Shit Pomfritt...jag har cancer...

Läckandet visade sig vara ett läckage från blåsa...läcker urin via slidan:arghh:

När cancerbehandlingen är klar så blir det ny operation:banghead:

Sååååååå jääääävla less

Men vad fan, kan de inte göra något rätt på det där stället eller? Tycker du ska be att de granskar förfarandet faktiskt! Så många fel på en o samma OP känns inte ok!!

Det börjar bli lite tragikomik över det hela:meh:

Jag hoppas på lite plåster på såren genom ersättning. När allt är färdigt (nångång:meh:) ska jag skicka in till patientförsäkran. Hoppas på en slant iaf.... Då jävlar ska jag köpa en ny sadel och rida rida rida:D

Det börjar bli lite tragikomik över det hela:meh:

Jag hoppas på lite plåster på såren genom ersättning. När allt är färdigt (nångång:meh:) ska jag skicka in till patientförsäkran. Hoppas på en slant iaf.... Då jävlar ska jag köpa en ny sadel och rida rida rida:D
Det är helt miserabelt hur allt drabbar dig! Men jag håller tummarna att det blir en riktigt bra sadel till dig i slutändan! :love:

Läckandet visade sig vara ett läckage från blåsa...läcker urin via slidan:arghh:

När cancerbehandlingen är klar så blir det ny operation:banghead:

Sååååååå jääääävla less
Men oj! Och så ska man lita på att de gör rätt nästa gång med. Hualigen! Hur många olika kirurger finns inom det området på sjukhuset? Tänkte om du kanske skulle begära någon annan?

Vilket skit du går igenom!

Jag tänkte på dig häromdagen och undrade hur det går för dig, så fruktansvärt hur allt gått till! Som om inte bara ett cancerbesked vore nog. Anmäl på när du orkar för så här får det inte gå till. *kram*

Men oj! Och så ska man lita på att de gör rätt nästa gång med. Hualigen! Hur många olika kirurger finns inom det området på sjukhuset? Tänkte om du kanske skulle begära någon annan?

Vilket skit du går igenom!

Faktum är att konstaterandet av urinet var en annan läkare. Hon verkar väldigt bra och jag ska be att få henne som läkare om det krävs mer kirurgi utav just dennes kompetensområde.
alltid bra att få en andra åsikt. Ska hädanefter alltid tänka på det

Idag fick jag morfin utskrivet.
Har haft så fruktansvärt ont i underlivet, främst urinröret. Det är en biverkning från strålningen, som egentligen först kommer senare i behandlingen, men jag är inte förvånad att det dyker upp redan:meh: Hänger säkert ihop med läckandet oxå.
Har inte kunnat gå eller sitta och bröt ihop lite hos läkaren idag. Det va rätt skönt. Först ville dom lägga in mig några dagar för att vila upp mig. Har ju inte sovit en hel natt på 8 veckor utan att behöva gå upp varannan timme å byta skydd.

Men jag är rätt less på sjukhus vilket dom förstod så jag fick morfinplåster och flytande morfin.
Så jäkla härligt det var att inte ha så ont och kunna slappna av lite!
Man vet verkligen inte hur jobbigt det är med smärta förrens man upplevt det. Det vanliga livet har varit så självklart.

Ta vara på er alla <3

Såg tråden först nu, skickar massor med styrkekramar, du har verkligen råkat illa ut!
Jag har haft cellförändringar och tänkte då att det skulle väl vara no big deal, bara plocka ut livmodern så är det fixat. Men det verkar inte vara så enkelt... :( Hoppas verkligen att det vänder för dig nu och att du snart får må bra!

Såg tråden först nu, skickar massor med styrkekramar, du har verkligen råkat illa ut!
Jag har haft cellförändringar och tänkte då att det skulle väl vara no big deal, bara plocka ut livmodern så är det fixat. Men det verkar inte vara så enkelt... :( Hoppas verkligen att det vänder för dig nu och att du snart får må bra!

Jag har nog haft maximal otur...kan inte tänka mig att detta inträffar ofta. Hoppas inte det iallafall...men läkarna säger att jag haft otur så i de flesta fallen går det nog mycket bättre:) Jag får ändå tänka att alternativet är värre. Men klart jag helst hade sluppit allt strul runtom:crazy:

Nu är cellgift och strålbehandling avklarat för ca 4 veckor sedan. Jag har haft sådana fruktansvärda plågor av strålningen då hela urinröret blev sönderbränt. Gått på rätt mkt morfin.
Fick en slang i njuren och tack å lov tog det tillfälligt bort läckaget så jag iaf slapp det samtidigt som smärtan i urinröret. Att få slangen in i njuren kändes rätt mkt det med:crazy: Fick såklart oxå en infektion.
För 3 veckor sedan genomfördes den tredje operationen. Efter fick jag ha en slang i urinblåsan som gick från sidan in samt en slang in i urinledaren och så den i njuren.
Fy fan vilken smärta måste jag få lov att gnälla. Först hade jag en sån ryggbedövning men dom fick ta bort den då dom stack fel vid insättningen och det orsakar huvudvärk, men den försvann inte. Så dom fick göra blood patch.
Har i princip bara legat still och fått morfin. Röret in i blåsan var så tjock att minsta snudd på slangen eller påsen orsakade otrolig smärta.
Så i tisdags drog dom äntlingen bort den, vilken otrolig lättnad. Tyvärr fick jag en till infektion på kvällen som ännu ej släppt ännu. Men läkaren tror på att det är slangarna.
På måndag drar dom den från urinledaren. Sen tisdag röntgar dom och gör några test. OM allt ser bra ut då slipper jag äntligen alla slangar och förhoppningsvis är det bara återhämtningen kvar.

Det har varit så mkt slangar, prover, stick, sån otrolig smärta som jag inte visste gick att genomstå att jag är i princip ett vrak.

Och dessutom vet jag först i maj om cancern är borta.

Jag hoppas det varit bra svar för er alla som skulle göra cellprov :) Hur har det gått för er?

Skönt att det ändå går framåt även om vägen dit har varit otroligt tung för dig! Jag hoppas att din återhämtning går snabbt och smidigt nu och att cancer eländet är borta! :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka