Shetlandsponny

X

Xeline

Finns det någon databas där man kan söka efter stammen på shetlandsponnyer ? Om man bara vet namnet på ponnyn ?
 
Har du hittat det du ska i webstamboken???

Tänk så bra det hade varit om flera raser hade haft sån service här på webben :D :banana:
 
Nja, jo jag vet faktiskt inte !

Det är så att jag har köpt en shettis. Han *HAR* papper och stam. Men förra ägaren hade lite dålig ordning på papprena så de kommer vid tillfälle. Jag var nyfiken och tänkte kolla om min lille plutt fanns på nätet. Och det fanns tre stycken som skulle kunna vara han ! (eller rättare sagt två, för en hade fel färg)

Men vilken superfin sökmotor. Det skulle alla ha !
 
Är själv där och kollar en hel del eftersom jag föder upp shettisar och då vill jag ju kolla stam osv och se hur det går för våra avkommor om de ställs ut och så och om de säljs vidar bla.. Ett bra sätt att hålla koll på de små liven :banana:
 
Jag hoppas på att få fatt på hans papper. Jag tror att det kommer att lösa sig, men man är ju nyfiken under tiden. Fast han skall inte användas till avel eftersom han är en valack ! Så egentligen spelar det inte nån större roll.

Förresten, finns det valack-klasser på shettisutsällningar ? Jag inbillar mig naturligtvis att min lille prins är en *Mycket* stilig shetlandsherre !
 
Ja, vilken bra sida! Hittade vårt troll med där också. Hans födelsedatum saknades. Ska man komplettera det kanske eller är det kanske inte så intressant? Han är också valack.
 
Du kan ställa ut din valack, de är välkommna på utställningar de också.
 
Yapp de visas ihop med inte godkända hingstar antingen 3 åringar eller 4 åringar och uppåt och på vissa ställen är de färgindelade med fux för sig och svart för sig och ibland övriga färger för sig :banana: :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: aglaonema
·
Avel Tänkte dela med mig lite av tips och råd i det här med att döpa sporthästar (säkert andra med men i det här är sporthästar min referens)...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
16 445
Senast: Roheryn
·
Trädgård & Växter Jag har en Fönsterkrinum som jag är väldigt rädd om. Just nu har den (extrem) vintervila och det har bara varit stammen kvar (aldrig...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Corax
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp