SHOPPING - till hemmet! Del 2

Jag använder bara oljan precis innan jag går och lägger mig då det är nätterna jag har problem med, så jag märker inte av att det rinner. Antar att det är på dagen du använder den?

Ja, på dagen....men det är inte så att det rinner utan det känns som att det gör det, i flera timmar.
 
Svarar på ditt för att det är sist.
Jag tycker att oljan gör att det känns som om det hela tiden rinner ur näsan. Jag skulle verkligen behöva använda den men går hela tiden och sniffar och torkar under näsan.
Ja jag köpte igår och det rann en hel del! Kanske får ta i samband med att man kan sitta/ligga en stund och luta huvudet bakåt lite? :)

Ursäkta trådkap. :D
 
Nu har vi äntligen fått tillträde, så nu ska shoppingen inledas. Än så länge har jag bara köpt ett par lampor och typ bordsskiva med ben/hurts till kontoret, så jag slänger in en novembertråkig bild på huset istället. :D

IMG_8922.jpg
 
Själv söker jag efter en ny soptunna till badrummet, det kan låta lätt men jag söker efter en som rymmer en vanlig mat plastpåse. Inte mer eller mindre, jag har en mindre nu som passar påsar i systembolagets påsstorlek och jag handlar inte där tillräckligt ofta utan påsarna tar slut :cautious: De större soptunnorna jag sett verkar ju snarare vara enorma, så det verkar som att det är små eller enorma som gäller i badrummet :confused:

Tips emottages gärna!
Den ska helst ha pedal också, men ändå stänga någorlunda lufttätt (alltså inte för lätt lucka av bara tunn plast) då jag kommer att slänga kattsanden däri. Jag har sökt efter lite finare soptunnor men nu börjar jag undra vad för sorts soptunnor det finns där ute egentligen :confused:
 
Själv söker jag efter en ny soptunna till badrummet, det kan låta lätt men jag söker efter en som rymmer en vanlig mat plastpåse. Inte mer eller mindre, jag har en mindre nu som passar påsar i systembolagets påsstorlek och jag handlar inte där tillräckligt ofta utan påsarna tar slut :cautious: De större soptunnorna jag sett verkar ju snarare vara enorma, så det verkar som att det är små eller enorma som gäller i badrummet :confused:

Tips emottages gärna!
Den ska helst ha pedal också, men ändå stänga någorlunda lufttätt (alltså inte för lätt lucka av bara tunn plast) då jag kommer att slänga kattsanden däri. Jag har sökt efter lite finare soptunnor men nu börjar jag undra vad för sorts soptunnor det finns där ute egentligen :confused:
Jag har en i samma storlek och jag använder plastpåsar på rulle, funkar hur bra som helst :)
 
Vad för rulle? Vad är det för storlek på påsarna?
Annars så skulle det vara bra om plastpåsarna vi redan har gick åt tänker jag.
Sån standard i olika färger. Finns på ICA av deras eget märke eller Skona tror jag. De är lite mindre än en "vanlig" plastpåse.

Jag har alltid med egen påse när jag handlar, alternativt handlar online och hämtar och då får man de där förbannade papperspåsarna som bara dräller och inte kan återanvändas.
 
Sån standard i olika färger. Finns på ICA av deras eget märke eller Skona tror jag. De är lite mindre än en "vanlig" plastpåse.

Jag har alltid med egen påse när jag handlar, alternativt handlar online och hämtar och då får man de där förbannade papperspåsarna som bara dräller och inte kan återanvändas.
Standard? :confused::o Allt jag kommer på är såna där fryspåsar eller sopsäckar :angel:

Jag handlar ibland på vägen hem från jobbet och då brukar jag oftast inte ha någon påse med mig då jag inte planerat det :o Så det är bara bra om de kommer till användning liksom.
 
Standard? :confused::o Allt jag kommer på är såna där fryspåsar eller sopsäckar :angel:

Jag handlar ibland på vägen hem från jobbet och då brukar jag oftast inte ha någon påse med mig då jag inte planerat det :o Så det är bara bra om de kommer till användning liksom.
Ja alltså en standard soppåse. Gamla ICA-kassar i plast används med fördel i sopkorgen i köket då den plasten är lite stadigare, jag har svårt att tro att du handlar så mycket att du har ett enormt överskott där? Badrumssopor är ju oftast väldigt lätt och då är dessa lite mindre, tunnare på rulle bra.
 
Ja alltså en standard soppåse. Gamla ICA-kassar i plast används med fördel i sopkorgen i köket då den plasten är lite stadigare, jag har svårt att tro att du handlar så mycket att du har ett enormt överskott där? Badrumssopor är ju oftast väldigt lätt och då är dessa lite mindre, tunnare på rulle bra.
Standard soppåse ... jag får kolla vad som finns i närmsta ica 🤔

Eh. Nja. Det är kattsand (med allt det innebär!), och så bindor en gång i månaden. Det kan bli överfullt och lite tungt 🤔 Och då ska påsarna helst inte råka gå sönder eller vara genomskinliga.
Och jo, det kan bli överskott av påsar i köket ibland :o:rofl:
 
Standard soppåse ... jag får kolla vad som finns i närmsta ica 🤔

Eh. Nja. Det är kattsand (med allt det innebär!), och så bindor en gång i månaden. Det kan bli överfullt och lite tungt 🤔 Och då ska påsarna helst inte råka gå sönder eller vara genomskinliga.
Och jo, det kan bli överskott av påsar i köket ibland :o:rofl:
Då är nog ICA-påsarna bättre.

IKEA har ett relativt stort utbud av pedalhinkar som är 10-12 liter, det borde passa?
 
Hur många liter är en vanlig ICA-påse tro? :cautious:

Men tack för tipset, jag ska kolla!
De är 15 liter.

Jag tror min hållare i köket är 10 liter och jag knölar ju ihop allt rejält så jag upplever inte att påsen så att säga inte utnyttjas till sin fulla potential utan den är bra full när jag tar ur den. ICA-påse då alltså.
 
De är 15 liter.

Jag tror min hållare i köket är 10 liter och jag knölar ju ihop allt rejält så jag upplever inte att påsen så att säga inte utnyttjas till sin fulla potential utan den är bra full när jag tar ur den. ICA-påse då alltså.
Tack för hjälpen, då ska jag spana efter något sånt!
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Acto
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
11 173
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 806
Senast: ptr
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 228
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp