Och extra kul att det blir Rögles första final med publik i en fullsatt arena! Jämför med futtiga åtta entusiaster senast... det stod att trycket efter biljetterna hade kunnat sälja ut tio arenor. Tyvärr fanns det ingen chans att komma över en egen biljett, men det finns ju turligt nog andra platser att följa finalmatcherna, i sällskap av andra entusiastiska Röglefans. :)
 
Kändes tveksamt efter första perioden i kväll - men halli hallå! Nu vankas det SM-final för Ängelholms stolthet!

:banana::banana::banana:
I HV-kretsar är glädjen stor efter Växjös uttåg - jag menar Rögles seger.

Inte ens en spricka kunde anas i den konsekventa totalhockeyn från ett lag som i grundserien uppträdde ängsligt, räddhågset och hade noll koll emellanåt på arbetet framför målvakterna.

Jag hoppas att Cam och Chris får sin rättmätiga del av cred för att ha byggt upp och satt ihop laget - även om de inte fick till det i praktiken i höstas.

Och herr Martinsson visar sig vara mycket matchförlorare i Växjö som i HV. Ändå skönt på nåt vis. Rögle får värva tillbaka honom så kanske laget blir lite mer lättslaget i höst.
 
Jag blev glad att i alla fall Chris var med och hejade på plats igår, det tyder på att det ändå är hyggligt goda relationer med klubben. Jag kommer alltid att vårda min "supertwins of Rögle"-tisha som en värdefull klenod. Och jag kommer alltid att se Abbottarna som ett tillskott av helt historiskt värde för Rögles förvandling, från alla dessa år som lindansarlag kring nedflyttningsstrecket till utmanare om förstaplatsen. De har präglat laget och hela Ängelholm mer än någon lyckats tidigare till att våga tro på att vi faktiskt hör hemma hög(s)t upp i slutspel och högt upp i serietabellen.
 
Knepig eftermiddag detta, hockeyfinal från 1430 på TV4, världscupfinalen i hoppning med Peder och Henrik i toppform på SVT på 14.35. Och strålande sol utanför och en trädgård som skulle behöva en del omsorg. Och givetvis en del tid åt hästarna och stallet. Tufft med helg!
 
Knepig eftermiddag detta, hockeyfinal från 1430 på TV4, världscupfinalen i hoppning med Peder och Henrik i toppform på SVT på 14.35. Och strålande sol utanför och en trädgård som skulle behöva en del omsorg. Och givetvis en del tid åt hästarna och stallet. Tufft med helg!
Och dessutom Formel1-helg för vår del, fast Rögle blir ändå prio 😎
 
Jag ska på matchen i eftermiddag men hejjar såklart på hemmalaget 😁

Min bror spelar i Skellefteå och har en hög med silver så jag hoppas verkligen att han ska få vinna guld nu. Men Rögle har sett urstarka ut och vi har en tuff matchserien i kroppen så det kommer bli tufft.
 
PXL_20240420_122943579.jpg


Vårskorna på så att det syns vilja jag hejjar på 😁
 
Ändå hyggligt av dem att vara klara med matchen lagom till andra omgången av hoppfinalen (fast jag hade varit beredd att offra mig för en sen kvittering och förlängning ändå....). :)
 

Liknande trådar

Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: LadySara
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 393
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp