Bukefalos 28 år!

Serierna som alla gillar - utom du

Mina som jag verkligen inte klarar av:
Breaking bad
Stranger things
Solsidan
walking dead efter säsong 1

En annan älskar ju typ CSI och criminal minds även om de är sjukt förutsägbara.
 
Försökte se Orange is the new black när den kom men lyckades inte ta mig igenom introt för det tog aldrig slut?! Blev så stressad att jag fick stänga av.
 
Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.

Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.

Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
Jag gillade dramaserien Kvalster samt komedin i Anneli (Sissela Benn är ett komiskt geni!)
 
Blacklist fixade jag första säsongen av, men det var mest för jag tycker att han som spelar huvudrollen är en mkt begåvad skådis. Sen pallade jag inte mer.
 
För mig är det i princip alla existerande TV-serier, ser inte på TV-serier alls förstår inte riktigt vitsen med dom när det finns filmer och böcker. :p
 
Ang True Detective så var ju inte tanken från början att det skulle bli annat än en säsong väl? Har för mig att det är tre HELT olika storylines, cast och idéer annat än att det är ett kriminaldrama med ytterst personliga snutar? Har faktiskt bara sett första säsongen med Woody Harrelson och Matthew Mackrånligtnamn som jag älskar som skådiasar, och ett avsnitt på andra säsongen, och där fick det vara bra för min del - det var för jäkla tråkigt helt enkelt.
Tror förväntningarna på andra säsongen var skyhöga men börjar man en säsong med nämnda skådisar och Louisiana som studio så kan man inte toppa det på något sätt tror jag.
 
Jag tror att man bara kan gilla Vänner om man såg den första omgången/inom några år från när den gjordes. Tyvärr är detta min sovserie men ärligt talat så stör jag mig rejält på serien numera. Men så är det med många "roliga" skämt i liknande serier från samma tidsperiod. Har vuxit ifrån såna skämt och tur det :)
+ @honung

Jag såg den på den tiden den gick och jag gillade den då. Inte så jag var något superfan men visst tyckte jag den var bra. Men nu fattar jag verkligen inte varför, jag tycker den är usel och karaktärerna är skitstövlar hela bunten.

Det handlar inte heller om att på något sätt aktivt applicera min utveckling och förändrade värderingar på något gammalt och därför vara orättvis mot den, jag har en hel del gamla nostalgifavoriter som jag garanterat inte skulle gilla om jag såg för första gången nu men gillar än för att jag alltid gillat dem. En av mina absoluta favoritfilmer är Smokey and the Bandit, trots att jag hatar country och sannerligen inte gillar genren racingfilm heller. Den var en av min fars favoriter och den gör mig alltid varm och glad än idag trots att jag kan se att det finns en hel del att kritisera i den. Medan Animal House som väl var ungefär samtidig(?) och också var en favorit hemma gör mig illamående att försöka se om. En del saker håller helt enkelt inte, och var nog inte - tror jag - särskilt bra redan då det begav sig. Det bara maskerades med hype och liknande...
(Jag tar filmer som exempel för jag kan inte jämföra med serier från förr, jag såg inte så mycket serier då tror jag. Typ... Macahan kanske. :D )
 
Blacklist fixade jag första säsongen av, men det var mest för jag tycker att han som spelar huvudrollen är en mkt begåvad skådis. Sen pallade jag inte mer.
Jag ÄLSKAR honom! Alltså orimligt mycket. Varje gång jag lyssnar på Johnny Cashs When the man comes around så blir jag supervemodig för att det får mig att sakna honom och hans karaktär i Blacklist 🙈🙈🙈. Så stört!

Tittade för övrigt inte klart utan gav upp när det blev alltför rörigt.
 
Prison break
Sons of Anarchy
Suits
Braking Bad
Orange is the new Black
Walking Dead (Ok gillade första säsongen sen gick det utför)
Vikings
Black sails

sen finns det oändligt mycket mer. Trots detta så gillar jag serier. De får dock inte vara på 100 säsonger typ

/Diabetikern som en gång i tiden följde Hem till Gården :D

Den listan ska jag använda när jag ber om tips om serier. ”Tips på serier, UTOM... och liknande”! :laugh: Har visserligen sett Walking dead rätt mycket förr, men det var mest min exman som ville se den!
 
The Wire
Sopranos
Breaking Bad
Vänner
Sex and the City
Seinfield (urrk)
De flesta sit-coms öht
Försökte med Vikings men nej
Mad Men
House of Cards
Sons of Anarchy, enda behållningen var dels White Buffalos version av House of the Rising Sun och att Charlie Hunnam (Jax) alltid kommer vara oskulden Nathan i engelska Queer As Folk vilket totalt tog bort all street cred han hade.
 
Vikings... jag älskar historiska serier, Game of thrones är en stor favorit men vikings... kläderna är verkligen bedrövliga och att de lagt Gamla Uppsala högt uppe på en kulle med massa vatten omkring... (om jag itne minns fel, var länge sedan jag tittade) Slemmiga underliga skådisar... nej, det får vara för min del!

Detvar precis vad jag tänkte när jag klickade in på första avsnittet! :D
Jag älskar fantasy och de får gärna spåra ut när det kommer till historia (givetvis) och arkitektur och vad som helst, men när man ens vågar låtsas vara historsk och är så kass som Vikings blir det ett omedelbart Nej.
 
Jag slopar i princip alla krim-serier. Så otroligt tråkigt! Jag går lite emot strömmen och vill gärna ha grafiskt våld och slemmiga intriger istället.
Kom aldrig igång med:
Suits
Sopranos
House of Cards
Sons of Anarchy
ALLA CIS
Finns säkert ungefär ett tjog populära serier till.

Jag gillade däremot Dexter. :heart och Breaking Bad.

Game of Thrones var jätteplus här! Jag tycker så himla mycket om böckerna och för en gångs skull var de SÅ spot on med castingen att jag blev kär!
Har dock inte sett förbi säsongen där böckerna tog slut.
 
Senast ändrad:
Ack, så många!

The Handsmaids tale - urrk. Den stod mig upp i halsen från början.
Game of Thrones - första säsongen var ok, sen är den bara en orgie av våld och maktkamp
Sagan om ringen - film eller trilogi eller whatever - så våldsamt så jag får ont i magen av att bara tänka på den
Veep - gapigt och tjatigt, även om jag gillar Dreyfus som skådis i annat.
Suits - gulligt första säsongen men sen bara kostymorgier
24 - jag fick panikångest av det där tutandet och stressen och av southerland. Kräkskräks.
Sopranos - neeeeej, jag klarar inte av den bara. Italiano-machomacho. Nej bara nej.
Killing eve var kul första säsongen. Sen gick den larvigt utfö-ö-ö-örrr.
Black mirror - gäsp
Fargo - gäsp
Stranger things - första säsongen fantastisk. Andra säsongen - 🤔 :confused:
Orphan black - gspgäsp.

Kan säkert göra listan superlång, faktiskt enklare att lista sevärdiga och BRAsomfan-saker som jag väljer att göra i såg senast-tråden. (orkar inte engagera mig i alla tv-doku-serietrådar)

Är LOTR verkligen våldsam?
Utöver scenerna med stora slag då, givetvis, men rent grafiskt är den väl till och med PG13?
 
Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.

Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.

Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
Jag gillade verkligen Bonusfamiljen, men annars så - nä, jag tror inte det.
 
Game of thrones, har inte lyckas se genom ett enda avsnitt.

Instämmer! Böckerna är fantastiska men serien usel! Jag började se serien men efter några avsnitt kände jag att nä... det här var inte bra och att jag nog skulle föredra böckerna. Så då började jag läsa böckerna. Det är några av mina favoritböcker!

Efter att jag läst böckerna försökte jag se serien igen. Men nä, det går bara inte! Den är så dålig!
 
Spinoff/ännu en tv-tråd.

Två serier som jag aldrig förstod grejen med var:

  • Breaking bad - fick cancerångest samt tyckte bara det var långtråkigt. NÅN liten identifikation vill jag nog gärna känna, men en gubbe som börjar tillverka knark för att dra in pengar inför sin förestående död ... 😴

  • Suits - töntar i kostymer som drog dåliga skämt med dålig tajming.

Jag och sambon har nyligen skaffat Netflix och vi har dissat de flesta serier vi har börjat titta på. Jag håller verkligen med om Breaking bad - redan efter en kvart stod det klart att vi inte vill vänta fem säsonger på att en kemilärare ska dö. Vi prövade även något avsnitt av The Americans och River och somnade efter ett halvt avsnitt, även om jag tyckte att River kanske hade potential (men vem orkar lägga tid på något som kanske blir bra om några avsnitt?).

Vi lyckades se hela The Haunting of Hill House men jag fick flashbacks från roliga timmen i mellanstadiet när jag och några klasskamrater hade satt ihop en pjäs. Pjäsen framfördes och det gick ganska bra fram till dess att vi kom till slutet som vi inte hade hunnit planera, varför vi fick fick improvisera. Det slutade med att vi sprang runt i klassrummet, viftade med händerna, framförde krystade repliker och betedde oss allmänt kaosartat.

Just nu har vi börjat titta på Stranger things och även här får jag flashbacks från roliga timmen med en överspelad Winona Ryder och en handfull töntiga och överspända barn.

Mindhunter och Unbelievable är de som vi har gillat. The Spy var okej eftersom vi visste att det skulle ta slut vid det sista avsnittet. Annars hade nog också den varit rätt trist.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp