Shop to you drop, del 4

Funderar på att beställa hem det här fleecetäcket från Pomppa, men vet inte om det är lite onödigt att ha... Tänkte att det är perfekt att ha nu när det är lite småkyligt men försöker övertala mig själv. :D Någon som har det här inne?

143925596-origpic-2bb904.jpg
 
Funderar på att beställa hem det här fleecetäcket från Pomppa, men vet inte om det är lite onödigt att ha... Tänkte att det är perfekt att ha nu när det är lite småkyligt men försöker övertala mig själv. :D Någon som har det här inne?

143925596-origpic-2bb904.jpg
Jag har modellen innan till min dvärgschnauzer, jag vet inte om det bara är reflexen på sidorna som är nytt på dom nya och färgerna då, och det sitter som en smäck på henne och är perfekt nu innan det blir minusgrader och är även perfekt att ha under typ regntäcke :). Jag har just köpt Pomppas vintertäcke till bägge hundarna :)
 
Jag tycker Pomppas täcken är skitsnygga!
När valp har växt till sig tänkte jag köpa ett fleece och två regntäcken. Det ena får vara i stallet och det andra när vi ska bort. Räknar med att fleecen kan man ha under när det blir kallt.
 
Har ni några rekommendationer (märken) för balansbollar mm? Tänker både stora men även halvbollar. Någon skillnad mellan "K9 Design halvboll" och "Fitpaws paw pods skid proof" halvboll?
Tänkt skaffa det för träning av bål m.m. men även, vad gäller halvbollarna, för targetträning :).
 
Har ni några rekommendationer (märken) för balansbollar mm? Tänker både stora men även halvbollar. Någon skillnad mellan "K9 Design halvboll" och "Fitpaws paw pods skid proof" halvboll?
Tänkt skaffa det för träning av bål m.m. men även, vad gäller halvbollarna, för targetträning :).

Vi har precis tagit in halvbollar.

Du har en ganska stor hund va? Kommer du följa något slags träningsschema från fysio som kräver stor boll? Om inte, så skulle jag säga att stora bollar till stora hundar är lite... överskattat. För att prehaba eller balansträna en frisk hund hemma så finns det betydligt smidigare ”bollar”. Jag föredrar diskar framför bollar alla dagar i veckan.
 
Vi har precis tagit in halvbollar.

Du har en ganska stor hund va? Kommer du följa något slags träningsschema från fysio som kräver stor boll? Om inte, så skulle jag säga att stora bollar till stora hundar är lite... överskattat. För att prehaba eller balansträna en frisk hund hemma så finns det betydligt smidigare ”bollar”. Jag föredrar diskar framför bollar alla dagar i veckan.
Balansboll till hund > 15 kg känns mest som att det tränar upp en rätt dålig ställning för ryggen?
 
Vi har precis tagit in halvbollar.

Du har en ganska stor hund va? Kommer du följa något slags träningsschema från fysio som kräver stor boll? Om inte, så skulle jag säga att stora bollar till stora hundar är lite... överskattat. För att prehaba eller balansträna en frisk hund hemma så finns det betydligt smidigare ”bollar”. Jag föredrar diskar framför bollar alla dagar i veckan.

Ja det stämmer, Ascot är ca 58 cm i manken och väger 26 kg. Nej inget träningsschema från fusio utan det är tänkt som prehaba samt balansträning för en frisk hund (även om nu Ascot inte riktigt är frisk, behandlas för hjärnhinneinflammation igen :(, men det bör inte påverka denna träning. Ska dock stämma av detta på fredag med vet så ingen träning innan det).

Diskar - är det ngt annat än halvbollar?
Å ska ta och kicka på era halvbollar :D. Tack!
 
Ja det stämmer, Ascot är ca 58 cm i manken och väger 26 kg. Nej inget träningsschema från fusio utan det är tänkt som prehaba samt balansträning för en frisk hund (även om nu Ascot inte riktigt är frisk, behandlas för hjärnhinneinflammation igen :(, men det bör inte påverka denna träning. Ska dock stämma av detta på fredag med vet så ingen träning innan det).

Diskar - är det ngt annat än halvbollar?
Å ska ta och kicka på era halvbollar :D. Tack!

Diskar är typ platta kuddar. Sök på balanskudde så ser du. K9 har såna som är bra.
 
Någon som vet en butik i Stockholm som säljer eukalyptus olja/doft för nosework? Upptäckte precis att vår var slut när vi skulle träna... Om inte i butik, någon som vet en hemsida där man kan köpa?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 925
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp