Serie- och filmtips

Bukefalos 30 år!

Skulle du kunna tänka dig danska så gillar jag "Badhotellet"! Ljust, fina vyer, roligt, lagom med drama men inte mörkt eller sorgligt. Det finns på Tv4 play.

Skaffar du Netflix skulle jag även rekommendera "Virgin River", den är också mysig med fin natur. Lite väl överdramatiserade scener ibland och några tunga ämnen men det blir aldrig mörkt på riktigt.
"Derry Girls" är väldigt roligt, är på engelska men ganska mycket dialekt så man behöver nog ha på textning för att hänga med.
"Dead to me" har visserligen ett ganska tungt ämne som grundpremiss men på ett väldigt roligt sätt.
"Grace and Frankie" också väldigt rolig och värmande serie!
Både danska och norska borde funka :)

Virgin River var liknande problem som Bridgerton när jag började se den - jag har läst böckerna och ändringarna i handlingen i serien gjorde att jag slutade titta efter första (?) säsongen. Nu har det dock gått fler år, och det var nu en hel del år sedan jag läste någon av böckerna - så det kan nog funka nu (dvs jag har nog glömt handlingen i böckerna mer :p).

Jag lägger i alla fall in alla förslagen på min "kolla upp och testa titta på" lista :up:

Zoeys extraordinary playlist (netflix). Mysig och lite tramsig men har samtidigt ett djup.

Ghosts älskar jag med, så lättsam.

Younger har jag också börjat kolla, om en kvinna i 40-års åldern som spelar 26 för att bli attraktiv på arbetsmarknaden igen. Väldigt enkel att slötitta på.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar