Shires täcken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gelsomina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 396
G

Gelsomina

Hej!
Är på jakt efter ett regn och ett vintertäcke till min häst. Kom över en katalog från Shires. Är det någon som har/har använt deras täcken och vad tyckte ni?
Annars får ni gärna tipsa om något annat märke.

Sv: Shires täcken!

Shires är verkligen GULD!
Jag har nästan bara sånna täcken till min häst och jag verkligen älskar dem! De ligger super på min häst och hållet tätt till 110%
Köp dem kan jag bara varmt rekomendera :banana:

finns det någon hemsida till dessa täcken?

finns de att köpa på nätet?

Hur är de i stl??

Jag har numera nästan enbart Shire-täcken till båda mina. De har 2 regntäcken var, samt var sitt tjockt vintertäcke. Jag vet inte om det är så att mina har råkat vara modellhästar åt Shire i ett tidigare liv men passformen är kanon. Min D-ponny drar dessutom 130 cm i rygglängd och det är nog nästan bara Shire och Horseware som har.
//marti

PS! Jag bor ca 2km från tr*avsh*p*n :angel:...

Mycket täcke för pengarna, men det jag köpte var lite litet i stl så det satt inte så bra på min jätte.
Vet inte hur de brukar vara för jag har bara ett från Shires.

Passar hästar som inte är allt för breda över bogarna.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
761
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
290
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka