Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst hade, han stod två veckor på klinik och klarade sig fint, krävdes dock två operationer och lång konvalescent.Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter?
Alltså bakterieinfektion i en led efter ett lednära sår. Min olycksfågel till häst står inlagd på ultuna sedan i torsdags pga detta.
Min häst hade, han stod två veckor på klinik och klarade sig fint, krävdes dock två operationer och lång konvalescent.
Någon med erfarenhet av septisk artrit hos häst? Positiva som negativa erfarenheter?
Alltså bakterieinfektion i en led efter ett lednära sår. Min olycksfågel till häst står inlagd på ultuna sedan i torsdags pga detta.
Hur gick det för honom sedan?Min fick det när han var 5 månader. Stod på Helsingborg ca 8 dygn. Tog lång tid innan han blev ohalt. Idag, 2,5 år senare, är han frisk och har inga kvarvarande men. Håller tummarna att han ska hålla för en högre belastning!
Det har gått bra! Han fyller 9 år idag och går nu svår dressyr. Har inte haft några problem med det bakbenet alls. Sedan är han ganska skev i kroppen och kräver en del anpassning i skoning och träning men vet inte vad som kommer sig av den skadan eller om det funnits ändå.Hur gick det för honom sedan?
Vad roligt att läsa! Jösses, alla når inte ens svår dressyr öht.Det har gått bra! Han fyller 9 år idag och går nu svår dressyr. Har inte haft några problem med det bakbenet alls. Sedan är han ganska skev i kroppen och kräver en del anpassning i skoning och träning men vet inte vad som kommer sig av den skadan eller om det funnits ändå.
Men ja, han mår toppen och har inga men alls
Vad tråkigt med din!Vad roligt att läsa! Jösses, alla når inte ens svår dressyr öht.
Hur länge var han dålig i sitt ben? Minns du?
Jag frågar, för min fölunge, som är 10 månader, har haft och har en envis inflammation sedan fem månader tillbaka. Jag börjar misströsta och tyvärr har inflammationen börjat ge effekt på leden, lite grand.
Tack, det låter ju mer hoppfullt även för mig. Han har inte haft någon infektion, men inflammationen har av oklart anledning varit stor och envis.Vad tråkigt med din!
Jag kommer inte riktigt ihåg detaljerna, men gick tillbaka och kollade och han skadade sig 17 oktober, fick komma hem 24 oktober. Stod på box hemma ett tag, i mitten av november gick han ut med sin mamma i liten hage. Har en film från december och där syns fortfarande en liten orenhet. Som jag kommer ihåg det var det en bit in i januari/februari som det fortfarande fanns en liten orenhet. Jag tog hem honom från uppfödaren när han var 1 (i maj), och då var han helt bra.
Som jag kommer ihåg det var det ärret inne i leden som skapade en inflammation. Det läkte ur och växte bort när dels ärret blev äldre men framförallt för att han växte och utrymmet i leden blev större.