Shop to you drop, del 4

Tror du att jag på semestern ångrade att jag inte köpt dynor till fler burar när Sid bestämde sig för att skita i buren under färd. Han satt givetvis på en fluffig vetbed.... :meh: (jag vet var nästa lön ska gå :angel1: )
Omg 😂 Jag hoppas inte mina läser detta och får för sig att härma, för jag gjorde nyss snål-varianten o köpte nya vetbeds till bilen.. :angel:

DA998C0D-D4B9-45DA-8A83-273C8A5D5F23.jpeg

Kunde bara inte låta bli färgen :D
 
Köpte precis varsitt hurtta extreme warmer till mina två dvärgschnazuerkillar. De behöver ha nåt riktigt varmt när vi är ute på vandring och behöver stanna till för att laga mat eller göra upp eld. De börjar frysa efter ett tag i stilla tillstånd.

Ohyggligt dyra var dessa jackor, så jag har stora förhoppningar på dem.
 
Gissa fick en ny hundsäng förra veckan från Denjo dogs, dyr som attan men så mysig och snygg + att hon har aldrig gjort åverkan varken på sängar eller leksaker så det var hon väl värd.
 
Jag har köpt det här till mina damer:
71RVzutRrUS._AC_SL1500_.jpg


Köpte även gott godis till, frystorkad kyckling :)
Jag ser framför mig hur Hedda skulle dela med den där, det skulle flyga plast över hela köket. Hon är lite.... burdus kan man säga. Kryza hade nog gillat den!

Ivar fick ett nytt vintertäcke igår, hans gamla Hurrta-täcke började spänna över bogen på honom. Det blev en Pomppa Toppa-täcke, kändes väldigt rejält och bra!
toppet_4000x4000_medium.jpg
 
Jag ser framför mig hur Hedda skulle dela med den där, det skulle flyga plast över hela köket. Hon är lite.... burdus kan man säga. Kryza hade nog gillat den!

Ivar fick ett nytt vintertäcke igår, hans gamla Hurrta-täcke började spänna över bogen på honom. Det blev en Pomppa Toppa-täcke, kändes väldigt rejält och bra!
toppet_4000x4000_medium.jpg
Haha, ja, jag hoppas verkligen att mina damer kan ta det lagom försiktigt med den :p

Pomppa gör så fina täcken! Jag är så sur över att de inte är ställbara i halsen bara. Hade de varit det, då hade jag köpt till mina damer.
 
Haha, ja, jag hoppas verkligen att mina damer kan ta det lagom försiktigt med den :p

Pomppa gör så fina täcken! Jag är så sur över att de inte är ställbara i halsen bara. Hade de varit det, då hade jag köpt till mina damer.
Och jag är sur för att de inte har bensnören och tamejfan aldrig ligger kvar på mina hundar :meh:
 
Och jag är sur för att de inte har bensnören och tamejfan aldrig ligger kvar på mina hundar :meh:
Jag har Pomppas fleecetäcke Jumppa samt det varmare Perus med teddyfoder till Indigo - fleecetäcket flyger upp på rumpan om det blåser men det tyngre Perus ligger stadigt kvar, även när det blåser hårt (vilket det gör rätt mycket när nere i Skåne...).
 
Haha, ja, jag hoppas verkligen att mina damer kan ta det lagom försiktigt med den :p

Pomppa gör så fina täcken! Jag är så sur över att de inte är ställbara i halsen bara. Hade de varit det, då hade jag köpt till mina damer.
Jag har Pomppa Kevyt regntäcke till whippeten, tycker det sitter bra även runt halsen, men iofs har han växt ur det lite nu så frågan är om nästa storlek kommer att sitta lika bra. Å andra sidan sitter flera Hurrtatäcken bra på honom så han kanske inte är representativ för vinthundar, han verkar kunna ha rätt många "vanliga" täcken. ;)
 
Jag har Pomppas fleecetäcke Jumppa samt det varmare Perus med teddyfoder till Indigo - fleecetäcket flyger upp på rumpan om det blåser men det tyngre Perus ligger stadigt kvar, även när det blåser hårt (vilket det gör rätt mycket när nere i Skåne...).
Lyxigt att ha hundar som Pomppa ligger bra på, täckena är ju så fina och jag tycker modellen ser bra ut i övrigt :love:

Jumppa har jag avstått ifrån efter att ha hört och sett att det töjer sig väldigt mycket :( Har annars testat två olika, det lätt fodrade regntäcket och ett vadderat vintertäcke (inte det med teddyfoder) på två av mina hundar men det bara glider på sniskan hela tiden :arghh: trots att mina hundar har svansen uppåt som ser ut att kunna stoppa..
 
Lyxigt att ha hundar som Pomppa ligger bra på, täckena är ju så fina och jag tycker modellen ser bra ut i övrigt :love:

Jumppa har jag avstått ifrån efter att ha hört och sett att det töjer sig väldigt mycket :( Har annars testat två olika, det lätt fodrade regntäcket och ett vadderat vintertäcke (inte det med teddyfoder) på två av mina hundar men det bara glider på sniskan hela tiden :arghh: trots att mina hundar har svansen uppåt som ser ut att kunna stoppa..
Mitt Jumppa har inte töjt sig alls..
 
Min valp skulle behöva ett ofodrat regntäcke men det verkar omöjligt att hitta något som ger tillräckligt med utrymme för svansen men samtidigt går ner tillräckligt på sidorna. Hon är en liten köttbulle. 😂
 
Lyxigt att ha hundar som Pomppa ligger bra på, täckena är ju så fina och jag tycker modellen ser bra ut i övrigt :love:

Jumppa har jag avstått ifrån efter att ha hört och sett att det töjer sig väldigt mycket :( Har annars testat två olika, det lätt fodrade regntäcket och ett vadderat vintertäcke (inte det med teddyfoder) på två av mina hundar men det bara glider på sniskan hela tiden :arghh: trots att mina hundar har svansen uppåt som ser ut att kunna stoppa..

Ja, jag är helnöjd med deras täcken, de sitter bättre än Hurrtas på Indigo - han är ganska lång i ryggen och det kanske är därför de sitter så bra.

Här är en bild på dels Jumppa och dels Perus. Tycker Jumppa har hållit bra, han har haft det i 4 år nu. Insåg härom dagen att det blivit lite stort i midjan, men det beror nog bara delvis på att det töjt sig med åldern och mer på att han gått ner i vikt en del senaste halvåret (behövligt), så jag ska se om jag kan justera det lite. Det köptes när han vägde lite mer och har, vad jag märkt, inte töjt sig nämnvärt, i alla fall inte så att det blivit ett problem.

IndigoPomppa.jpg
 
Min valp skulle behöva ett ofodrat regntäcke men det verkar omöjligt att hitta något som ger tillräckligt med utrymme för svansen men samtidigt går ner tillräckligt på sidorna. Hon är en liten köttbulle. 😂

Hur är det med Pomppa Sade? Det är ju, precis som Perus, lite "omlott-utskuret" bak vid svansen, så att om hunden har svansen upp så lägger sig täcket på vardera sida om svansen. Har tyvärr ingen riktigt bra bild på det.
 
Hur är det med Pomppa Sade? Det är ju, precis som Perus, lite "omlott-utskuret" bak vid svansen, så att om hunden har svansen upp så lägger sig täcket på vardera sida om svansen. Har tyvärr ingen riktigt bra bild på det.
Just nu lånar hon precis ett sånt av sin mamma. Men det krävs inte mycket för att det ska lägga sig runt halsen. 😅 Hon lär behöva bensnören..

Plus att det blir lite för kort på sidorna. Men det bli allt känns det som. 🙄
 
Lyxigt att ha hundar som Pomppa ligger bra på, täckena är ju så fina och jag tycker modellen ser bra ut i övrigt :love:

Jumppa har jag avstått ifrån efter att ha hört och sett att det töjer sig väldigt mycket :( Har annars testat två olika, det lätt fodrade regntäcket och ett vadderat vintertäcke (inte det med teddyfoder) på två av mina hundar men det bara glider på sniskan hela tiden :arghh: trots att mina hundar har svansen uppåt som ser ut att kunna stoppa..
Jag har två Jumppa också, de har hållit formen bra! Däremot tycker jag de är lite krångliga att ta av, jag föredrar täcken som man knäpper runt magen men det kanske bara är för att mina hundar har så stora huvuden.
 
Lyxigt att ha hundar som Pomppa ligger bra på, täckena är ju så fina och jag tycker modellen ser bra ut i övrigt :love:

Jumppa har jag avstått ifrån efter att ha hört och sett att det töjer sig väldigt mycket :( Har annars testat två olika, det lätt fodrade regntäcket och ett vadderat vintertäcke (inte det med teddyfoder) på två av mina hundar men det bara glider på sniskan hela tiden :arghh: trots att mina hundar har svansen uppåt som ser ut att kunna stoppa..
Hur stora är dina hundar?
 
Just nu lånar hon precis ett sånt av sin mamma. Men det krävs inte mycket för att det ska lägga sig runt halsen. 😅 Hon lär behöva bensnören..

Plus att det blir lite för kort på sidorna. Men det bli allt känns det som. 🙄
Aha, jag förstår. Men sitter det hyfsat bra i övrigt hade jag nog bara sytt dit bensnören, går ju lätt att göra med lite resårband.

Annars såg jag ett regntäcke av märkte Paikka - Visibility raincoat. Har inte sett det i verkligheten, bara på bild, men det ser ut att gå lite längre ner på sidorna och man kan ställa rygglängden så det borde passa även för högt buren svans. Men som sagt, jag har ingen aning om det är något att ha.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 111
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 725
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 939
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp