Shettisar som delar box. Vilka mått?

Trygg

Trådstartare
Någon som vet vad som gäller när två shettisar, båda under 1 meter, ska dela box?

Vi har två bästis-knattar i stallet som smiter in till varandra hela tiden och nu funderar vi på om dom lika gärna ska få sin vilja fram. Dvs. dela box.

Men så är det ju det här med måtten.

Boxen är 2.90 x 4.30.

Någon inspektör eller annan Bukefalist som vet om dom här måtten anses räcka?
Själva tycker vi att ponnierna "drunknar" i boxen och att man gott kunde släppt in ett gäng till..:D ;)

Sv: Shettisar som delar box. Vilka mått?

Boxmått för A ponny = 4 kvm , minsta sida 1,60m

Utrymme per häst vid grupphållning:
100% av arean för vuxen häst i enhästbox.

Dvs gruppbox för 2 st Aponnier måste vara 8 kvm.
2.90 x 4.30 = 12.47

Så i stort sett kan ni utan något som helst problem ha 3 st Aponnier i samma box.

Sv: Shettisar som delar box. Vilka mått?

Åh, TACK så mycket för svar!

Små-luddisarna har redan sovit ihop ett par nätter i samma box innan och dom har även ätit ihop så det kommer gå jättebra!

Dom gick tillsammans ute innan på lösdrift men det var måtten vi var lite osäkra på.

Men nu får jag en box till!!:banana:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 778
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 421
Senast: Magiana
·
Anläggning (Vet inte om tråden ligger rätt men men, bara för Moderator att flytta annars:)) Hejsan, jo det är såhär att vi ska skaffa två ponnysar... 2
Svar
27
· Visningar
5 521
Senast: lady_vip
·
Anläggning Har precis köpt hus (i fredags) och har nu påbörjat bygget av stallet till mina två hästar. Håller på att slita med golvet, eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka