Shop to you drop, del 4

Beställde från dogmanias rea när den började sent i torsdags kväll och idag kom paketet! Helt sjukt! 🙌🏻😂😍

Det blev bla en hundförartröja, ett täcke, en sele och varsitt tuggben! Inte helt lätt att ta kort på benen.. 🤣

nE8u0Ip.jpg

ymzquXP.jpg
Jag ville ju se hundförartröjan!! Snygg sele :love:
 
Är också ett fan av Hurtta, de brukar sitta bra :) Men det lät inget vidare med att det inte håller tätt.. Tänker testa deras Expedition Parka istället, slog till när det var nedsatt till halva priset, det gick inte att låta bli 😁 Har du den med? Vi har nu flyttat till landet så det vore skönt om den håller för en del snöslask iallafall!

Jag kör med Expedition Parka till min tös. Tycker det har exceptionell passform. Lagom tjockt och håller torrt. Fast jag har inte tvättat det så kan inte uttala mig om hur det skulle påverkas av det. Är jättenöjd!
 
Behöver hjälp/tips gällande canvas/tyg bur. Behöver köpa en för att användas på kurs när Ascot behöver sitta i bur medan de andra hundar tränar, jag går träningsbanan osv. Men är helt lost gällande detta. Beställde en som lätt bra med den var både tyng och svår att fälla ut (beställde en tygbur vid namnet ”Alu Deluxe vikbar nylonbur”). Är också osäker på hur stor tygburen behöver vara.

Så har ni någon tygbur att rekommendera? Vad har ni för tygburar, hur stora är det (nämn gärna vilken ras ni har)? Är de lätta att fälla ut/ställa upp? :)
 
Behöver hjälp/tips gällande canvas/tyg bur. Behöver köpa en för att användas på kurs när Ascot behöver sitta i bur medan de andra hundar tränar, jag går träningsbanan osv. Men är helt lost gällande detta. Beställde en som lätt bra med den var både tyng och svår att fälla ut (beställde en tygbur vid namnet ”Alu Deluxe vikbar nylonbur”). Är också osäker på hur stor tygburen behöver vara.

Så har ni någon tygbur att rekommendera? Vad har ni för tygburar, hur stora är det (nämn gärna vilken ras ni har)? Är de lätta att fälla ut/ställa upp? :)
Tror jag har en sån: *Länk raderad av moderatorn*

Köpte den i en secondhandbutik för en 100-lapp så vet inte exakt med de ser väldigt lika ut åtminstone. Den är väldigt lätt att fälla upp men visst är den något otymplig att släpa med sig på grund av sin storlek. Hade jag fått välja hade jag velat ha gardiner man kunde fälla ner för nätdelarna men det funderar ju att lägga en filt över också.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag använder en flygbur med hjul,inköpt på zooplus,den är användbar till flyg,träning,hala valpar till vet,ha i bilen om nöden gör sig påmind (nä den är inte krocksäker)
 
@Acto *Länk raderad av moderatorn* den här har jag, väldigt enkel att fälla ihop och transportera. Har en liten hund så har ingen koll på vilken storlek du bör ha.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har denna från 4dogs och haft i flera år och tycker den är kanonbra - supernöjd :) Finns i en mängd olika storlekar (jag har 3 storlekar - en som passar min minsta tant, en som passar en normalvuxen heeler och en som passar för 2 heeler samtidigt. men finns enorma om man vill ha :D

Jag gillar för att stålramen är rejäl och lätt fälla ihop och upp.
4884_limebur-stangd-klar.jpg
 
@Acto
Jag ville ha en lätt bur (blir så mycket grejer som ska bäras på tävling) och valde en utan ram. Är supernöjd. En kompis har samma fast den största och den funkar också kalasbra.

*Länk raderad av moderatorn*
 
Senast ändrad av en moderator:
Tror jag har en sån: *Länk raderad av moderatorn*

Köpte den i en secondhandbutik för en 100-lapp så vet inte exakt med de ser väldigt lika ut åtminstone. Den är väldigt lätt att fälla upp men visst är den något otymplig att släpa med sig på grund av sin storlek. Hade jag fått välja hade jag velat ha gardiner man kunde fälla ner för nätdelarna men det funderar ju att lägga en filt över också.
Jag använder en flygbur med hjul,inköpt på zooplus,den är användbar till flyg,träning,hala valpar till vet,ha i bilen om nöden gör sig påmind (nä den är inte krocksäker)
@Acto*Länk raderad av moderatorn* den här har jag, väldigt enkel att fälla ihop och transportera. Har en liten hund så har ingen koll på vilken storlek du bör ha.
Jag har denna från 4dogs och haft i flera år och tycker den är kanonbra - supernöjd :) Finns i en mängd olika storlekar (jag har 3 storlekar - en som passar min minsta tant, en som passar en normalvuxen heeler och en som passar för 2 heeler samtidigt. men finns enorma om man vill ha :D

Jag gillar för att stålramen är rejäl och lätt fälla ihop och upp.
Visa bifogad fil 44818
@Acto
Jag ville ha en lätt bur (blir så mycket grejer som ska bäras på tävling) och valde en utan ram. Är supernöjd. En kompis har samma fast den största och den funkar också kalasbra.
*Länk raderad av moderatorn*
Tack så mycket! Perfekt. Ska kolla vilken som kan passa oss 😃.
 
Senast ändrad av en moderator:
Det har blivit en del shoppande då jag fick en generös rabattkod och mycket på bra erbjudande. Nu har jag mat, tugg, godis, och bajspåsar så det räcker ett bra tag. :crazy: Leksaken han fick är väl kul i sådär några minuter. Katternas leksaker är mycket roligare. :D
 
Var tvungen att införskaffa nytt täcke till damen. Har ett jättebra ulltäcke men det klarar inte riktigt leran när man är med på ridturen. Sist var hela hunden genomblöt. Nu blev det detta regntäcke med tunt fleece under. Mycket nöjd bostonterrier :D

Skadade ju inte att det var 10-20% på alla hundsaker på Skara Hästsport heller :D

84505966_2629159233970755_3959724950855614464_n.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 925
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp