Bukefalos 28 år!

Shit Pomfritt...jag har cancer...

Börjar kännas bättre nu och blivit av med ett antal slangar.

Tyvärr visade det sig att jag har kvar cancer.

Nu ska jag först få komma hem efter detta och återhämta mig, ta bort dränaget i njuren, och sen blir det strålning och cellgift.

Ja vad säger man...

Vilket bedrövligt besked. All styrka och mod till dig!
 
Du finns i mina tankar @MagicaDeHex . Jag hoppas att du får återhämta dig ifrån operationerna och de olika dränagen i lugn och ro nu innan strålningen och cellgifterna tar sin början. Det är en tuff resa du har gjort och du har en tuff resa framför dig men du kommer klara det för du har hela bukes kärleksfyllda stöd bakom dig :love:

En hel massa varma kärleksfulla kramar skickar jag genom cyberrymden :love: Kramar att plocka fram varje gång du känner dig ensam, rädd, har ont eller behöver en kram sådär i största allmänhet.

Krya på dig!
 
Åh fy fan vad mycket vidrigt du råkat ut för :(. Kram kram kram till dig genom rymden och hoppas hoppas verkligen att du får stunder som är finare mitt i allt det där hemska
 
Finns inga ord. Beklagar att du har behövt gå igenom detta, och fortfarande går igenom det. Skickar styrka och mod till dig! Kram.
 
Äntligen hemma nu och kan vila upp mig.

Nästa vecka hör de av sig ang cellgifter och strålning.

Kämpar för fullt med att få igång kissandet, har ju haft kateter 2 veckor. Det är ångestfyllt och jobbigt. Läcker en hel del och måste ha skydd i sängen och även inkontinensskydd. Min självkänsla ställs verkligen på prov här och jag är så tacksam för min man som inte lagt benen på ryggen:)
Jag har blottat mig så oerhört på alla sätt och vis under dessa 2 veckor och trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle behöva göra det för ngn så.
Både sjuksyrror och min man har sett mig i lägen och i ett skick jag inte önskade....fåfängt?, kanske, men mkt värdighet finns inte kvar.
Hela sängen nedkissad inatt, det antar jag kan knäcka den bäste. Tacksam över att ha mor på besök som tvättar och hjälper till och pysslar om.

Sucksuck, nå, det kan väl förhoppningsvis bara bli bättre.
 
Äntligen hemma nu och kan vila upp mig.

Nästa vecka hör de av sig ang cellgifter och strålning.

Kämpar för fullt med att få igång kissandet, har ju haft kateter 2 veckor. Det är ångestfyllt och jobbigt. Läcker en hel del och måste ha skydd i sängen och även inkontinensskydd. Min självkänsla ställs verkligen på prov här och jag är så tacksam för min man som inte lagt benen på ryggen:)
Jag har blottat mig så oerhört på alla sätt och vis under dessa 2 veckor och trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle behöva göra det för ngn så.
Både sjuksyrror och min man har sett mig i lägen och i ett skick jag inte önskade....fåfängt?, kanske, men mkt värdighet finns inte kvar.
Hela sängen nedkissad inatt, det antar jag kan knäcka den bäste. Tacksam över att ha mor på besök som tvättar och hjälper till och pysslar om.

Sucksuck, nå, det kan väl förhoppningsvis bara bli bättre.

Under allt det där så är du fortfarande precis samma person som innan! Glöm inte det! Inget har ändrats på det sättet!

Man får blotta sig! Det kan tillomed vara väldigt nyttigt och befriande när man är klar med det.

Jag håller alla tummar för dig!!!

Jag förstår att det måste vara skitjobbigt verkligen!
 
Jag gjorde min första cellkontroll strax efter 40. Tidigare så struntade jag i det tills jag träffade en något yngre kvinna som hade haft cancer där nere. För hennes del blev hon friskförklarad men sen spred det sig så det satte sig som en hjärntumör samt i magen nånstans. Tyvärr är hon inte kvar i livet.
Är min värsta skräck, går regelbundet på kontroller nu.
Vet en annan kvinna som de tog bort hela livmodern på, men hon fick det aldrig tillbaka igen.

Förstår din skräck och jag hoppas innerligt att det går bra.
Det där var väl en aning okänsligt :crazy: fattar inte varför folk ska dra upp historier om dom det gått åt helvete för.
 
Äntligen hemma nu och kan vila upp mig.

Nästa vecka hör de av sig ang cellgifter och strålning.

Kämpar för fullt med att få igång kissandet, har ju haft kateter 2 veckor. Det är ångestfyllt och jobbigt. Läcker en hel del och måste ha skydd i sängen och även inkontinensskydd. Min självkänsla ställs verkligen på prov här och jag är så tacksam för min man som inte lagt benen på ryggen:)
Jag har blottat mig så oerhört på alla sätt och vis under dessa 2 veckor och trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle behöva göra det för ngn så.
Både sjuksyrror och min man har sett mig i lägen och i ett skick jag inte önskade....fåfängt?, kanske, men mkt värdighet finns inte kvar.
Hela sängen nedkissad inatt, det antar jag kan knäcka den bäste. Tacksam över att ha mor på besök som tvättar och hjälper till och pysslar om.

Sucksuck, nå, det kan väl förhoppningsvis bara bli bättre.

Jag förstår att det här är fruktansvärt jobbigt men det är bara du själv som tycker att du inte har någon värdighet kvar. Du är snarare väldigt stark som orkar berätta om det här och hur fruktansvärt jobbigt det är.
Det finns ju en väldigt bra anledning till varför det är som det är just nu och jag håller tummarna för att du snart kan hålla dig som vanligt igen.
Jag tycker inte att det handlar om fåfänga utan om att din integritet har blivit rubbad och det är fruktansvärt jobbigt. Jobbigare än vad många kan förstå. Att inte kunna hålla inne urin och/eller avföring är bland det jobbigaste som finns och att tvingas erkänna för någon annan än sig själv att man inte kan det är jättejobbigt. Överhuvudtaget så är våra behov väldigt privata och det är självklart att det är jobbigt när man helt plötsligt tvingas blanda in andra människor i det som man har skött själv större delen av sitt liv.

Vad skönt att din mamma finns där och hjälper dig.

En hel massa krya på dig kramar och välkommen hem.
 
Äntligen hemma nu och kan vila upp mig.

Nästa vecka hör de av sig ang cellgifter och strålning.

Kämpar för fullt med att få igång kissandet, har ju haft kateter 2 veckor. Det är ångestfyllt och jobbigt. Läcker en hel del och måste ha skydd i sängen och även inkontinensskydd. Min självkänsla ställs verkligen på prov här och jag är så tacksam för min man som inte lagt benen på ryggen:)
Jag har blottat mig så oerhört på alla sätt och vis under dessa 2 veckor och trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle behöva göra det för ngn så.
Både sjuksyrror och min man har sett mig i lägen och i ett skick jag inte önskade....fåfängt?, kanske, men mkt värdighet finns inte kvar.
Hela sängen nedkissad inatt, det antar jag kan knäcka den bäste. Tacksam över att ha mor på besök som tvättar och hjälper till och pysslar om.

Sucksuck, nå, det kan väl förhoppningsvis bara bli bättre.
En stor kram till dig! Jag brukar tänka så när jag har känt att min man har fått se sånt som jag skulle önska att han slapp, att om läget var det motsatta, skulle jag då gå? Och eftersom jag är beredd på att stanna så räknar jag kallt med att han tänker stanna. Vi har nu tagit oss igenom sorg, begravningar, sjukdomar, olyckor och svärföräldrar som ställer till det på ett eller annat sätt på båda sidor. Tillsammans är vi starka och vi turas om att bära varandra om det blir för tungt.
Jag hoppas att du får ordning på urinvägarna snart! En stor kram till.
 
Krya på dig!

Själv ska jag till gyn nästa vecka. Sövdes i förra veckan och fick spiral insatt och läkaren sa att hon kunde se mycket körtlar och jag blödde mycket från livmoderhalsen. Inte alls som det ska vara som ganska "nyförlöst".

Hade förändringar för 1,5 år sen och fick ta nya cellprover men de såg bra ut.
Dessutom upptäcktes cellförändringar (goda) i ena bröstet när jag var gravid så jag väntar på kallelse dit också.

Känns sådär, har en cancersjuk mamma och har ju sett vad hon fått gå igenom och går igenom nu 2a vändan hon blivit sjuk.
 
Usch @jerseyko , hoppas verkligen det inte är något! tråkigt med din mamma:(

Själv har jag börjat återhämta mig så sakteligen.
Var inne en vända häromdagen och tog prover då jag ju läcker som ett såll. tack å lov visade dte sig vara lymfkörtelvätska vilket är normalt. Hade det varit urin hade det blivit ny op......

Idag var jag hos onkologen. fick tid för första omgången cellgifter och strålning, både inre och yttre. Läkaren gjorde även en gynundersökning och allt såg ut att läka fint iaf.
Innan dess ska jag ta nya blodprov och röntgen. 5 veckors behandling ska jag ha. Cellgifter 1 ggn i veckan och strålning alla dagar.... hoppas på lindriga biverkningar.

Tack alla som bryr sig:heart
 
Jag håller tummarna för att det ska bli så lindrigt som det är möjligt! :love: Beroende på vad du får för cellgifter, men de jag fick slog ut smaklökarna och vatten blev äckligt att dricka, men riktigt kallt mineralvatten smakade hyfsat och det är viktigt att få i sig vätska! Jag köpte små med skruvkork och hade en laddning stod i kylen hela tiden för att alltid ha något drickbart.
 
Usch @jerseyko , hoppas verkligen det inte är något! tråkigt med din mamma:(

Själv har jag börjat återhämta mig så sakteligen.
Var inne en vända häromdagen och tog prover då jag ju läcker som ett såll. tack å lov visade dte sig vara lymfkörtelvätska vilket är normalt. Hade det varit urin hade det blivit ny op......

Idag var jag hos onkologen. fick tid för första omgången cellgifter och strålning, både inre och yttre. Läkaren gjorde även en gynundersökning och allt såg ut att läka fint iaf.
Innan dess ska jag ta nya blodprov och röntgen. 5 veckors behandling ska jag ha. Cellgifter 1 ggn i veckan och strålning alla dagar.... hoppas på lindriga biverkningar.

Tack alla som bryr sig:heart

Min mamma har ju fått flera olika cellgifter (den cancer hon har nu kan de inte operera) och det är väldigt olika med biverkningarna!
 
Håller tummarna för dig @MagicaDeHex att både strålning och cellgiftsbehandlingen går bra och att du får så lite biverkningar som bara är möjligt och framförallt att du blir frisk!

Krya på dig kramar!
 
Fy vilken resa du har påbörjat! Lider med dig. Hoppas att det kommer att gå bra och att det inte blir så många vändor med behandling innan du är frisk. Förstår att det är hemskt att vara så blottad inför familjen och förhoppningsvis är den snart över så ni kan gå vidare :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp