Shop to you drop, del 4

Här ju köpstopp gällande leksaker så att...

20200220_124003.jpg


Även köpt en sån vipp-pyramid som är någon bild upp samt en godiskub (det räknas inte som leksaker utan aktivering). Mina hundar tyckte det var lite väl kluriga och övergick rätt snart till att försöka tugga sönder dem istället. Lyckligtvis var de ju inte så dyra.
 
Någon som har denna spårlinan och kan lämna ett omdöme? Ska hålla för en hund modell större (med tiden).

Visa bifogad fil 45772
Om det är samma märke som jag har vet jag inte men det ser i princip identiskt ut frånsett färgen (har en orange) och längden (har en kortare lina). Använder den endast till spårning och den funkar helt ok på så sätt att den inte fastnar så lätt i ris, grenar etc. (även om den kan fastna lite). Negativt är att den inte är skön i handen om man vill hålla emot (bränner till) så ska man hålla i linan (alltså hålla emot) eller gripa tag i den bör man ha handskar.
 
Någon som har denna spårlinan och kan lämna ett omdöme? Ska hålla för en hund modell större (med tiden).

Visa bifogad fil 45772

Har den i orange. Den syns bra, fastnar inte alls lika lätt i skogen och smutsen glider bara av. Jag tycker dock att den är svår att hålla, eftersom den är så tunn så får man inget bra grepp och när hunden börjar streta är den även lite elastisk vilket jag inte gillar. Då har jag bara en dvärgschnauzer. Skulle absolut inte välja den till en stor hund med mer styrka, känns omöjligt att få ett bra grepp och kanske även risk att den går sönder.
 
Har den i orange. Den syns bra, fastnar inte alls lika lätt i skogen och smutsen glider bara av. Jag tycker dock att den är svår att hålla, eftersom den är så tunn så får man inget bra grepp och när hunden börjar streta är den även lite elastisk vilket jag inte gillar. Då har jag bara en dvärgschnauzer. Skulle absolut inte välja den till en stor hund med mer styrka, känns omöjligt att få ett bra grepp och kanske även risk att den går sönder.
Då blir det ingen sån då. Fick ett presentkort av sambon i julklapp på Jaktia och dom har bara denna spårlinan. Får hitta något annat.
 
Någon som har denna spårlinan och kan lämna ett omdöme? Ska hålla för en hund modell större (med tiden).

Visa bifogad fil 45772
Jag har en sådan, tycker den ofta är trasslig när man lägger ut den trots att jag vevat in den ordentligt, och hal att hålla i om hunden ligger på i linan.
På plussidan är att den inte fastnar i något i skogen och inte blir tung och smutsig.
 
Finns det något bra regntäcke som har hål i ryggen så att det går att ha en sele under täcket istället för över? Eller är det bara att utgå ifrån att man får ta fram saxen? Ska sitta på en slank jaktlabbe med stora rörelser i framdelen så ska ha god bogfrihet.
 
Finns det något bra regntäcke som har hål i ryggen så att det går att ha en sele under täcket istället för över? Eller är det bara att utgå ifrån att man får ta fram saxen? Ska sitta på en slank jaktlabbe med stora rörelser i framdelen så ska ha god bogfrihet.
Nästan alla märken har ett sådant täcke,har du kollat Hööks? Annars har Hurrta,Pompa och Feel Active
 
Finns det något bra regntäcke som har hål i ryggen så att det går att ha en sele under täcket istället för över? Eller är det bara att utgå ifrån att man får ta fram saxen? Ska sitta på en slank jaktlabbe med stora rörelser i framdelen så ska ha god bogfrihet.

Jag har Feel Actives reflexregntäcke. Det har hål. Tror som @dobbis att de flesta har det? 😊
 
Jag har bara sett täcken med halsbandshål framme vid kragen, aldrig med hål längre bak på ryggen :confused:
Mina regntäcken från Hurtta har hål långt bak på ryggen. Skitirriterande. Även vintertäckena från Hurtta samt något vintertäcke från Granngården har det. När jag kollar runt i affärer känns det som att det bara är overaller som inte har sådant hål.
 
feel-active-sport-sele-orange-Bpm26S.jpg


Finn fick en ny sele för ett par veckor sedan, eftersom han fick lite skav av sin Rukka. Är väldigt nöjd med denna hittills, särskilt eftersom det är ett knäppe även fram på ena bogremmen :)
Den är från Feel Active, hade inte sett den innan jag såg den i butik.
 
Någon som kan rekommendera ett bra regntäcke/regnjacka? Ascot verkar tyvärr ligga mellan storleken 55-60 cm. Det regntäcken vi hamnar hela tiden på sniskan om vi inte använder benremmarna. Används benremmarna sitter den hyggligt på men åker lite på sniskan.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp