Nu har HV visat tvĂ„ matcher i rad att de kan spela hockey. Jag vĂ„gar inte ropa hej men nöjd Ă€r jag!💙💛
 
Är orimligt nervös för hockeyn. Jag tror inte HV tar FBK men vi behöver poĂ€ng och matcherna mot just FBK Ă€r extra viktiga.
 
Usch usch usch, förvisso Ă€r detta inte en bra sĂ€song för Rögle men det har fasen aldrig gjort mer ont med kickade trĂ€nare Ă€n att slĂ€ppa vĂ„ra Ă€lskade tvillingar Abbott. Jag Ă€r oerhört tveksam till att det ska generera bĂ€ttre resultat tyvĂ€rr. Tack Chris och Cam för allt ni har gett oss och för dessa fantastiska Ă„r. Ni kommer alltid att stĂ„ kvar som legender och hjĂ€ltar i Rögles och i min historiebok. đŸ€đŸ’š
 
Usch usch usch, förvisso Ă€r detta inte en bra sĂ€song för Rögle men det har fasen aldrig gjort mer ont med kickade trĂ€nare Ă€n att slĂ€ppa vĂ„ra Ă€lskade tvillingar Abbott. Jag Ă€r oerhört tveksam till att det ska generera bĂ€ttre resultat tyvĂ€rr. Tack Chris och Cam för allt ni har gett oss och för dessa fantastiska Ă„r. Ni kommer alltid att stĂ„ kvar som legender och hjĂ€ltar i Rögles och i min historiebok. đŸ€đŸ’š
Trist nÀr det blir sÄ!
HÄller pÄ er pÄ tisdag i alla fall, VÀxjö behöver inte fler poÀng just nu. :D
 
Beklagar, HV-fans. Jag har varit i en post-Abbott-depp sedan december och inte ens pallat bry mig nÀmnvÀrt om Rögles fortsatta resultat. Men nÀr det drar ihop sig till att runda av tabellen kÀnns det förstÄs lite bÀttre om vi landar pÄ rÀtt sida strecket/strecken.
 
Beklagar, HV-fans. Jag har varit i en post-Abbott-depp sedan december och inte ens pallat bry mig nÀmnvÀrt om Rögles fortsatta resultat. Men nÀr det drar ihop sig till att runda av tabellen kÀnns det förstÄs lite bÀttre om vi landar pÄ rÀtt sida strecket/strecken.
Jag önskar att jag kunde sluta bry mig. De senaste Ären har ju bara varit smÀrtsamma.
 
Jag önskar att jag kunde sluta bry mig. De senaste Ären har ju bara varit smÀrtsamma.

Ja det Àr förbannelsen för mÄnga av oss hÄrt prövade fans. De dÀr smÀrtsamma perioderna Àr sÄ sjukt lÄnga i jÀmförelse med de enstaka euforiska. Men - Ä andra sidan sÄ blir ju de sÀllsynta stunderna av eufori sÄdÀr galet jÀkla tok-euforiska dÄ, som kontrast till allt misströstande och lidande!

Det hÀr Àr snart 16 Är sedan, men jag fÄr fortfarande rysningar av att komma ihÄg hur det kÀndes att uppleva det helt galna och efterlÀngtade avancemanget pÄ plats - efter en jÀkla massa Är av kvalserier. Eufori nÀr den Àr som bÀst.

 
Beklagar, HV-fans. Jag har varit i en post-Abbott-depp sedan december och inte ens pallat bry mig nÀmnvÀrt om Rögles fortsatta resultat. Men nÀr det drar ihop sig till att runda av tabellen kÀnns det förstÄs lite bÀttre om vi landar pÄ rÀtt sida strecket/strecken.
Äsch, det luktar rekord, sĂ„ hĂ€r fĂ„ bortapoĂ€ng pĂ„ en elitsĂ€song har nĂ€stan inte hĂ€nt förr för nĂ„got lag. RĂ€knar man per lönekrona sĂ„ Ă€r det definitivt rekord sĂ„ det smĂ€ller om det! Det blir SmĂ„lands-Ă„ngest-fest i bĂ€st av 7 och ett fĂ€rre lag i SmĂ„land i högsta ligan.

Rögle har dessutom fÄtt lite fart pÄ de som borde haft fart innan - sÄ det kan bli lite slutspelshyfs ocksÄ. Ett lag med Abols, Bengtsson, Tambellini, Everberg och Zaar i form - kan nog hota de flesta.
 
PÄ plats för live hockey. Har nog aldrig haft sÄ lÄga förvÀntningar pÄ prestation och resultat, sÄ rÀtt skönt ÀndÄ.
 
Nu börjar kvalÄngesten, eller ja den har funnits med lÀnge men nu Àr det skarpt lÀge och jag hoppas verkligen att man ger allt och lite till.
💙💛
 
Man ska inte vara medgÄngssupporter men nu börjar jag ledsna. SÄ uruselt!
 
Man ska inte vara medgÄngssupporter men nu börjar jag ledsna. SÄ uruselt!
Jag lÄter mig istÀllet bli imponerad över Oskarshamns extremt konsekventa hantering av matchen. Det sÄg ganska lÀtt ut att hÄlla HV pÄ utsidan mestadels.

Sen var det lite kass att domsluten dÀr i början blev hejkon-bejkon men det kanske jÀmnar ut sig över serien och dessutom Àr jag inte sÀrskilt övertygad om att ett powerplay 5 mot 3 och sen 5 mot 4 i fem raka minuter hade Àndrat utgÄngen av matchen. Det var allmÀnt för svagt och mjukt Ànda till pushen med minuter kvar.

Nu finns i alla fall möjligheten att bli första kvallag nĂ„gonsin att förlora första matchen och Ă€ndĂ„ klara sig kvar
.
 

Liknande trÄdar

Fritid Äntligen en ny sĂ€song, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby pĂ„ hemmaplan, spĂ€nnande fastĂ€n jag inte Ă€r...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: LadySara
·
GnÀgg Hej! Den hÀr trÄden Àr för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att fÄ...
2
Svar
31
· Visningar
2 904
Senast: Valle
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite rÄd hur jag ska gÄ till vÀga i en vÀldigt jobbig situation som nÀtt och jÀmnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
990
Kropp & SjÀl Jag opererade bort ett diskbrÄck i lÀndryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar frÄn...
Svar
3
· Visningar
288

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp