Shit Pomfritt...jag har cancer...

Uppdatering: Fick svar från magnetröntgen idag- dom kunde inte se att cancern spridit sig:bump:

Nästa blir skiktröntgen på måndag och sen skall jag få en tid för operation. Livmodern måste ändå bort och antagligen behöver jag få lite strålbehandling.
Läkaren sa att risken att det spridit sig till lungor är liten men dom vill ändå skiktröntga för säkerhets skull
 
Uppdatering: Fick svar från magnetröntgen idag- dom kunde inte se att cancern spridit sig:bump:

Nästa blir skiktröntgen på måndag och sen skall jag få en tid för operation. Livmodern måste ändå bort och antagligen behöver jag få lite strålbehandling.
Läkaren sa att risken att det spridit sig till lungor är liten men dom vill ändå skiktröntga för säkerhets skull

Härliga nyheter!!!
Håller tummar och tår för att resten också går lika bra, vilket det ju brukar göra. Dock jättetråkigt med din livmoder.

Fuck Cancer :rage:
 
Uppdatering: Fick svar från magnetröntgen idag- dom kunde inte se att cancern spridit sig:bump:

Nästa blir skiktröntgen på måndag och sen skall jag få en tid för operation. Livmodern måste ändå bort och antagligen behöver jag få lite strålbehandling.
Läkaren sa att risken att det spridit sig till lungor är liten men dom vill ändå skiktröntga för säkerhets skull
Det känns som att det var ett positivt svar! Jag hoppas och håller tummarna att det ska vara lika bra på måndag! :love:
 
legat 10 dagar på sjukhus nu. Vanlig titthålsoperation där dom föser undan äggstockarna för att avslägsna livmodern.

vaknar upp med den smärtan!!!
Har aldrig haft så ont som den senaste veckan. Och så blod i urinet och till sist tar dom bort dränet. Kan inte kissa. dränerar urinröret. Men en STOOR slang så att levrat blod åker med. Spolar och grejar inget händer. fick byta dränage xxx antal ggr tills det flöt.
Under tiden hade jag så ont i njurar att jag skakade. 40 graders feber, spyr 3 dagar, dräneringen börjar läcka.

Då ÄNTLIGEN skickas jag till skiktröntgen igen. 5 h senare ligge rjag på akut operationen.

Under operationen hade

1. tarmarna lyckats klämma sig emellan äggstockarna och trassla in sig!!!
2. blivit läckage på urinblåsan så det hade läckt till om det var buk lr njurar?

När jag vaknade efetr operation nr 2 var första ggn på 8 (!!!) dagar som jag inte hade ont.

Fick epideralsmärtlindring som jag har samt en bukpåse. Har ett drän mellan njure å blåsa som måste sitta minst 6 veckor för läkning:(
Har även vanligt drän i urinröret....som börjat läcka igen. Doktor tittar å tror att det är urinröret som vidgat sig av all dränering. att det behöver lite tid att dra ihop sig igen. HOPPAS VERKLIGEN DET BARA ÄR SÅ.

Om ca 1 vecka får jag svar ang äggsockar och cellgift.

Man vet fan inte vad fysisk smärta är förrän man haft riktigt ont. Trodde inte det gick att må såhär kasst som jag gjort:/
 
@MagicaDeHex
Fy vilken otur du har haft. Hoppas du snart mår bättre. Tack vare din tråd har jag visserligen ett år för sent men nu äntligen varit och tagit mitt prov.
Stor styrkekram från mig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp