SHOPPING - till hemmet! Del 2

Stötte på problem dock, det fungerar inte att ha tillsammans med luftrenare då luftrenaren inte kan se skillnad på vattenpartiklar och annan smuts. Så den gick på högvarv för att få bort fukten medan luftfuktaren fick kämpa med att försöka fukta luften :cautious:
Men fuktaren blir prio så den andra fick flytta någon annanstans.
Jag har en kombinerad luftrenare och luftfuktare i sovrummet. Gjort under för min normalt torra och kliiga hårbotten 👍
 
Det gör jag nu :D tycker du det funkar lika bra?
Mina avocados är jätteledsna och har fått flytta in o badrummet där jag ångar dom ibland :o
Om jag kommer ihåg det så fungerar det okej! Mina citron- och olivträd blir deppade som tusan, men överlevde förra vintern!
 
Var den dyr?
Måste hitta en vettig och inte jättedyr till mina växter...

Ja den var rätt dyr 🙈 , men det är inte en ren luftfuktare utan det är fläkt i också plus att den rengör vattnet osv. Så det är kanske inget du vill ha ändå. Vill du bara ha fukt till växterna så finns ju mycket billigare alternativ. Men något som jag tycker är viktigt att kolla så det finns är att maskinen håller koll på fuktigheten i rummet så att du kan ställa in hur mycket du vill att det ska vara! Vi hade en annan för länge sedan som bara pumpade ut ånga för fullt tills vattnet tog slut och det blev för mycket i vårt sovrum.
 
Gick en sväng på Ikea och skulle egentligen köpa en glödlampa till vår nya kökslampa men kom hem med en extra bordslampa också. Den andra lampan jag köpt på en månad :o men kunde inte låta bli.
B6681247-228B-4E61-AA94-258EF8339C51.jpeg
 
Med hösten så kom den torra luften och alla problem som hör till. Har haft många sömnlösa nätter nu med barnen som fått täppta näsor(jag själv också, blir så täppt att jag får andas med munnen...) och blött näsblod och klåda. Och vi pallar inte ha det såhär, kommer bli ännu värre till vintern. Så idag fick vi hem en luftfuktare från Dyson.
Visa bifogad fil 37072
Alltså vilket hysteriskt bra tips. Jag vet väl det egentligen men tänker aldrig på det. Jag drabbas alltid av näsblod på vintern, ofta på natten/morgonen. Ska definitivt spana in sätt att ha fuktigare inomhusluft! Dessutom är vi alla just nu förkylda så precis nu känns det extra lockande.
 
Alltså vilket hysteriskt bra tips. Jag vet väl det egentligen men tänker aldrig på det. Jag drabbas alltid av näsblod på vintern, ofta på natten/morgonen. Ska definitivt spana in sätt att ha fuktigare inomhusluft! Dessutom är vi alla just nu förkylda så precis nu känns det extra lockande.

En till grej som vi började med är nässpray av sesamolja. Vi hade fortfarande lite problem med näsorna trots luftfuktaren men med den nässprayen är det helt borta! Jag som varit täppt på nätterna hela livet och alltid trott jag har för trånga näsgångar (heter det ens så? 🤔 aja, svårt att andas via näsan iaf) men det verkar snarare vara att jag har väldigt känsliga slemhinnor i näsan. Med oljan kan jag andas som folk och inte behöva dregla ner hela kudden och munnen kännas torr som sandpapper på nätterna🙈
Så ett till tips för jobbiga näsor!
 
En till grej som vi började med är nässpray av sesamolja. Vi hade fortfarande lite problem med näsorna trots luftfuktaren men med den nässprayen är det helt borta! Jag som varit täppt på nätterna hela livet och alltid trott jag har för trånga näsgångar (heter det ens så? 🤔 aja, svårt att andas via näsan iaf) men det verkar snarare vara att jag har väldigt känsliga slemhinnor i näsan. Med oljan kan jag andas som folk och inte behöva dregla ner hela kudden och munnen kännas torr som sandpapper på nätterna🙈
Så ett till tips för jobbiga näsor!
Spännande! Har definitivt känslig näsa, det kittlas av stark parfym, torr luft eller vad som helst. Använder inte nässpray heller utom Renässans men oljan kanske skulle testas vid behov.
 
Särbon som har känsliga slemhinnor kör med oljan och den räddar verkligen hans näsa.

Svarar på ditt för att det är sist.
Jag tycker att oljan gör att det känns som om det hela tiden rinner ur näsan. Jag skulle verkligen behöva använda den men går hela tiden och sniffar och torkar under näsan.
 
Svarar på ditt för att det är sist.
Jag tycker att oljan gör att det känns som om det hela tiden rinner ur näsan. Jag skulle verkligen behöva använda den men går hela tiden och sniffar och torkar under näsan.

Jag är heller inte förtjust i den oljan... men det är pga lukten. Jag tvingar mig att använda den ändå ibland eftersom min slemhinnor är torra med extra torr :meh:
 
Svarar på ditt för att det är sist.
Jag tycker att oljan gör att det känns som om det hela tiden rinner ur näsan. Jag skulle verkligen behöva använda den men går hela tiden och sniffar och torkar under näsan.

Jag använder bara oljan precis innan jag går och lägger mig då det är nätterna jag har problem med, så jag märker inte av att det rinner. Antar att det är på dagen du använder den?
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 151
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 448
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
46 47 48
Svar
956
· Visningar
59 789
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp