Shop to you drop, del 4

Köpte en grön rukkasele xxs igår efter att ha läst här att det kan passa som valpsele eftersom den är så ställbar. Och den är verkligen ställbar! Hoppas bara den passar på en 3,5-4 kgs valp, så svårt det där med storlek, men jag tror det. Jag har dock sparat kvittot för säkerhets skull. Tanken är att den ska kunna ha den redan vid bilturen hem.
 
Var det inte någon som eftersökte en sele som är ställbar överallt? Såg precis att Dogmania tagit in sådana. Blev lite sugen själv när jag såg färgerna:rofl:
 
Var det inte någon som eftersökte en sele som är ställbar överallt? Såg precis att Dogmania tagit in sådana. Blev lite sugen själv när jag såg färgerna:rofl:
Jag köpte en snygg metizosele från Dogmania, tyvärr verkar valp mest växa runt bröstkorgen och inget runt halsen. :rage: :banghead:
Så det kommer ta ett tag innan den passar, nuvarande valpsele är på yttersta runt bröstkorgen (var på innersta innan) och halsen är FORTFARANDE på innersta.
 
Jag köpte en snygg metizosele från Dogmania, tyvärr verkar valp mest växa runt bröstkorgen och inget runt halsen. :rage: :banghead:
Så det kommer ta ett tag innan den passar, nuvarande valpsele är på yttersta runt bröstkorgen (var på innersta innan) och halsen är FORTFARANDE på innersta.
Ja, nått är skumt med proportionerna på selar. På mina vuxna brukar magremmen vara tre gånger så lång som det behövs, men på alla valpselarna vi tittade på igår var magremmen nästan för kort :confused: Slutade med att fodertikarna fick nån slags tygsele som påminde lite om en baddräkt.
 
Ja, nått är skumt med proportionerna på selar. På mina vuxna brukar magremmen vara tre gånger så lång som det behövs, men på alla valpselarna vi tittade på igår var magremmen nästan för kort :confused: Slutade med att fodertikarna fick nån slags tygsele som påminde lite om en baddräkt.
Ja jag har också märkt det. Jag tror jag vet vilka selar du menar, men tycker de är skitfula? Denna selen hon har nu var ok när hon var en liten lort, men tycker remmarna är alldeles för smala nu.
 
Ja, nått är skumt med proportionerna på selar. På mina vuxna brukar magremmen vara tre gånger så lång som det behövs, men på alla valpselarna vi tittade på igår var magremmen nästan för kort :confused: Slutade med att fodertikarna fick nån slags tygsele som påminde lite om en baddräkt.
Sitter de bra kring magen är de för korta och trånga i halsen, sitter de bra i halsen och är tillräckligt långa så är magremmen på tok för lång, och när jag väl hittar något som sitter bra i både hals och runt mage så är den antingen för lång eller kort :rofl:

Köpte en Hurtta när hon var 5 månader. Används fortfarande :D
 
Idag knopade jag ihop en ca 4-5 meter lång lina av paracord som jag köpte för ett tag sedan till kommande valpis :bump:
Håller även på med en sele, men insåg att den nog mer är i storlek för en vuxen mittel än en valp. :o:rofl:
 
Jag shoppade både reflexvästar och blinkhalsband strl BC-valp + lite att växa i för att lägga i valppaketen till köparna. Köpt från Wish. För drygt tre veckor sedan, med två veckors beräknad leveranstid. Tror ni jag har fått nått? Nä. Blir till att leverera alla valparna med en ganska tom väska med bara koppel, leksak, matskål, lite foder och godis samt papper.

Frågan är ju om det är PostNord eller säljaren som borde få sig en hurring. :mad:
 
Jag shoppade både reflexvästar och blinkhalsband strl BC-valp + lite att växa i för att lägga i valppaketen till köparna. Köpt från Wish. För drygt tre veckor sedan, med två veckors beräknad leveranstid. Tror ni jag har fått nått? Nä. Blir till att leverera alla valparna med en ganska tom väska med bara koppel, leksak, matskål, lite foder och godis samt papper.

Frågan är ju om det är PostNord eller säljaren som borde få sig en hurring. :mad:
Postmord
 
Jag har visst shoppat lite idag - utan att ens vara med :D
Bra när blivande valpköpare åker till GeKås i Ullared strax före valpen ska levereras och köper med lite grejer även åt uppfödaren :love:
Fast mest lite leksaker och tuggisar, för det är sådant som går åt mest här hemma nu.
 
Börjar bli dax att köpa nya täcken till småhundarna, en chinese crested och en schauzerkorsning.
Det är framförallt kinesen som behöver nytt.
Har haft svårt att hitta täcken som passar henne ordentligt. Dom flesta blir för stora på "bredden" även om täcket passar på längden.

Har ni något tips på varma och smidiga overaller och täcken?:)

Blev sugen på att beställa från Wish men fanns ju bara massa gulligull-kläder :meh:
Någon som vet vad man ska söka på för att få fram vettiga täcken?
 
Var det inte någon som eftersökte en sele som är ställbar överallt? Såg precis att Dogmania tagit in sådana. Blev lite sugen själv när jag såg färgerna:rofl:

Jag köpte precis ett sånt till min whippetvalp. Ställbar på alla håll och kanter så den sitter jättebra och färgen är superfin och klar (tog den rosa). Reflextrådarna syns bra i mörkret också!
Och så är den nästan löjligt billig!
 
Jag köpte precis ett sånt till min whippetvalp. Ställbar på alla håll och kanter så den sitter jättebra och färgen är superfin och klar (tog den rosa). Reflextrådarna syns bra i mörkret också!
Och så är den nästan löjligt billig!
Men vad kul! Du har inga bilder att dela med dig av?:)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 106
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 935
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp