Jag låter mig istället bli imponerad över Oskarshamns extremt konsekventa hantering av matchen. Det såg ganska lätt ut att hålla HV på utsidan mestadels.

Sen var det lite kass att domsluten där i början blev hejkon-bejkon men det kanske jämnar ut sig över serien och dessutom är jag inte särskilt övertygad om att ett powerplay 5 mot 3 och sen 5 mot 4 i fem raka minuter hade ändrat utgången av matchen. Det var allmänt för svagt och mjukt ända till pushen med minuter kvar.

Nu finns i alla fall möjligheten att bli första kvallag någonsin att förlora första matchen och ändå klara sig kvar….
Jag skräms av HVs inställning, eller brist på inställning och på Davidssons uttalande efter matchen.
 
Jag skräms av HVs inställning, eller brist på inställning och på Davidssons uttalande efter matchen.
Jag stängde av vid slutsignal, så hörde inte det. Men är ganska trött på ”vi spelade bra men hade otur”-mentaliteten hos SHL:s mest välbetalda spelare och ledare, när det helt uppenbart inte är sant. En del av Titanic-känslan tänker jag.
 
@Lilla som fellow HV-fan så har något plågat mig hela säsongen. Alla hyllar Andre Petersson och han har sina kvaliteter, men jag har sällan sett honom fylla sin roll som kapten. Med skador har det säkert inte blivit lättare. Det är vekt, det är oengagerat - för mig mer ”stjärna” än kapten. Hade nog hellre sett Önerud, Lindbäck eller Strålman som lagkapten i det läge som blev uppenbart efter inledningen av säsongen.
 
Det hade definitivt varit lättare att heja på FBK som jag ”borde” men nej det går inte. Det går inte att byta lag. Inte ens när man mår illa av hur dåligt det spelas.
 
Det hade definitivt varit lättare att heja på FBK som jag ”borde” men nej det går inte. Det går inte att byta lag. Inte ens när man mår illa av hur dåligt det spelas.
Hockeydelen av livet är ändå ganska bekvämt när man gör det. :D
 
Hockeydelen av livet är ändå ganska bekvämt när man gör det. :D
Nä. Känner att det skulle skava oändligt, men mest är det helt otänkbart. Det där med Löfbergs är en annan slags sport. Så inte bekvämt. 😬 Killen på företaget som skulle laga kylaggregatet på jobbet hade FBK-logga på telefonen och för en sekund tänkte jag ”skit också, nu måste vi ringa någon annan” innan jag kom tillbaka på banan och insåg att jag inte får diskriminera någon för att de inte förstår hockey.
 
PUH!😅
En hyfsad insats och tack och lov seger.💙💛
Men nu får de försöka hitta ett sätt att vinna borta.🤔
 
@Hedinn Alltså om det känns bättre så kan jag meddela att det var fasen inte vad jag hade väntat mig heller! :)
För min del får det som sagt gärna fortsätta så men tror tyvärr det kan bero lite på att FBK inte har spelat match på länge. Tror att de studsar tillbaka nästa match.
 
PUH!😅
En hyfsad insats och tack och lov seger.💙💛
Men nu får de försöka hitta ett sätt att vinna borta.🤔
Just nu är det viktigast att hitta tillbaka till att vinna hemma. 2-2 i matcher, ingen tidigare playout har gått till mer än 5 matcher så ”historiskt” jämnt.

Jag önskar inte att laget blir historiskt genom att bli första lag att ha kvalat ur sig två gånger….
 
Just nu är det viktigast att hitta tillbaka till att vinna hemma. 2-2 i matcher, ingen tidigare playout har gått till mer än 5 matcher så ”historiskt” jämnt.

Jag önskar inte att laget blir historiskt genom att bli första lag att ha kvalat ur sig två gånger….
Jag lider orimligt mycket.
 

Liknande trådar

Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: LadySara
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 894
Senast: Valle
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
974
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp