haft den, så det är bra att den fick komma fram nu och användas ;) )

Jag blev inspirerad när jag lyssnade på en pod idag att försöka få in lite fysisk aktivitet varje dag. Jag tänkte börja med 30 dagar och sedan se om det ska förlängas.

All ansträngande aktivitet räknas, från lite tuffare vardagssysslor som t ex trädgårdsarbete till träningspass. Minst tio minuter måste det vara, förutom promenader som måste vara minst 30 min.

Någon som vill hänga på? Alla får så klart göra sina egna regler efter sina förutsättningar.

Dagens pass var ashtangayoga på ca 20 min.
Jag är på!
Har hitills idag blivit en promenad till skolan/skateparken med dottern som ville cykla lite. Dock är det inte så långt så ska försöka komma ut igen lite senare

Jag glömmer att skriva här :) . Idag har jag promenerat i en halvtimme. Sedan sysslade jag med "sport" sa min fitbit, men det var när jag fixade en massa till hästarna i en kvart. Mockade, städade ur transporten, fixade vatten, skrubbade baljor, osv.

Idag blev det först en promenad med släkt, hundar och ponny, var inte särskilt snabbt men tog ungefär 1.5 timmar. Mycket väntetid för mig och ponnyn men vi sprang även i förväg några gånger så att han fick galoppera bredvid mig.

Sedan den riktiga träningen för dagen, 5 km/33 minuter joggingtur med hund. I tiden är stoppen pga sagda hund inkluderad. Var iallafall en trevlig runda som kändes lätt, undantaget i uppförsbackarna.

Hoppar inte på just på rörelsen då jag redan tränar och är rejält aktiv hemma osv. Kan inte göra så mycket mer MEN

Ta bättre hand om mig själv. Unna mig ordentligt smink och få till vardagsrutiner på smink och hudvård är prio ett just nu.

Behöver införskaffa nya hudvårdsproddukter så ska kolla runt lite med min brorsdotters hjälp. (hon har även hjäölpt mig plocka fram en lätt makeup/produkter som är lätt att göra och enbart gör att jag känner mig lite fräschare utan att ha massor i ansiktet)

Så det är den utmaningen jag håller på med nu.

Gällande aktiviteter så har vi även gå-vasan på jobbet för Barncancerfonden så där ligger jag just nu på över 17 000 steg/dag målet är att inte gå under 15 000 Utöver testat på linedance som jag startat igång med på torsdagar, gymmet med kompisgänget på lördagar och ytterligare gym 2-3 ggr/v med mamma + att jag och D ska ta en dag i veckan och börja simträna på. Så just aktivitetesnivån känner jag inte behöver göras så mycket ändringar på :)

Har varit iväg större delen av dagen, kom hem nu på kvällen. Det ösregnade och jag var inte helt säker på att jag skulle göra något (idag var heller inte ordinarie joggdag). Men eftersom att jag är med här tog jag tag i att inviga mina nya skor och springa spåret här, 2.5 km på 16 minuter i vad som kändes som ett väldigt bekvämt tempo. Dock ovant med såhär mjuka skor, det blev förvånansvärt tungt. Tror dock att dessa blir bra, framförallt på grusvägar som ändå är det jag springer mest på.

Dag 2 på jobbet med lätt makeup på och varit nogrann med rutinen speciellt på kvällen gällande ansiktsvård och peppar peppar de få produkter jag har verkar ge lite resultat. :)

Så länge jaghåller i på kvällen är jag nöjd och smörjer på morgonen :)

Dagens träning blev dels lite magövningar, och sen 4,7 km promenad nu tidig kväll (jag trodde att bebis var lite trött och skulle sova lite, men jag tyckte nog det verkade som om han var vaken hela tiden :cautious: han är i alla fall glad och nöjd nu, vilket är det viktiga :heart)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka