Shop to you drop, del 4

Någon som vet en butik i Stockholm som säljer eukalyptus olja/doft för nosework? Upptäckte precis att vår var slut när vi skulle träna... Om inte i butik, någon som vet en hemsida där man kan köpa?

Norra Stockholms hundcenter i Arninge sålde förut iaf.
 
Jag är sugen på att köpa det här till Ebrah...
1269_1.jpg


Funderar också på att köpa varsin sådan där väldigt ställbar sele från Dogmania till båda dårarna. Redan nu börjar det bli bökigt med sele till Aysu pga täcken och jag tror faktiskt att det kan vara billigare att köpa en färdig än att sy en själv... Gäller ju bara att den passar också.
 
Susade inom Arken Zoo innan spårskogen idag och testade Pomppas fleecetröja. Tyvärr alldeles för trång över bogen och nacken :( Särskilt skit eftersom det var 40% rea. Det blev ny bilfilt, tuggben och en hiskelig leksak som ska föreställa en snorkråka (?!). Jussi fick välja själv :D
 
Shoppade visst lite igen - skäms på mig :nailbiting:
Klickade hem två bäddar då jag blir galen på några som finns här hemma med lös kudde i botten - hundarna bäddar bort den :D
Det blev två memoryskum-"bäddar" från zooplus, som vänner till mig är mycket nöjda med. Eller rättare sagt så är deras hundar det :)
j_top_seller_1000x1000_4.jpg
 
Någon som har detta täcket från BoT? (Regntäcke utan stoppning, eller med, modellen är samma ändå.) Funderar på att investera i ett sånt till Filimon, hans andra täcken är antingen dålig passform eller för varma. Någon med erfarenheter? Även tittat lite på Hurttas Torrent Jacka.

back-on-track-regntacke-utan-stoppning-H5lnsY.jpg
 
Någon som har detta täcket från BoT? (Regntäcke utan stoppning, eller med, modellen är samma ändå.) Funderar på att investera i ett sånt till Filimon, hans andra täcken är antingen dålig passform eller för varma. Någon med erfarenheter? Även tittat lite på Hurttas Torrent Jacka.

back-on-track-regntacke-utan-stoppning-H5lnsY.jpg
Jag har BoTs täcke, men tyvärr tycker jag det är usel passform, jag använde det enbart på min gamla hund inomhus när hon var frusen eller blöt.
 
Jag har BoTs täcke, men tyvärr tycker jag det är usel passform, jag använde det enbart på min gamla hund inomhus när hon var frusen eller blöt.
Vad är det för kroppsform? Min är ju som ett salladsblad i motljus, lång med djup bröstkorg men smal som en dörrspringa, har 85-90 i täcken och de flesta sådana tenderar att i övrigt vara modell Grand Danois.
 
Vad är det för kroppsform? Min är ju som ett salladsblad i motslut, lång med djup bröstkorg men smal som en dörrspringa, har 85-90 i täcken och de flesta sådana tenderar att i övrigt vara modell Grand Danois.
Weimaraner, just den var ganska grov med stor bröstkorg.
 
Vad är det för kroppsform? Min är ju som ett salladsblad i motljus, lång med djup bröstkorg men smal som en dörrspringa, har 85-90 i täcken och de flesta sådana tenderar att i övrigt vara modell Grand Danois.
Har dom inte den typen av täcke i vinthundsmodell? Eller är det bara nättäcket?

Jag har både nät- och regntäcke till min taniga golden och är väldigt nöjd i det stora hela. Mitt största problem är att han är lite klen i fronten och jag tror att han egentligen skulle kunna passa bättre i ett mer vinthunds-aktigt :o Men han verkar gilla det mycket iaf! :D
 
Har dom inte den typen av täcke i vinthundsmodell? Eller är det bara nättäcket?

Jag har både nät- och regntäcke till min taniga golden och är väldigt nöjd i det stora hela. Mitt största problem är att han är lite klen i fronten och jag tror att han egentligen skulle kunna passa bättre i ett mer vinthunds-aktigt :o Men han verkar gilla det mycket iaf! :D
Tror det finns en vinthundmodell också men blev inte klok på om det var stoppning i det eller inte.
 
9491817431070_1243101-109_a_31122_jpg.jpg


Igår blev det ett sånt här på Granngården. Var först inne på att jag ville ha ett orangetäcke, för att hon ska synas ordentligt. Men har väst och ska köpa blinkhalsband så det borde gå bra ändå. Köpte i en storlek större så att hon har lite att växa i. Sedan blev det Mush Vaisto med nya smaken! Ska bli spännande att se vad hon tycker om det. :)
 
Blä nu är jag sur! Hade beställt ett par Chevalier Arizona Pro Pant Dam och så får jag nu mail av butiken att dom inte har dom i den storlek som jag beställde (ngt fel på lagersaldot) så dom bara makulerade min order. På andra sidor kostar byxorna 200-400 kr mer. Sur som sagt!
 
Är så glad att jag jobbar delar av min tid i en hundbutik, personalrabatt (super för en som jag, shopaholic deluxe) och man får vara med och bestämma vad som ska tas in i butiken m.m. Fenna kommer få ett Pomppatäcke har jag bestämt, blev helt kär när jag klämde på både fleecen och deras vintertäcke med massa mönster på. :love:
Sedan fick jag hämta två fjolårs kalvar igår, av någon anledning tittar folk konstigt på en när man står ute i mörkret och försöker dela allt med yxa, ska nämna att jag bor inne i stan. :angel:
 
Någon som har detta täcket från BoT? (Regntäcke utan stoppning, eller med, modellen är samma ändå.) Funderar på att investera i ett sånt till Filimon, hans andra täcken är antingen dålig passform eller för varma. Någon med erfarenheter? Även tittat lite på Hurttas Torrent Jacka.

back-on-track-regntacke-utan-stoppning-H5lnsY.jpg

Jag har ett sånt till min ena whippet. Det sitter bra och är justerbart.
Det ska finnas en greyhoundmodell, det kanske vore nåt för din?

Länk till bild https://www.instagram.com/p/BEYloA9HWMg/
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 945
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp