Shopping till katterna!

Åh fy fasen vad svettig jag blev av att sätta upp nätet! 🥵
30918

Det var liiite för kort för fönstret :banghead: Men det blev över en bra bit på bredden så jag klippte av där och satte upp en bit till. Fast det orkar jag nog inte göra varje gång. Men detta tänkte jag ju kunde sitta kvar hela tiden, har satt det så att fönstret kan stängas.
Fast det blåser en hel del här ... hmm. Får kanske tejpa lite för säkerhets skull. Det är bara kardborreband.
 
Alltså köpte en snygg transportväska till katten
Men jag tycker den är för liten
Kan ni slänga in lite bilder på era transportburar mm så jag får en uppfattning
Tycker nästa size är enorm
Jobbigt att släpa på den då
 
Jag letar efter en rymlig ryggsäck resväska, tycker det blir stabilare än en axelväska. Men alla har liknande mått. Jag har/hade en sån tidigare och tyckte den var i trängsta laget. Irriterande
 
Alltså köpte en snygg transportväska till katten
Men jag tycker den är för liten
Kan ni slänga in lite bilder på era transportburar mm så jag får en uppfattning
Tycker nästa size är enorm
Jobbigt att släpa på den då

Jag har en sån här.
Krocksäker då det är en metallställning inuti och så andas den väldigt väl.
Egentligen är den för små hundar ”modell shih tzu” typ så vår katt som inte är direkt klen men ändå i modell lång och smal snarare än bred både kan sitta, ligga ”brett” på sidan och så i den :) Han sover ofta i den hemma så nöjd måste han ju vara :)
Lite halv otymplig att bära men det är ju sällan den bärs mer än korta sträckor till och från bilen så att säga så det bryr jag mig inte om.

31269
 
Jag åker ju tåg och buss med katten så den får inte vara för bökig
Tycker det är svårt
Får ta med katten till affären och kolla
 
Jag har en sådan här . Haft den i nästan 20 år nu och använt den både på flyg, tåg och i bil. Den är super och även lätt att bära - man kan hänga den över axeln eller bära i handen som en duffelbag. Sidorna går att täcka för helt eller delvis med heltäckande med en kraftig kardborre, rullas upp när man bara vill ha nätet . Stort plus att det finns dörr både från ena kortsidan samt ovanifrån.

Min förra katt var ganska stor (Maine coon mix) Gott om plats att stå, ligga och vända sig. Han reste bland annat i den över hela Atlanten från USA med mig, och reste bekvämt 😄
 

Bifogade filer

  • EE110D6A-2DAF-415C-8399-0AE19475C41C.jpeg
    EE110D6A-2DAF-415C-8399-0AE19475C41C.jpeg
    32,5 KB · Visningar: 20
Självklart ska katten få sin blötmat på fina tallrikar :angel:
31365

:love::love:
Hon har redan två tallrikar här med kattmotiv men den här var så söt att jag inte kunde låta bli :love: Plus en vit katt, den ser ju nästan ut som Alice!
(Visserligen en barntallrik men vaddå frågar någon så är Alice mitt barn ... typ :angel::p)

Tillägg: Jag skrev "här" ovan eftersom hon har även två fina tallrikar på landet .. Som säkert är de finaste tallrikarna där :angel: jag säger att det är för att vi inte vill äta från samma tallrikar som katten, host :angel:
 
Senast ändrad:
Självklart ska katten få sin blötmat på fina tallrikar :angel:
Visa bifogad fil 31365
:love::love:
Hon har redan två tallrikar här med kattmotiv men den här var så söt att jag inte kunde låta bli :love: Plus en vit katt, den ser ju nästan ut som Alice!
(Visserligen en barntallrik men vaddå frågar någon så är Alice mitt barn ... typ :angel::p)

Tillägg: Jag skrev "här" ovan eftersom hon har även två fina tallrikar på landet .. Som säkert är de finaste tallrikarna där :angel: jag säger att det är för att vi inte vill äta från samma tallrikar som katten, host :angel:


Underbar! :love:
 
Vi använder en krocktestad transportväska som heter Sleepypod till våran. Går toppen att åka bil/tåg/buss med. Går säkert att flyga med den också men det har vi inte provat. Lite dyr kanske men man kan ha en värmedyna som går att koppla till bilen vintertid och sen värderar jag säkerheten med en krocktestad bur högt!
46BFFAB0-2514-4258-B534-1C74CA8B9B2F.jpeg
 
Vi använder en krocktestad transportväska som heter Sleepypod till våran. Går toppen att åka bil/tåg/buss med. Går säkert att flyga med den också men det har vi inte provat. Lite dyr kanske men man kan ha en värmedyna som går att koppla till bilen vintertid och sen värderar jag säkerheten med en krocktestad bur högt! Visa bifogad fil 31434

Har också kikat på dom där, verkar ju jättebra och smidigt att kunna sätta fast med bilbältet.
 
Har också kikat på dom där, verkar ju jättebra och smidigt att kunna sätta fast med bilbältet.
Åh det låter smidigt!

Problemet med min katt är att hon vill ligga med burdörren öppen och kunna gå ut och in :cautious: Och en hand på sig hela tiden tack.
:meh:
Jag försökte med någorlunda krocksäker sele för att ha åtminstone något säkert men bandet (trots förlängningen) räckte inte riktigt hela vägen in i buren och hon såg såå arg/besviken ut :banghead:😅

Tillägg: Det är inte bara för hennes skull, hon jamar som en galning annars (så här kan hon åtminstone sova ibland mellan jamandet) och driver oss galna. Senaste gången så nära skrek hon av ilska :o
 
Åh det låter smidigt!

Problemet med min katt är att hon vill ligga med burdörren öppen och kunna gå ut och in :cautious: Och en hand på sig hela tiden tack.
:meh:
Jag försökte med någorlunda krocksäker sele för att ha åtminstone något säkert men bandet (trots förlängningen) räckte inte riktigt hela vägen in i buren och hon såg såå arg/besviken ut :banghead:😅

Tillägg: Det är inte bara för hennes skull, hon jamar som en galning annars (så här kan hon åtminstone sova ibland mellan jamandet) och driver oss galna. Senaste gången så nära skrek hon av ilska :o

Ja inte ska man ju behöva sitta fast i en bur heller! :p
Nej men det är ju jobbigt det förstår jag. Vi har också problem med ena katten, men det är mer att hon troligtvis är livrädd för att åka bil, kanske även åksjuka. Så måste prova lite nytt innan vi åker till vet nästa gång. Så tänkte inhandla en mysig bur och feliway-spray, träna inne först ett tag och sedan åka någon kort sväng. Spyr hon ändå och dreglar och har sig så får jag prova postafen också antar jag. Funkar inte det heller så vet jag inte.. :arghh:
 
Och jag börjar misstänka att den där treponti-selen inte alls sitter bra. Nu när jag sätter på den så vill katten inte gå ut längre. Och om hon går ut så går hon jätteknepigt, ser ut som en häst som plogar eller något :confused: Spännet där uppe vet jag inte riktigt var den ska hamna men den verkar vilja glida bak över "skulderbladen", framdelen går ju inte korta in utan bara den under magen så det blir jättekonstigt. Backar ur den gör hon hur lätt som helst också.
Någon annan som har passformsproblem med den selen?
 
Ja inte ska man ju behöva sitta fast i en bur heller! :p
Nej men det är ju jobbigt det förstår jag. Vi har också problem med ena katten, men det är mer att hon troligtvis är livrädd för att åka bil, kanske även åksjuka. Så måste prova lite nytt innan vi åker till vet nästa gång. Så tänkte inhandla en mysig bur och feliway-spray, träna inne först ett tag och sedan åka någon kort sväng. Spyr hon ändå och dreglar och har sig så får jag prova postafen också antar jag. Funkar inte det heller så vet jag inte.. :arghh:
Helt galet! :rage:😾
Jag är mest glad över att Alice inte kan tala, för jag slår vad om att hon skulle spotta ut en massa fula ord och svordomar :o:cautious:
Jag har en feliway-spray, hjälpte inte ett skit :meh: Jag vande in henne vid buren först på så vis att hon kunde lägga sig i den när den stod öppen inne, men sen när hon började åka i den så har hon sen dess vägrat gå in i den inne 🙈 vissa katter är för smarta för sitt eget bästa. Hon kanske mår illa också men hon är mest bara så satans förbannad i början och sen otålig och frågar "när är vi framme? är vi framme snart? nääääär är vi framme???"
Jag minns tydligt när hon typ vrålade i början på en resa förra året då fick vi människor stora ögon, det lät som ett utbrott som barn kan få :rofl: och då hade vi knappt rullat några meter.

Gud ... jag minns nu allt mer tydligt att vi ska åka ned till sommarstugan på torsdag och sedan till veterinären nästa vecka .... jag känner mig utmattad i förväg, överlever vi? :nailbiting::cautious:

Hon är iallafall raka motsatsen på plats hos vetten, då blir hon knäpptyst och som en docka :rofl:verkar hon vara snäll iallafall :angel:
 
Senast ändrad:
Jag letar efter en rymlig ryggsäck resväska, tycker det blir stabilare än en axelväska. Men alla har liknande mått. Jag har/hade en sån tidigare och tyckte den var i trängsta laget. Irriterande


Har du kollat in den som finns på Arthemisclothing.ca? Deras large funderar jag på att köpa. Har en extra rabattkod därifrån också till mina följare på instagram så den blir inte så dyr.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 856
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp