Shit Pomfritt...jag har cancer...

Fy vilken maximal otur du har haft :( Jag håller tummarna för att allt flyter på nu och att det inte blir något mer krångel. Det är som du säger, man vet inte vad smärta är förren man har haft riktigt ont.

Stor krya på dig kram!
 
legat 10 dagar på sjukhus nu. Vanlig titthålsoperation där dom föser undan äggstockarna för att avslägsna livmodern.

vaknar upp med den smärtan!!!
Har aldrig haft så ont som den senaste veckan. Och så blod i urinet och till sist tar dom bort dränet. Kan inte kissa. dränerar urinröret. Men en STOOR slang så att levrat blod åker med. Spolar och grejar inget händer. fick byta dränage xxx antal ggr tills det flöt.
Under tiden hade jag så ont i njurar att jag skakade. 40 graders feber, spyr 3 dagar, dräneringen börjar läcka.

Då ÄNTLIGEN skickas jag till skiktröntgen igen. 5 h senare ligge rjag på akut operationen.

Under operationen hade

1. tarmarna lyckats klämma sig emellan äggstockarna och trassla in sig!!!
2. blivit läckage på urinblåsan så det hade läckt till om det var buk lr njurar?

När jag vaknade efetr operation nr 2 var första ggn på 8 (!!!) dagar som jag inte hade ont.

Fick epideralsmärtlindring som jag har samt en bukpåse. Har ett drän mellan njure å blåsa som måste sitta minst 6 veckor för läkning:(
Har även vanligt drän i urinröret....som börjat läcka igen. Doktor tittar å tror att det är urinröret som vidgat sig av all dränering. att det behöver lite tid att dra ihop sig igen. HOPPAS VERKLIGEN DET BARA ÄR SÅ.

Om ca 1 vecka får jag svar ang äggsockar och cellgift.

Man vet fan inte vad fysisk smärta är förrän man haft riktigt ont. Trodde inte det gick att må såhär kasst som jag gjort:/

Har tänkt på dig sedan förra trådstarten och hållt tummarna. Trots att det verkar ha haft kass effekt så fortsätter jag. Krya på dig! Och hoppas framförallt att cancern kommer att vara borta.
 
legat 10 dagar på sjukhus nu. Vanlig titthålsoperation där dom föser undan äggstockarna för att avslägsna livmodern.

vaknar upp med den smärtan!!!
Har aldrig haft så ont som den senaste veckan. Och så blod i urinet och till sist tar dom bort dränet. Kan inte kissa. dränerar urinröret. Men en STOOR slang så att levrat blod åker med. Spolar och grejar inget händer. fick byta dränage xxx antal ggr tills det flöt.
Under tiden hade jag så ont i njurar att jag skakade. 40 graders feber, spyr 3 dagar, dräneringen börjar läcka.

Då ÄNTLIGEN skickas jag till skiktröntgen igen. 5 h senare ligge rjag på akut operationen.

Under operationen hade

1. tarmarna lyckats klämma sig emellan äggstockarna och trassla in sig!!!
2. blivit läckage på urinblåsan så det hade läckt till om det var buk lr njurar?

När jag vaknade efetr operation nr 2 var första ggn på 8 (!!!) dagar som jag inte hade ont.

Fick epideralsmärtlindring som jag har samt en bukpåse. Har ett drän mellan njure å blåsa som måste sitta minst 6 veckor för läkning:(
Har även vanligt drän i urinröret....som börjat läcka igen. Doktor tittar å tror att det är urinröret som vidgat sig av all dränering. att det behöver lite tid att dra ihop sig igen. HOPPAS VERKLIGEN DET BARA ÄR SÅ.

Om ca 1 vecka får jag svar ang äggsockar och cellgift.

Man vet fan inte vad fysisk smärta är förrän man haft riktigt ont. Trodde inte det gick att må såhär kasst som jag gjort:/

Det låter verkligen inget vidare alls! Hoppas på god bättring nu och att operationen innebär att du har blivit fri från cancer.
 
legat 10 dagar på sjukhus nu. Vanlig titthålsoperation där dom föser undan äggstockarna för att avslägsna livmodern.

vaknar upp med den smärtan!!!
Har aldrig haft så ont som den senaste veckan. Och så blod i urinet och till sist tar dom bort dränet. Kan inte kissa. dränerar urinröret. Men en STOOR slang så att levrat blod åker med. Spolar och grejar inget händer. fick byta dränage xxx antal ggr tills det flöt.
Under tiden hade jag så ont i njurar att jag skakade. 40 graders feber, spyr 3 dagar, dräneringen börjar läcka.

Då ÄNTLIGEN skickas jag till skiktröntgen igen. 5 h senare ligge rjag på akut operationen.

Under operationen hade

1. tarmarna lyckats klämma sig emellan äggstockarna och trassla in sig!!!
2. blivit läckage på urinblåsan så det hade läckt till om det var buk lr njurar?

När jag vaknade efetr operation nr 2 var första ggn på 8 (!!!) dagar som jag inte hade ont.

Fick epideralsmärtlindring som jag har samt en bukpåse. Har ett drän mellan njure å blåsa som måste sitta minst 6 veckor för läkning:(
Har även vanligt drän i urinröret....som börjat läcka igen. Doktor tittar å tror att det är urinröret som vidgat sig av all dränering. att det behöver lite tid att dra ihop sig igen. HOPPAS VERKLIGEN DET BARA ÄR SÅ.

Om ca 1 vecka får jag svar ang äggsockar och cellgift.

Man vet fan inte vad fysisk smärta är förrän man haft riktigt ont. Trodde inte det gick att må såhär kasst som jag gjort:/

Hu, inte undra på att du hade ont!!
 
Börjar kännas bättre nu och blivit av med ett antal slangar.

Tyvärr visade det sig att jag har kvar cancer.

Nu ska jag först få komma hem efter detta och återhämta mig, ta bort dränaget i njuren, och sen blir det strålning och cellgift.

Ja vad säger man...
 
Börjar kännas bättre nu och blivit av med ett antal slangar.

Tyvärr visade det sig att jag har kvar cancer.

Nu ska jag först få komma hem efter detta och återhämta mig, ta bort dränaget i njuren, och sen blir det strålning och cellgift.

Ja vad säger man...

Nej så drygt!
Men bra att det finns behandling.
 
Tack hörrni, det värmer!!!

Vill bara säga till alla: gå på era cellkontroller!!! Jag har varit slarvig , och tyvärr får jag nu stå konsekvensen av det:(
Jag gjorde min första cellkontroll strax efter 40. Tidigare så struntade jag i det tills jag träffade en något yngre kvinna som hade haft cancer där nere. För hennes del blev hon friskförklarad men sen spred det sig så det satte sig som en hjärntumör samt i magen nånstans. Tyvärr är hon inte kvar i livet.
Är min värsta skräck, går regelbundet på kontroller nu.
Vet en annan kvinna som de tog bort hela livmodern på, men hon fick det aldrig tillbaka igen.

Förstår din skräck och jag hoppas innerligt att det går bra.
 
Börjar kännas bättre nu och blivit av med ett antal slangar.

Tyvärr visade det sig att jag har kvar cancer.

Nu ska jag först få komma hem efter detta och återhämta mig, ta bort dränaget i njuren, och sen blir det strålning och cellgift.

Ja vad säger man...

Nä fy så trist! Men som sagt, bra det finns behandling, även om det är tufft.
 
Jag gjorde min första cellkontroll strax efter 40. Tidigare så struntade jag i det tills jag träffade en något yngre kvinna som hade haft cancer där nere. För hennes del blev hon friskförklarad men sen spred det sig så det satte sig som en hjärntumör samt i magen nånstans. Tyvärr är hon inte kvar i livet.
Är min värsta skräck, går regelbundet på kontroller nu.
Vet en annan kvinna som de tog bort hela livmodern på, men hon fick det aldrig tillbaka igen.

Förstår din skräck och jag hoppas innerligt att det går bra.


Men fy så hemskt!!!

Det var kanske inte riktigt vad jag behövde läsa nu, men visst, sånt är livet och i det värsta tänkbara scenariot kan detta ske.

Men vi håller som sagt tummar för bättring:)
 
  • Gilla
Reactions: jis

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp