SHOPPING - till hemmet! Del 2

Det som ska bli särbons soffa:
b

Den var billig och han behöver inte/vill inte ha en hel soffa. Dels blir det mycket dyrare och dels sitter han aldrig bakåtlutad i soffan, bara framåtlutad eller ligger ner. Det går att pimpa den med extra kuddar och pläd för att göra den mysigare.

Jag har inte bestämt mig för vilken soffa jag ska ha ännu... jag måste prova och fundera lite till. Det enda jag vet är att det blir något åt Chesterfield/Howard-stuk.
 
Jättefin! Är det en chesterfield? ser lite ut så. Jag gillar fåtöljerna också. Man känner sig som en maffiaboss i dem :D

Japp, Chesterfield. Jag har kollat på dem och Howard och ville egentligen ha en med sammet... men den här var nedsatt från 15 000 kr till 5000 kr så... det var lite för bra deal för att låta bli. Färgmässigt kommer den att fungera och den är jättebekväm.
 
Japp, Chesterfield. Jag har kollat på dem och Howard och ville egentligen ha en med sammet... men den här var nedsatt från 15 000 kr till 5000 kr så... det var lite för bra deal för att låta bli. Färgmässigt kommer den att fungera och den är jättebekväm.
Sammet är fint men det är ett litet helvete att hålla rent säger min erfarenhet. Äger man pälsdjur så är sammet en mardröm verkligen. Skinn och liknande är bra. Päls fastnar inte på samma sätt och det är lättare att rengöra i allmänhet.

Jag tycker egentligen inte om skinn/läder då det liksom ser tacky eller sunkigt ut? Däremot tycker jag det är jättesnyggt i just chesterfieldmodellen, det passar liksom. Tänker därför att det kanske måste bli något sådant i framtiden om jag har pälsdjur hemma igen, så synd liksom, inget val :D
 
Sammet är fint men det är ett litet helvete att hålla rent säger min erfarenhet. Äger man pälsdjur så är sammet en mardröm verkligen. Skinn och liknande är bra. Päls fastnar inte på samma sätt och det är lättare att rengöra i allmänhet.

Jag tycker egentligen inte om skinn/läder då det liksom ser tacky eller sunkigt ut? Däremot tycker jag det är jättesnyggt i just chesterfieldmodellen, det passar liksom. Tänker därför att det kanske måste bli något sådant i framtiden om jag har pälsdjur hemma igen, så synd liksom, inget val :D
Ogillar skinnmöbler just för att de är så kalla och obehagliga att sitta på, måste läggan en filt över men då blir det halkigt och knöligt istället :cautious:
Håller helt med om sammet, är en mardröm ihop med pälsklingar, tyvärr älskar jag både sammet och pälsdjur...
 
Ogillar skinnmöbler just för att de är så kalla och obehagliga att sitta på, måste läggan en filt över men då blir det halkigt och knöligt istället :cautious:
Håller helt med om sammet, är en mardröm ihop med pälsklingar, tyvärr älskar jag både sammet och pälsdjur...

Det tänker jag lösa med fårskinn, min värd i Jämtland har får så jag har köpt skinn där :love:

Vad gäller sammet så sa en säljare i en av de otaliga butiker jag varit in i (seriöst, jag har ingen aning hur många soffor jag provat men många är det :crazy:) att även om det drar till sig hår så är det bra om man har katt eftersom det är ett tätt tyg så de får inte in klorna lika bra. Dvs mindre klösvänligt. Nu vet jag ju inte om det stämmer, det blev ju ingen sammetssoffa.

Edit: Soffan jag ska ha i salongen blir garanterat en i sammet och den ska vara svulstig och extra allt för att passa med min guldkanapé :D Salongen kommer att se ut som ett bordelltåg krockat med ett allmogehem via jugend :angel: :rofl:
 
Ogillar skinnmöbler just för att de är så kalla och obehagliga att sitta på, måste läggan en filt över men då blir det halkigt och knöligt istället :cautious:
Håller helt med om sammet, är en mardröm ihop med pälsklingar, tyvärr älskar jag både sammet och pälsdjur...
Ja att de är kalla kan jag hålla med om. Fast då är det nästan värre på sommaren när soffan typ följer med när man reser sig.. :D

Allt som allt tar jag nog skinn ändå, det går ju att lösa fint med en filt eller som @athena_arabians sa, ett fårskinn :)
Det tänker jag lösa med fårskinn, min värd i Jämtland har får så jag har köpt skinn där :love:

Vad gäller sammet så sa en säljare i en av de otaliga butiker jag varit in i (seriöst, jag har ingen aning hur många soffor jag provat men många är det :crazy:) att även om det drar till sig hår så är det bra om man har katt eftersom det är ett tätt tyg så de får inte in klorna lika bra. Dvs mindre klösvänligt. Nu vet jag ju inte om det stämmer, det blev ju ingen sammetssoffa.

Edit: Soffan jag ska ha i salongen blir garanterat en i sammet och den ska vara svulstig och extra allt för att passa med min guldkanapé :D Salongen kommer att se ut som ett bordelltåg krockat med ett allmogehem via jugend :angel: :rofl:
Det kan nog stämma men jag skulle nog säga att det främst beror på individen i slutändan. Vi har gått igenom ganska många katter (och soffor) genom åren. Visst blir det lättare märken i skinn utan tvekan men samtidigt har de flesta av våra katter som klöst föredragit att klösa på "sidan" på tygsoffor, ingen har rört skinn, tror inte det känns lika bra?

Vissa katter klöser ju inte på möbler alls och vissa är hemska. Min nuvarande katt som bor hos föräldrarna klöser inte men däremot är han en ganska oduglig katt som inte brukar sina klor så mycket så de blir långa och vassa och måste klippas med jämna mellanrum, de lämnar ganska fula märken på deras skinnsoffa när han liksom kramar den med tassarna.

Vi har alltid haft flera klösmöbler och så men vissa katter verkar ändå föredra soffan tyvärr.
 
Med hösten så kom den torra luften och alla problem som hör till. Har haft många sömnlösa nätter nu med barnen som fått täppta näsor(jag själv också, blir så täppt att jag får andas med munnen...) och blött näsblod och klåda. Och vi pallar inte ha det såhär, kommer bli ännu värre till vintern. Så idag fick vi hem en luftfuktare från Dyson.
Skärmavbild 2019-09-23 kl. 15.40.58.png
 
Med hösten så kom den torra luften och alla problem som hör till. Har haft många sömnlösa nätter nu med barnen som fått täppta näsor(jag själv också, blir så täppt att jag får andas med munnen...) och blött näsblod och klåda. Och vi pallar inte ha det såhär, kommer bli ännu värre till vintern. Så idag fick vi hem en luftfuktare från Dyson.
Visa bifogad fil 37072
Älskar min luftfuktare! Fantastiskt vid hosta pga både förkylning och pollen. Att slippa vara vaken och hosta ihjäl sig är underbart!
 
Älskar min luftfuktare! Fantastiskt vid hosta pga både förkylning och pollen. Att slippa vara vaken och hosta ihjäl sig är underbart!

Stötte på problem dock, det fungerar inte att ha tillsammans med luftrenare då luftrenaren inte kan se skillnad på vattenpartiklar och annan smuts. Så den gick på högvarv för att få bort fukten medan luftfuktaren fick kämpa med att försöka fukta luften :cautious:
Men fuktaren blir prio så den andra fick flytta någon annanstans.
 
Med hösten så kom den torra luften och alla problem som hör till. Har haft många sömnlösa nätter nu med barnen som fått täppta näsor(jag själv också, blir så täppt att jag får andas med munnen...) och blött näsblod och klåda. Och vi pallar inte ha det såhär, kommer bli ännu värre till vintern. Så idag fick vi hem en luftfuktare från Dyson.
Visa bifogad fil 37072

Var den dyr?
Måste hitta en vettig och inte jättedyr till mina växter...
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
9 176
Senast: MiaMia
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 448
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 795
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp