Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ser inte bra ut när moderatorer går till påhopp?

*kl*

Sammankopplar lite, det här är alltså det hemska inlägget?

Ameo skrev:
Tro på det om du vill ;) men det är därför man rekommenderar att inte använda VLCD under för lång tid. Risken är bara att det slår tillbaka med dubbel kraft, så att säga.
OM jag vore du så skulle jag köra en vecka eller två på superlågkaloridiet som kickstart, sen skulle jag nog göra den där livsstilsomläggningen kombinerat med nån typ av 5:2-variant där du kanske kan nyttja superlågkalorivarianten de två "fastedagarna". Mycket större chans att lyckas då, även om det kanske tar lite längre tid.

Ser inget konstigt med det. Tycker dessutom att det är "snällt" av moderator att låta tråden ligga kvar eftersom det redan finns minst en tråd med samma ämne, med mer eller mindre kilon. Reagerade på bägge trådstarterna (den här och tråden på senior) imorse och var tvungen att kolla vad som egentligen skett eftersom jag redan tidigare tyckte att det var moderatorn som, om någon, blev mer påhoppad.

Tyvärr så måste vi nog alla leva med att det är ett fritt forum, man kan inte bestämma vad andra ska skriva inlägg om, och varje inlägg för sig kan tolkas på ett flertal olika sätt genom ögonen på de som läser det.

Men precis. Nu byggde ju detta på ett missförstånd (vilket borde vara enkelt glömt, eller?) men annars så är det väl bara bra att få höra andras åsikter om den aktuella metoden. Sen behöver man ju inte lyssna eller följa de råd man får, det är en annan sak. Men man måste våga vara öppen för andras erfarenheter även om de inte råkar stämma överens med vad man själv tror och tycker.

/zassoo som precis gått ner 11 kg så jag är inte helt vilse i ämnet ;)

Seriöst. Innan man startar en sånhär tråd så bör man åtminstonde haft en gnutta självrannsakning. Som det är nu så skämmer du bara ut dig själv.
Den ENDA som blivit illa bemött i tråden är just den person du nämner.
Flera personer skriver direkt nedtryckande saker som "Du har ingen rätt att uttrycka din åsikt" och "Du får inte vara i tråden".

DET är att trycka ner någon. Att säga "Jag tycker du gör fel" är INTE att trycka ner någon eller vara "know-it-all".

Vi gör alla våra val. Det är inte ingen annans uppgift att ifrågasätta det. Poängen var att man ska få stöd och pepp OAVSETT val.
ALLA människor har rätt att ifrågasätta och säga sin åsikt så länge det inte är direkt nedlåtande!!! (Vilket det INTE var.)

Inte ifrågasättas eller må skit för valen man gör. N mådde så dåligt! Hon var riktigt ledsen över detta och tappar lusten att kämpa.
DET ÄR INTE SÅ MAN SKA MÅ!
Mår man SÅ dåligt av att någon ifrågasätter ens bantningsmetod har man nog betydligt större problem än vikten. :(

Är det detta inlägg? Citat: "Problemet när du går i ketos är att du sätter kroppen på svält och när du börjar äta igen kommer kroppen lagra på sig rubbet för att kompensera svälten." slutcitat. ?

Jag ser inte att det skulle vara ett påhopp dessutom bad hon om ursäkt så förstår inte vad problemet är.

Dvs inte gå till påhopp, gå OT, vara know-it-all, trycka ner andra för deras val i livet osv? :meh::angel::idea:

Inte första gången jag ser en och samma moderator bete sig som.. allt annat än trevligt folk

Detta är ett påhopp. Det är nedsättande om en specifik person.

Den tråd detta handlar om uttryckte meningsskiljaktigheter, d v s grunden för diskussion. Detta är ett diskussionsforum. Just viktminskning kan dra iväg och bli rätt icke-fungerande, när konstiga svältdieter och underliga uppfattningar presenteras. Jag tycker det är mycket bra att det diskuteras, så inte totala galenskaper (om sådana finns) passerar obemärkt. Det finns ju en del fakta att presentera i ämnet då det forskas mycket runt denna lukrativa bransch.

Det du beskyller andra för, är du i högsta grad skyldig till själv. Hela denna tråd är ett tydligt bevis för det.

Men jösses, borde inte du ge dig nu?! A har bett om ursäkt men du fortsätter gå på, vem är det som ägnar sig åt påhopp egentligen?

Vi är alla vuxna. Vi gör alla våra val. Det är inte ingen annans uppgift att ifrågasätta det. Poängen var att man ska få stöd och pepp OAVSETT val.
Inte ifrågasättas eller må skit för valen man gör. N mådde så dåligt! Hon var riktigt ledsen över detta och tappar lusten att kämpa.

På ett diskussionsforum råder samma regler för hela forumet. Du kan inte skapa egna regler för en specifik tråd och du äger heller ej tråden för att du startat den.
Väljer man att ge sig in på ett diskussionsforum får man räkna med att bli ifrågasatt och få råd - som kanske inte alltid är vad man vill höra. Det är liksom det som gäller, kan man inte hantera det så bör man välja ett annat ställe för sina tankar.

I detta fall var det tråkigt att en användare blev ledsen, även om jag personligen tycker att moderatorn var den som blev absolut sämst behandlad i tråden. Moderatorns kommentar var uppenbart välmenad och absolut inget konstigt.

Och en viktig point är att A dessutom inte skrev i tråden i egenskap av moderator. Hon skrev antagligen för att hon ville delta i tråden och hade en del erfarenhet.

Och jag tycker fortfarande att A enbart varit saklig och trevlig, medan andra häver ur sig både det ena och det andra.

Ja, precis. Kanske bör förtydliga att jag använde titeln "moderatorn" enbart för att förtydliga hur jag menade. Inser att det var lite klumpigt uttryckt eftersom hen som också är moderator skrev i egenskap av användare i den tråden.

Och ska man prata om vad som är lämpligt och olämpligt att skriva på ett forum som just användare så tycker jag att det är betydligt mer olämpligt och otrevligt att starta en tråd med ett sådant tjuvnyp mot en specifik användare.

KL

Jag anser att det kan vara nog nu, jag har inga planer på att bestraffa någon och vidare diskussioner lär inte leda till något positivt tror jag. Jag låser därför denna tråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 768
Senast: Guldaskig
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 801
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i... 2
Svar
36
· Visningar
8 843
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
39 433
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈