Nu börjar nästa jobbiga säsong. Värnamo har förlorat både tränare och lite för många spelare inför årets allsvenska. Hoppas att slippa nått liknande om det här sent i höst
 
Roger Hansson-staty i Ängelholm aktuellt snart?

Nja, vi som är en aaaning långsinta minns ännu det fasansfulla att Roger Hansson lämnade Rögle för Malmö mitt under deras mest pengastinna Percy-era. Det är en minuspost på cv:t som aldrig kan raderas ut helt och hållet, även om det nu är drygt 30 år sedan. :D

Men visst, det är mycket glada miner i Ängelholm med omnejd idag också, så återkom om Röglemaskinen tar sex raka matcher till....!
 
Apropå glada miner så skrattade jag orimligt mycket åt denna del av Helsingborgs dagblads referat och en helt random Rögle-boost:

"Om ett spelavbrott kan tala hände det drygt åtta minuter in i andra andra perioden. Vida arenas musikansvarige drog på ompa-ompa-oktoberfest-dängan ”Jodel jump” och jag skulle tro att Röglespelarna kände sig förvånat harmoniska, för det är ju mållåten i Catena arena. En del i hemmaklacken fattade detta, började busvissla och slog ut med armarna i en aggressiv stäng-av-för-helvete-gest."

:rofl:
 
Apropå glada miner så skrattade jag orimligt mycket åt denna del av Helsingborgs dagblads referat och en helt random Rögle-boost:

"Om ett spelavbrott kan tala hände det drygt åtta minuter in i andra andra perioden. Vida arenas musikansvarige drog på ompa-ompa-oktoberfest-dängan ”Jodel jump” och jag skulle tro att Röglespelarna kände sig förvånat harmoniska, för det är ju mållåten i Catena arena. En del i hemmaklacken fattade detta, började busvissla och slog ut med armarna i en aggressiv stäng-av-för-helvete-gest."

:rofl:
Jag tycker nog det är talande för de 2 matcherna. Lakers är mycket frustrerade över att det plötsligt finns ett lag som gör det ännu svårare än vad de själv klarar. Nu blir det tufft, men kommer de ut bra i tredje och har lite medflyt så kan det snabbt vända.

Det syntes små tendenser i mitten av tredje till det gamla Rögle som spelade med rädsla att ha pucken.

Annars är det nog millenniets uppryckning som är på gång - från väldigt knackigt till en nästan ruggigt genomförd konsekvent systempraktik av samtliga spelare.

Det finns ju ett lag tidigare som slajdat in på sista slutspelsplats och tagit ädlaste medalj.
 
Kändes som att någon hällt ett ton sand i klockan där i tredje perioden, så länge vi levde på en bräcklig uddamålsledning. :cautious: Men ja ja, nu är det bara att önska och hoppas att den gamla förlängningsförbannelsen fortsätter vara bruten.... :nailbiting:
 
Jadåååå! "Den gamla förlängningsförbannelsen" får SÅ GÄRNA fortsätta att hålla sig borta till förmån för "den nya förlängningsfrälsningen". :D
 
Deja vu-upplevelse att Rögle spelar viktig match när jag sitter på tåget från föreläsning i Göteborg - i en tyst avdelning.... :eek: Jag minns ännu halvkvävda "mmmhppfff"-läten i samband med mål under en CHL-match, fjättrad i den alltid annars så njutbara tysta avdelningen.

Tur att dagens match börjar lite senare så är jag nästan framme när matchen börjar.
 

Liknande trådar

Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
259
Senast: LadySara
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 400
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp