Seriöst - utbilda er!

Så bra! Det gläder mig att höra! Undrar bara så här några inlägg senare varför du "in the first place" var så anti mot NH-utbildning och förespråkade "en egen väg".... :confused:

...fast du behöver inte svara på det... :)

/Camilla
 
Missförstod vad du menade i början tror jag. Vi hade nog samma åsikt från början, så det kan bli :) Jaja...
Niklas
 
Dom jag varmt kan rekomendera är jaana hokka och johan westervall. 2 otroligt duktiga personer som vet hur man ska arbeta med hästar på bästa sätt.
När dom håller på med hästar står man bara och gapar och berundan=) :)
 
Visst - utbildning...

men vilken av alla de otaliga "nh-tränarna" som förespråkar "just den nh-varianten" ska man egentligen välja?

Om du nu inte tränar med Pat Parelli själv så kan jag garantera att den tränaren i sverige du utbildar dig hos ger dig SIN syn på NH. Inte Parellis.

Varje människa har sina egna erfarenheter och även anlag till att arbeta via vissa metoder mer och andra metoder mindre, självklart är det bra med utbildning men vem ska man välja för att få en så heltäckande syn som möjligt?

Det sista jag vill göra är att inskränka mig på bara en enda teori när det finns så himla mycket att plocka ur varenda en av dem. Och till det sista problemet... vad gör man när man inte har en lärare till hands överhuvudtaget?

Det spelar ingen roll om man läser böcker, videofilmer eller går på clinics vareviga helg, det viktiga är att man faktiskt FÖRSTÅR det man sitter och vill lära sig, och känner att man får den där AHA-upplevelsen, att man verkligen förstått varför och hur!

Man kan sitta och flumma på en clinic också, tro mig!
 
Jag föddes till människa, så det är min synpunkt på saken jag öppet kan diskutera.

När hästen lär sig använda tangentbordet är han mer än välkommen att diskutera på detta forum.

Hästen ser inte NH överhuvudtaget utan bara en människa som verkar förstå den bättre än andra.
 
oj. Då måste jag vara en sån hemsk människa. I och för sig ger jag inte folk råd om hur dom ska göra, har precis börjat besöka detta forum. Men jag kanske berättar hur just jag gjort med någon av mina hästar. Jag har då inte gått någon kurs då jag inte vetat vart jag ska vända mig riktigt eftersom alla så kallade nh tränare verkar ha sin egen metod. Dock har jag läst väldigt många utav böckerna och sett flera videos. Och sedan har jag provat mig fram lite. För mig har det funkat kanon fint. Men som sagt så säger jag inte till någon gör så och så om du har detta problemet...eftersom jag inte anser mig vara någon stjärna på detta direkt.
Hade gärna velat träna för någon tränare men tycker det verkar svårt att hitta någon här nere som jag skulle vilja träna för. Så har ni tips på bra NH tränare här i skåne eller i något län i närheten får ni gärna tipsa mig om detta!!! :)

MvH

Ann-Sofie
 
Hej!

Ellen Öfstad har flyttat till Skåne.
Rekommenderas!

Christine Pamp är inte heller helt oäven.

Vill du åka lite längre, så har du Antti åt Växjöhållet.

Hug your horses!
/Mike :devil:
 

Liknande trådar

Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
9 766
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej igen, Tate här! Jag behöver er hjälp, jag har så många tankar men kommer ingen vart. Det är så att jag har hittat en hund, en...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: TinyWiny
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 835
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp