Bukefalos 30 år!

Långa? Sista kvarten gick ju på fem minuter! 😂 Men himla kul match ändå!

Hugaligen! Tur att jag jobbar i kväll/natt så jag blev distraherad av telefonsamtal under de sista evighetsminuterna och kunde pusta ut med en koll på resultatet nu. Men i övermorgon ska jag försöka ha bättre fokuserad koll!

Ändå lite skönt att det blev 4-1 istället för 3-2 sett till det felaktigt avblåsta målet. Hade varit ett riktigt surt slutresultat i så fall.
Underhållande matcher, oavsett. Välförtjänt Rögle, och ändå kul att vi skrev historia två gånger den här matchserien.

Ändå gått över förväntan med tanke på hur det såg ut mot slutet av serien innan Abbott tog över. Hade de kunnat spela som de gör i tredje perioderna redan i de första hade det nog kunnat se annorlunda ut. En vacker dag, kanske. 🙃

Hoppas mest att Larmi repar sig ordentligt, den smällen såg inte rolig ut.

För övrigt är den 10 april sedan länge en helig dag för en sann Röglesupporter, det blev inte sämre med dagens match.

Idag är det nämligen också exakt 18 år sedan den magiska afton som jag upplevde ett otroligt efterlängtat avancemang till elitserien, sett från ståplats i dåvarande Ängelholms ishall. Efter många års stolpe ut i kvalserien så blev det här ett euforiframkallande mål till 2-1 med 26 sekunder kvar av matchen. En avgörande kvalmatch som hade precis allt, inklusive ett skoningslöst fall på mållinjen för ärkerivalen Malmö IF.

Usch då, ingen sambadans genom Ängelholms gator ännu. Men det är ju semifinal, inga lag som råkat halka dit med bara tur. Nåja, nya tag i match 4!

SM-final,
SM-final,
Rögle är i
SM-final!
(tjo)

:banana::banana::banana:'

Var iväg och tränade med ena hästen i kväll, så ibland är det skönt att först i efterhand läsa om "jättedramatiken", särskilt när det slutat bra!

Ok i förrgår prioriterade jag (igen) en fin kvällsridtur framför att följa hockeyn. Idag tänkte jag ändå att jag hinner både hockeyn och två ridpass, men nja... kan ev bli läge att dra ut lite tidigare med hästarna idag. :(

Ok i förrgår prioriterade jag (igen) en fin kvällsridtur framför att följa hockeyn. Idag tänkte jag ändå att jag hinner både hockeyn och två ridpass, men nja... kan ev bli läge att dra ut lite tidigare med hästarna idag. :(
Kanske spelarna kan göra också? Tidig ridtur, tidig flight hem till Ängelholm och ladda om. De verkar i alla fall inte ett dugg sugna på att spela final i norr.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad ska min son betala?
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar