😂😂😂
IMG_6895.jpeg
 
Hoppsan. 3-0 till Rögle.

PÄminner om att inget lag, nÄgonsin, i SHLs historia med bÀst av 7-serier har vÀnt ett 0-3 underlÀge i matcher. Om nu nÄn hÀndelsevis trodde att FÀrjestads i övrigt eminenta sÀsong i högstaligan skulle fÄ ett bÀttre slut.

Det krÀvs alltsÄ att bÄde FBK och RBK Àr historiska ytterkanter Ät olika hÄll.

RejÀlt imponerad av hur Rögle kom till slutspelet efter en minst sagt svajig sÀsong.
 
Hoppsan. 3-0 till Rögle.

PÄminner om att inget lag, nÄgonsin, i SHLs historia med bÀst av 7-serier har vÀnt ett 0-3 underlÀge i matcher. Om nu nÄn hÀndelsevis trodde att FÀrjestads i övrigt eminenta sÀsong i högstaligan skulle fÄ ett bÀttre slut.

Det krÀvs alltsÄ att bÄde FBK och RBK Àr historiska ytterkanter Ät olika hÄll.

RejÀlt imponerad av hur Rögle kom till slutspelet efter en minst sagt svajig sÀsong.
Hoppas verkligen att Rögle avgör detta.
Imponerad av hur de har vÀnt en sÄ negativ trend som de hade.
Samtidigt har vÀl inte FBK levt upp till sitt kunnande.

Ryslig match i kvĂ€ll btw.💙💛
 
Hoppsan. 3-0 till Rögle.

PÄminner om att inget lag, nÄgonsin, i SHLs historia med bÀst av 7-serier har vÀnt ett 0-3 underlÀge i matcher. Om nu nÄn hÀndelsevis trodde att FÀrjestads i övrigt eminenta sÀsong i högstaligan skulle fÄ ett bÀttre slut.

Det krÀvs alltsÄ att bÄde FBK och RBK Àr historiska ytterkanter Ät olika hÄll.

RejÀlt imponerad av hur Rögle kom till slutspelet efter en minst sagt svajig sÀsong.
Det behövs nog inga fler pÄminnelser om det, det Àr fakta som har nÀmnts en sisÄdÀr 14 gÄnger de senaste dygnen för oss som följt matcherna. ;)

Men ja, jag Àr jÀkligt besviken. Trodde pÄ bra guldchans den hÀr sÀsongen och sÄ lÀr det ta slut redan i kvartsfinal. De tvÄ första matcherna var inte sÄ mycket att sÀga om, men gÄrdagens match borde vi vunnit.

Fördelen Ă€r vĂ€l att det var en bra och underhĂ„llande match i alla fall, nĂ€r man blev sittande uppe till halv tolv för att fĂ„ det resultatet. 🙃
 
Ja hÀr var det rysligt sÄ det rÀckte till igÄr... kÀnns som att det jÀmt brukar sluta med förlust nÀr jag vÀntar ut de dÀr maratontillstÀllningarna sÄ det satt fint att fÄ segerjubla nÀr det började ticka mot midnatt. Det blev ju nÀstan tvÄ matcher i en sÄ ÄterstÄr att se hur ÄterhÀmtningen blir till i morgon. Psykologiskt mÄste det ju ÀndÄ ge brÀnsle att gÄ segrande ur en sÄn kamp och vara lite extra bittert med en förlust. Men FÀrjestad Àr en maskin och intet tas ut i förvÀg, oavsett statistik.
 
Ok nu fick jag bekrÀftat att det inte bara var en vag kÀnsla att de viktiga förlÀngningarna brukar sluta med förlust: :)


Rögles förlÀngningar i SM-slutspel:
20 mars 1994: förlust hemma mot Malmö (3–2)
18 mars 2019: förlust hemma mot HV71 (4–3)
27 april 2021: förlust borta mot SkellefteĂ„ (2–1)
3 maj 2021: förlust borta mot VĂ€xjö (3–2)
8 maj 2021: förlust hemma mot VĂ€xjö (3–2)
26 april 2022: förlust borta mot FĂ€rjestad (5–4)
11 mars 2023: förlust hemma mot Leksand (2–1)
24 mars 2023: förlust borta mot SkellefteĂ„ (3–2)
25 mars 2024: seger hemma mot FĂ€rjestad (3–2)
 
Game 7 pÄ fredag.

En ganska klar seger över ett lag som knappt orkade Äka skridskor eller engagera sig utom i nÄgra fÄ minuter. OIK bÀttre i 3 matcher hittills, 2 jÀmnt skÀgg och HV i en enda match.

Menmen, nu hÀnger allt pÄ en enda hockeymatch.
 
Halloja semifinalen, hÀÀÀÀÀÀr kommer Rögle! :love: :bump::banana:
Grattis, vÀlförtjÀnt!

JĂ€kligt bittert just nu, men samtidigt lite ”skönt” pĂ„ nĂ„t sĂ€tt att det Ă€ndĂ„ blev pĂ„ det sĂ€ttet om det var resultatet som skulle bli, istĂ€llet för att det hade varit snubben pĂ„ mĂ„llinjen. Surt ekonomiskt dock, speciellt dĂ„ det Ă€r andra sĂ€songen i rad vi Ă„ker ut i kvarten. Och med det laget
 ”alla” kom hem, vi skulle ju ta guld i Ă„r


Jaja, det Àr vad det Àr. Imponerad av Rögle. Kan ni se till att ta hem hela skiten nu?
 
Om inte förr sĂ„ kommer vĂ€l jĂ€vla VĂ€xjö och förstör igen - men jag invĂ€nder absolut inte mot en plan pĂ„ att ta hem hela skiten nu, skulle vĂ€ldigt gĂ€rna festa loss pĂ„ Stortorget igen och Ă„ka runt och segertuta i hela Ängelholm! :D
 
Om inte förr sĂ„ kommer vĂ€l jĂ€vla VĂ€xjö och förstör igen - men jag invĂ€nder absolut inte mot en plan pĂ„ att ta hem hela skiten nu, skulle vĂ€ldigt gĂ€rna festa loss pĂ„ Stortorget igen och Ă„ka runt och segertuta i hela Ängelholm! :D
Nej, VÀxjö fÄr ni faktiskt slÄ! De har alldeles för mÄnga guld de senaste Ären, behöver inga fler. :rofl:
 
Om inte förr sĂ„ kommer vĂ€l jĂ€vla VĂ€xjö och förstör igen - men jag invĂ€nder absolut inte mot en plan pĂ„ att ta hem hela skiten nu, skulle vĂ€ldigt gĂ€rna festa loss pĂ„ Stortorget igen och Ă„ka runt och segertuta i hela Ängelholm! :D
VĂ€xjö kommer inte vara lika chockade sĂ„ det kan bli tufft. Men Ă„ andra sidan, om Rögle fortsĂ€tter prestera den hĂ€r typen av hockey sĂ„ blir det tufft för VĂ€xjö ocksĂ„. Lakers Ă€r lite av medgĂ„ngslag sĂ„ lyckas man störa tidigt
.
 
Nöjd med laguppstÀllningen. Och egentligen tror jag att vi reder ut det. Men alldeles för mÄnga dÄliga matcher har spelats för att jag ska vara i nÀrheten av lugn. Snarare spyfÀrdig. Hur kan man bry sig sÄ mkt om sport?
 
Nöjd med laguppstÀllningen. Och egentligen tror jag att vi reder ut det. Men alldeles för mÄnga dÄliga matcher har spelats för att jag ska vara i nÀrheten av lugn. Snarare spyfÀrdig. Hur kan man bry sig sÄ mkt om sport?
PÄ HV-forum verkar det mest handla om att betta pÄ OIK för att spelbolagen tÀnker att HV ska vinna.

Men 1-0 nu.

Edit: 2-0
 

Liknande trÄdar

Fritid Äntligen en ny sĂ€song, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby pĂ„ hemmaplan, spĂ€nnande fastĂ€n jag inte Ă€r...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: LadySara
·
GnÀgg Hej! Den hÀr trÄden Àr för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att fÄ...
2
Svar
31
· Visningar
2 895
Senast: Valle
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite rÄd hur jag ska gÄ till vÀga i en vÀldigt jobbig situation som nÀtt och jÀmnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
985
Kropp & SjÀl Jag opererade bort ett diskbrÄck i lÀndryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar frÄn...
Svar
3
· Visningar
288

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • Jag gpr sönder
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 29
  • AkvarietrĂ„den IV
  • HundrĂ€dda

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp