Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har haft samma hyra, men är det kallhyra och hö köps till blir det ju mindre där. Sen kan jag nog tycka att det är rimligt med lägre hyra till en liten, ordningsam ponny med, men det verkar varieraNi som har shetlandsponny uppstallad hos annan än hemma, betalar ni samma stallhyra som övriga ponnyer/hästar eller får ni reducerat pris pga dess mindre storlek?
Tänkte framförallt att de äter mindre hö och kanske inte orsakar samma slitage som en stor häst.
Samtidigt kan det bli andra merkostnader. Som att behöva göra om hagar så det även är tråd längre ner. Och många är ju känsliga för fång så där blir det extra hålla koll på om den inte funkar gå i vanlig gräshage.Ni som har shetlandsponny uppstallad hos annan än hemma, betalar ni samma stallhyra som övriga ponnyer/hästar eller får ni reducerat pris pga dess mindre storlek?
Tänkte framförallt att de äter mindre hö och kanske inte orsakar samma slitage som en stor häst.
Jag köpte en på Biltema men har bara rakat lite på halsen så vet inte hur den skulle hantera en helklippning
Nu är Vega anmäld till utställning 17 maj, alla tips på hur man får en gulskimmel vit mottages tacksamt![]()
Vad är det för utställning?Jag köpte en på Biltema men har bara rakat lite på halsen så vet inte hur den skulle hantera en helklippning
Nu är Vega anmäld till utställning 17 maj, alla tips på hur man får en gulskimmel vit mottages tacksamt![]()
Jag har haft en från Biltema jag med och klippte väl någon hals men bytte sen till Aesculp och det är stor skillnad på en "riktig" klippmaskin och en trimmerJag har hundtrimmern med kam men den klarar väl halsen hjälpligt![]()
Shetland Öst håller drop-in utställning i KatrineholmVad är det för utställning?
Jag har haft en från Biltema jag med och klippte väl någon hals men bytte sen till Aesculp och det är stor skillnad på en "riktig" klippmaskin och en trimmer![]()
Åh, lät kul! Den hästen kan jag åka själv med ocksåShetland Öst håller drop-in utställning i Katrineholm![]()
Vi ska bada och putsa Vega tills hon blänker och sen ska hon få bo på box över natten, sen lär vi få putsa efter det också för hon gillar att rulla sig i spånetÅh, lät kul! Den hästen kan jag åka själv med också
Men kommer ha samma skimmel-problem som du![]()
Vi ska bada och putsa Vega tills hon blänker och sen ska hon få bo på box över natten, sen lär vi få putsa efter det också för hon gillar att rulla sig i spånet
Tänker att man får börja med svansen och bakbenen några dagar innan för att jobba bort det gula![]()
Jag har haft en från Biltema jag med och klippte väl någon hals men bytte sen till Aesculp och det är stor skillnad på en "riktig" klippmaskin och en trimmer![]()
Aesculp economic II tror jag men den uppfyller inte dina kravMen vilken modell? Jag vill ha en sladdlös och med snap on skär men så svårt att veta vilken som skulle funka bra och ändå vara prisvärd för några shettisklippningar per år (i oklart många år då jag ju bara lånar henne).